• KillBill

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
  • Regnbågensslut
    Padirac skrev 2017-10-08 21:57:57 följande:

Ebba dissar Åkesson rejält han vägrar svara på det Ebba kallar skandalfabrik

Nja, han pressade henne och Ebba sa till och med att hon är öppen för att samarbeta med SD om de gör något åt dessa skandaler. Snarare en miss från Ebbas sida.
  • Regnbågensslut
    Padirac skrev 2017-10-08 22:01:11 följande:

www.svd.se/sd-redo-slappa-budgethot-utan-forhandling

"Sverigedemokraternas hot om att fälla varje budget kan avvärjas om Kristdemokraterna fortsätter lägga fram migrationsförslag som blir allianspolitik. Det menar SD:s vikarierande partiledare Mattias Karlsson ? som hävdar att partiets vågmästarroll kommer ge större utslag än någonsin under denna mandatperiod."

Trodde först det var en ny artikel men såg sen att den var från januari 2015.
  • klyban
    Padirac skrev 2017-10-08 22:01:11 följande:
    www.svd.se/sd-redo-slappa-budgethot-utan-forh...

"Sverigedemokraternas hot om att fälla varje budget kan avvärjas om Kristdemokraterna fortsätter lägga fram migrationsförslag som blir allianspolitik. Det menar SD:s vikarierande partiledare Mattias Karlsson ? som hävdar att partiets vågmästarroll kommer ge större utslag än någonsin under denna mandatperiod."

Och nån sa att det inte var en smart strategi, SD håller på mosa allt strukturerat samarbete idag.
    Hur kan man missa såna här saker?
    Ni gör ju det så enkelt för SD.

Man kan tro ni aldrig hört talas om uråldriga strategier som Divide and conquer.
    Är det bra, nä, men ni faller rätt i fällan., och fast än ni är varnade.
    Detta är så briljant hjälp, att SD borde ge er pengar för ert jobb(om nu ni int eredan får detta)..

hur många meter var det?
  • Padirac
    Regnbågensslut skrev 2017-10-08 22:09:52 följande:
    Trodde först det var en ny artikel men såg sen att den var från januari 2015.
    Det stämmer, det var MK som då han vikarierade för JÅ som drev på hoten om att fälla allt som inte stödjer deras rasism. Det har samtalats om det tidigare i tråden. Ingen nytt alltså 
  • man och nöjd
    Clever12345 skrev 2017-10-08 22:04:52 följande:
    Du vet uppenbarligen inte vad reglerteknik är.
    Jo, jag är rätt säker på att jag är bättre än de flesta på reglerteknik. Invandringen är därmed oreglerad.
  • man och nöjd

F.ö anser jag att Jimmie sopade banan med vänsterblocket avseende nazister, vänsterextremister och islamister. Det blev pinsamt uppenbart att vänsterblocket accepterar både AFA och islamister.

• klyban
    man och nöjd skrev 2017-10-08 22:19:35 följande:
    F.ö anser jag att Jimmie sopade banan med vänsterblocket avseende nazister, vänsterextremister och islamister. Det blev pinsamt uppenbart att vänsterblocket accepterar både AFA och islamister.

Vi lever i en illusion att dessa extremister till vänster är goda människor.
    De är de inte, de är lika illa ställt med dom.
    Och märk väl nu, jag pratar om nazisternas motpol nu, så ingen inbillar sig nått annat.

Allt detta är som stå och titta på en lite flamma i ett grässtrå(SD), sen kommer någon och häller på bensin på detta.
    Så brinner hela skogen, och ingen som står och häller bensinen på elden(SD), fattar varför det brinner mer när man häller bensin på eld.

Och jag som inte vill se SD vid makten alls, eller ens nära.
    Blir perplex över detta beteende, och att jag sen får dragandes med detta parti.

Landet är kapat av dessa ytterligheter, SD hade inte varit en sak om man inte uteslutit dom ur den demokratiska processen.
    Och glassat med detta i media.

Vet redan svaret som kommer, som då är man måste inte samarbeta.
    Och det är dagens sanning, men kategoriskt vägra, då har man klivit in på ett område där man agiterar folk.
    Och resultatet av denna vägran, agiterar väljarna än mer, då de inte ens om deras röst hamnar på Moderaterna.
    Och hade man gjort det odramatiskt och samarbetat i allt utom överdrivna invandrar regleringar.
    Så hade SD varit på sina 6-8% eller ens det.

Men men vad vet jag?
    Samtidigt som SD går ju som en pil upp, som kommer plussa 8% mer i riksdagen.

hur många meter var det?
  • Regnbågensslut

Huruvida Sverige har en reglerad invandring eller inte är väl en värderingsfråga? Såhär skrev några Lo-anställda i en debattartikel i Aftonbladet december 2016

"Bland annat skriver de om att Sverige 2015 tog emot över 160 000 asylsökande. 'På lång sikt är det inte hållbart att fortsätta så. Sverige måste återgå till den både reglerade och solidariska invandringspolitik som Socialdemokraterna historiskt har stått för', skriver de fyra. De tycker att hela EU måste dela på flyktingansvaret och även att reglerna för arbetskraftsinvandring måste stramas upp".

• Regnbågensslut
    Padirac skrev 2017-10-08 22:12:24 följande:

Det stämmer, det var MK som då han vikarierade för JÅ som drev på hoten om att fälla allt som inte stödjer deras rasism. Det har samtalats om det tidigare i tråden. Ingen nytt alltså 

Tror det inte handlade om att stödja deras rasism utan om att de ville driva igenom sin politik. Visst kan partiet vara rasistisk men mycket av den politik de vill driva är väl inte särskilt rasistisk? Pratar nu om deras största frågor gällande invandring. Men jag är inte heller särskilt insatt i hela partiprogrammet. Men har inte förstått det som att partiet vill föra en rasistisk politik.
  • Padirac
    Regnbågensslut skrev 2017-10-08 22:44:05 följande:
    Tror det inte handlade om att stödja deras rasism utan om att de ville driva igenom sin politik. Visst kan partiet vara rasistisk men mycket av den politik de vill driva är väl inte särskilt rasistisk? Pratar nu om deras största frågor gällande invandring. Men jag är inte heller särskilt insatt i hela partiprogrammet. Men har inte förstått det som att partiet vill föra en rasistisk politik.
    Då förslår jag att du läser det jag tidigare länkade till, jag har lagt till det längre ned,  deras principprogram och de ämnen jag föreslog för dig tidigare. Det är inte svårt att förstå om man bara läser det, det skapar ett sammanhang som får JÅs polerade yta att framstå i ett annat sken.  Ebba var inte out of line när hon läxade upp JÅ ang partiet han leder. 

Det MK ville göra och ad SD gör handlar om att fälla allt som inte gav dem stöd för deras enda fråga de driver - de andra frågorna är de beredda att skita om de inte får som de vill.  Det har de bevisat genom sina röstningar.

MK själv skriver detta

www.svt.se/opinion/darfor-faller-vi-regeringen

"Riksdagsgruppen har därför fattat ett principiellt beslut om att Sverigedemokraterna kommer att agera för att försöka fälla varje regering som väljer att verka för en ökad invandring och ge Miljöpartiet ett avgörande inflytande över svensk migrationspolitik.

I den nuvarande situationen innebär det här att vi, i händelse av att vår egen budgetmotion faller, kommer att rösta på alliansens förslag. Vi skulle således kunna arbeta för att fälla en alliansregering på samma sätt."

Läs det här så kan vi debattera SDs rasism sen. På riktigt utan påhopp, ordmärkeri och falska anklagelser som annars förekommer i tråden.
    Padirac skrev 2017-10-04 13:42:53 följande:
    Jag föreslår att du läser SDs principprogram, både nya o äldre finns på nätet. Reflektera över deras ord om nedärvd essens. 

Läs sedan på wikipedia om essentialism, speciellt stycket om att nedärvda biologiska egenskaper skulle vara grunden för olika sociala beteenden.

Från Lunds universitet finns en publicering om exkludering, assimileras eller utrotning 'tattarfrågan' i svensk politik 1880-1955, hittar du den inte kanal leta reda på en länk. 

Leta också redan på Anders Hellströms publicering rasist- inte jag, finns på levande historia. Anders är docent i statsvetenskap. Läs där om neorasism.

Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten