• Anonym (Påföljd?)

    Hjälp! Hjälp! Jag vill inte vittna mot min fästman.

    Snälla, jag ber er om att inte hoppa på mig nu. 

    Jag mår inte bra. Hela mitt liv är upp och ner. Jag gråter dag och natt. Jag har fruktansvärda panikattacker och tänker på självmord varje dag.

    Min fästman är misstänkt för ganska allvarliga brott och jag är vittne.

    Jag har varit på polisförhör 3 gånger och sagt som det var, att det var min fästman som var skyldig till dessa brott vilket stämmer.

    MEN, offret (som anmälde dessa brott hen har råkat ut för) har ljugit så in i helvete mycket. Hen har talat sanning till en viss del och lagt till mycket mer som är totalt skitsnack.

    Efter alla 3 polisförhör jag varit på har jag mått mycket dåligt. Varje gång efter förhören har jag brutit ihop. Jag fick fruktansvärda panikattacker.

    Jag kände mig jätte hemsk. Det är min fästman som jag djupt älskar och så har jag gått till polisen och tjallat. Jag kände att det var rätt att berätta. Min fästman begick brott och jag var vittne.

    Att jag berättade för polisen plågade mig varje dag och natt. Jag kunde inte äta, sova, koncentrera mig osv. 

    Tänk om mitt barns pappa åker in i fängelse på grund av mig?

    Jag ringde till samma polis som förhörde mig och jag sa att jag ljög i alla 3 förhör jag varit på.

    Jag berättade för honom att jag ljög och jag hittade på något helt annat, något som egentligen inte hände.

    Han tyckte att det var konstigt att jag ändrar mig helt plötsligt och undrar om jag är rädd för min fästman. Jag svarade att jag inte var det.

    Polisassistenten sa att det garanterat kommer bli rättegång och jag är så oerhört orolig. 

    Måste jag som vittne gå vittna mot min egna fästman?

    Om jag går och vittnar på rättegången och backar upp min fästman. Begår jag mened då? Kommer jag ens vara under ed som vittne?

    Polisassistenten sa att åklagaren kommer undra varför jag ändrar på min berättelse. Under 3 förhör har jag berättat samma sak som offret, som polisanmälde min fästman för saker han gjorde och sen helt plötsligt ändrar jag på mig. Kommer jag ens låta trovärdig?

    Om jag backar upp min fästman och säger så som jag sa sista gången. På vilket sätt kan de bevisa att jag talar sanning eller ej? Förutom att jag sa något helt annat under 3 andra förhören polisen haft med mig?

    Jag mår inte bra och vill inte vittna mot mannen jag älskar. Jag VILL INTE !!!

    Han är min fästman så första frågan är om jag ens kommer bli tvungen att vittna?

  • Svar på tråden Hjälp! Hjälp! Jag vill inte vittna mot min fästman.
  • Anonym (ja)
    Älyt368 skrev 2017-02-03 21:20:51 följande:

    Om du redan har berättar sanningen 3 gånger och plötsligt börjar ljuga så är det klart att du inte verkar trovärdig. I övrigt håller jag med de andra här inne. Din kille har valt att begå brott och nu är det din tur att välja. Begå brott eller håll dig på rätt sida av lagen. Vilket exempel vill du att dina barn ska följa?


  • nernu

    Hur ska du kunna se dina barn i ögonen och säga att du ljög för polisen för att du var kär? Hur ska du kunna uppfostra dem om vad som är rätt och fel med någon som helst trovärdighet?

  • Anonym (ö.)
    Anonym (Välj ditt barn) skrev 2017-02-04 07:02:35 följande:

    Din kille valde själv sin handling. Han visste mycket väl vilken sits det kunde sätta dig och barnet i. Men han sket i det. Ni var inte speciellt viktiga för honom då, inte viktiga nog för att avstå kriminella handlingar iallafall.

    Du har bestämt dig att din sambo är viktigast. Det är så viktigt att din kille slipper konsekvenser för sitt egna självvalda beteende att du låter ditt barn ta konsekvenserna istället.


    Precis!
    EnAnonumius skrev 2017-02-04 09:38:50 följande:
    Hur fan kan man vilja skydda sånt?
    För hon är ju så kär i honom......vad är väl ett rån mot att få behålla sin kille!? Schysst kille, som rånar nån i sin flickväns åsyn. 

    Och troligtvis han våldsam mot TS också, eftersom hon undvikit svara på den frågan.
  • Anonym (lämna)

    Sök stöd för att kunna lämna denna man. Det behöver inte vara för evigt. Men tills han lämnat sin kriminella livsstil. Du kan sätta det ultimatumet på honom. Ingen kan kräva att någon stannar om man själv begår så grova brott. Om han inte ändrar sig, så älskar han inte dig och ditt barn. Jag förstår att det är hjärtskärande, men du förtjänar något mer. Och ditt barn behöver lära sig något annat än att brott lönar sig. Om du inte lämnar honom förstör du för honom också, för då ger du ditt tysta medgivande till att han fortsätter på samma destruktiva bana som innan. Du stöder honom då indirekt i det han gör. Och det visar du också för ditt barn. Så, sök stöd hos familj, vänner, soc, kyrka, ja, var som helst för att inte stå ensam i processen att lämna honom. Att du lämnar honom är en tydligare signal än att du vittnar. Men om du ändå vill vittna, så är jag säker på att polisen förstår hur svårt det varit för dig. Om du tror att din fästman blir våldsam mot dig så finns skyddade boenden för kvinnor och deras barn. Du kan tala med polisen om detta. Risken är att om du inte lämnar honom nu, så kommer det bara att bli värre i framtiden och du försätter både dig själv och ditt barn i fara.

  • Anonym (Tio)

    Hur är du vittne? Är det för att du såg hela händelsen eller för att du känner honom?

  • Lord Hans

    Det spelar ingen roll om du är trovärdig eller inte. Om du tar tillbaka din historia så kan dom inte bevisa nått. Varför vill du sätta dit din fästman?

  • Lord Hans
    nernu skrev 2017-02-04 16:48:16 följande:

    Hur ska du kunna se dina barn i ögonen och säga att du ljög för polisen för att du var kär? Hur ska du kunna uppfostra dem om vad som är rätt och fel med någon som helst trovärdighet?


    Varför ska hon berätta det för barnen? Varför tror du att det är rätt att skicka pappan i familjen i fängelse?
  • Alexander Bergbacka
    Lord Hans skrev 2017-02-05 09:24:38 följande:
    Varför ska hon berätta det för barnen? Varför tror du att det är rätt att skicka pappan i familjen i fängelse?

    TS har ju redan konstaterat att han är skyldig.


    Det säger ju sig självt att en sådan far inte är någonting att ha. Om TS sedan tvubget vill att han ska spela rollen som pappa är det också viktigt att hon vittnar, eftersom motparten enligt TS historia ljugit om en hel del.


    Att TS vittnar kan då alltså hjälpa att rentvå honom från de falska anklagelserna, och därmed ge ett lindrigare straff.

  • Cubbie

    Gå till Min Doctor ..jag beskrev att jag hsde insomlingsproblem och fick genast 100 st 1mg Melatonin...

  • Cubbie

    Skaffa appen Min Doktor..brskrev insomningsproblem..doktorn föreslog Melatonin och dkrev direkt ut 100 st 1 mgs Melstonin...

Svar på tråden Hjälp! Hjälp! Jag vill inte vittna mot min fästman.