• Anonym (!)

    Min fru pratar inte med mig

    När jag kom hem från jobbet igårkväll såg jag att det låg smulor på mattan och frågade min fru om hon inte dammsugat.

    Hon svarade ja det har hon. Då ifrågasatte jag det pga smulorna och hon sa att hon visst dammsugat, men att påsen kanske är full och att hon "inte såg" att hon missat.

    Då blev jag irriterad, för vi sa det för några dagar sen att den skulle bytas, men tydligen glömde hon det.

    Hon la sig på sängen och ville inte prata med mig, då var den runt åtta. Datorn står i sovrummet och jag satte mig där en stund, såg att det var smulor på skrivbordet och frågade om hon ätit där, hon svarade inte.

    Jag bestämde mig för att om hon ändå inte vill umgås med mig (ropade från soffan flera gånger om hon inte ska komma och umgås). Då låtsades hon inte höra mig och gjorde ingen ansats till att flytta sig från sängen så jag kunde ta bort överkastet.

    Jag ifrågasatte varför hon hindrade mig från att sova, då blev hon arg och röt nåt om att "jag alltid gör..". Hon låste in sig på badrummet och duschade i typ två timmar och svarade inte när jag försökte få henne att komma ut.

    När hon väl kom ut var klockan runt tio och hon tittade inte ens på mig, gick bara och tittade till barnen och sen raka vägen till sängen ännu utan ett ord.

    Försökte smeka henne i sängen sen, men hon låtsades som att jag öht inte var där.

    Nu är det morgon och den här kalla axeln pågår fortfarande! Jag blir tokig snart, vet inte vad jag ska göra! Hon svarar öht inte när jag pratar med henne.

  • Svar på tråden Min fru pratar inte med mig
  • Ösdb1038

    Så du kommer hem och börjar gnälla att det är smulor på mattan och kräver att hon visar dig en dammsugarpåse som bevis? Sen sitter du i soffan och ropar att du inte vill att hon kommer dit? Därefter börjar börjar du dra i överkastet när hon ligger där? Alltså, ursäkta TS men är du fem år gammal??? Jag tror du begriper själv varför din fru är arg på dig. Du behandlar henne som en blandning mellan städerska/barn. Är du alltid så nedlåtande mot folk. Att hon inte vill att du ska smeka henne är fullt förståeligt. Tycker du ska vara jävligt tacksam över att hon ens vill bo i samma hus som dig. Föreslår parterap, framför allt du behöver få dig en tankeställare och ändra dig.

  • Anonym (!)

    Hon vill vara hemma och jag tjänar för högt över taket för att jag ska kunna vara hemma bara för att. Var hemma tre veckor över julen och kommer vara hemma tre veckor i sommar, så då får vi mycket tid tillsammans.

    Jag förstår inte påhoppen om att jag inte skulle känna mina barn, klart att jag känner dem och de känner mig! Och det är ju inte direkt onormalt att inte träffa barnen jättemycket under vardagarna, mina barn har ändå lyxen att kunna gå korta dagar och vill de inte till fsk, äldsta har ju dock skolplikt nu, så kan de vara hemma utan problem. Minsta barnet ska inte börja förskola.

    Jag jobbar hårt för att vi ska kunna leva som vi gör, jag borde inte behöva komma hem och fixa hennes jobb också.

  • Påven Johanna II
    Anonym (!) skrev 2017-02-09 11:45:26 följande:

    Hon vill vara hemma och jag tjänar för högt över taket för att jag ska kunna vara hemma bara för att. Var hemma tre veckor över julen och kommer vara hemma tre veckor i sommar, så då får vi mycket tid tillsammans.

    Jag förstår inte påhoppen om att jag inte skulle känna mina barn, klart att jag känner dem och de känner mig! Och det är ju inte direkt onormalt att inte träffa barnen jättemycket under vardagarna, mina barn har ändå lyxen att kunna gå korta dagar och vill de inte till fsk, äldsta har ju dock skolplikt nu, så kan de vara hemma utan problem. Minsta barnet ska inte börja förskola.

    Jag jobbar hårt för att vi ska kunna leva som vi gör, jag borde inte behöva komma hem och fixa hennes jobb också.


    Nej, det borde du inte, din stackare. Hur mycket smulor rörde sig egentligen om? Drivor? Så mycket att det omöjligt kunde vänta tills hon själv kände en ingivelse att dammsuga?
  • Anonym (Nja)
    Anonym (!) skrev 2017-02-09 11:45:26 följande:

    Hon vill vara hemma och jag tjänar för högt över taket för att jag ska kunna vara hemma bara för att. Var hemma tre veckor över julen och kommer vara hemma tre veckor i sommar, så då får vi mycket tid tillsammans.

    Jag förstår inte påhoppen om att jag inte skulle känna mina barn, klart att jag känner dem och de känner mig! Och det är ju inte direkt onormalt att inte träffa barnen jättemycket under vardagarna, mina barn har ändå lyxen att kunna gå korta dagar och vill de inte till fsk, äldsta har ju dock skolplikt nu, så kan de vara hemma utan problem. Minsta barnet ska inte börja förskola.

    Jag jobbar hårt för att vi ska kunna leva som vi gör, jag borde inte behöva komma hem och fixa hennes jobb också.


    Hennes jobb? Är det inte ditt hem också? När får hon vara ledig då? Tar du helgen? Åtminstone en dag men barn och städning? Hjälper du henne på natten men barnen? Eller hon ska jobba 24/7 medan du jobbar 50-60h i veckan och sen är ledig resten?

    Bryr du dig överhuvudtaget om hur hennes dag hade vart? Hur hon mådde? Innan du börja klaga på saker hon av någon anledning inte gjort.
  • Anonym (fru)

    Jag hade blivit skogstokig om min man bemötte mig sådär!

    Hon är INTE din städerska!!

    Du milde tid karl, dags att sluta vara en mansgris och börja uppskatta det hon gör innan det är för sent.

    Vågar nästan lova dig att du inom kort kommer vara frånskild om du inte ändrar din attityd och slutar pika henne för brödsmulor eller andra bagateller.

    Jag storstädar vårt enormt stora hus vareviga dag.

    Hade jag fått klagomål om några jävla smulor på en matta hade människan fått städa själv framöver.

    När min man kommer hem frågar han hur min dag varit, sedan kokar han kaffe åt mig och ber mig sitta ner och ta det lugnt medan han hjälper barnen med läxorna.

    Kommer han hem sent kokar han kaffe och ber mig sätta mig framför tv.n medan han nattar barnen.

    Så gör en riktig man.

    Tycker uppriktigt sagt synd om din fru.

  • Anonym (r)
    Anonym (!) skrev 2017-02-09 11:45:26 följande:

    Hon vill vara hemma och jag tjänar för högt över taket för att jag ska kunna vara hemma bara för att. Var hemma tre veckor över julen och kommer vara hemma tre veckor i sommar, så då får vi mycket tid tillsammans.

    Jag förstår inte påhoppen om att jag inte skulle känna mina barn, klart att jag känner dem och de känner mig! Och det är ju inte direkt onormalt att inte träffa barnen jättemycket under vardagarna, mina barn har ändå lyxen att kunna gå korta dagar och vill de inte till fsk, äldsta har ju dock skolplikt nu, så kan de vara hemma utan problem. Minsta barnet ska inte börja förskola.

    Jag jobbar hårt för att vi ska kunna leva som vi gör, jag borde inte behöva komma hem och fixa hennes jobb också.


    "Bara för att" ? Du vet väl om att du missat massor med anknytning till barnen? Borta från dem 12 h varje dag? Varför skaffade du en familj och ett hem egentligen? Du verkar ju inte bry dig så mycket...
  • Respekt o empati
    Anonym (!) skrev 2017-02-09 11:45:26 följande:

    Jag jobbar hårt för att vi ska kunna leva som vi gör, jag borde inte behöva komma hem och fixa hennes jobb också.


    Hennes jobb är att ta hand om barnen (om hon är föräldraledig) när du arbetar. I övrigt gör man så gott man kan med hushållet, när den andra kommer hem så delar man på sysslor med barn och hushåll, Det är självklart. Båda har lika mycket egentid o tid för återhämtning. Annars får du anställa någon o betala en skälig lön o arbetsgivaravgifter.

    Det du skriver ovan visar på en konstig inställning, som att du inte ser er som ett team eller bryr dig om henne alls. Ett under att hon alls är kvar hos dig...

    Att inte ha råd att vara hemma om du tjänar så bra är BS, det handlar om val du/ni gör. Hoppas du pensionssparar åt henne, annars börja med det.
  • Anonym (Jeje)

    Du kanske ska ta och hjälpa till lite hemma. Hade inte heller pratat med min sambo om det är det första han påpekar när han kommer hem från jobbet.

    "Hon är hemma hela dagarna så tycker att hon kan dammsuga" antar att hon är mammaledig?? Vem ska dammsuga när hon börjar jobba då? Du klarar ju uppenbart inte av det när du jobbar så det kommer ju inte hon heller att göra.

  • Anonym (Jeje)

    Om det hade vart min sambo hade jag satt mig på hans sida sängen och ätit chips eller knäckebröd så ska han få se på smulor!!

  • Anonym (53)
    Anonym (!) skrev 2017-02-09 11:45:26 följande:
    Hon vill vara hemma och jag tjänar för högt över taket för att jag ska kunna vara hemma bara för att. Var hemma tre veckor över julen och kommer vara hemma tre veckor i sommar, så då får vi mycket tid tillsammans.
    Jag förstår inte påhoppen om att jag inte skulle känna mina barn, klart att jag känner dem och de känner mig! Och det är ju inte direkt onormalt att inte träffa barnen jättemycket under vardagarna, mina barn har ändå lyxen att kunna gå korta dagar och vill de inte till fsk, äldsta har ju dock skolplikt nu, så kan de vara hemma utan problem. Minsta barnet ska inte börja förskola.

    Jag jobbar hårt för att vi ska kunna leva som vi gör, jag borde inte behöva komma hem och fixa hennes jobb också.
    Hur mycket tjänar du? Varför inte spara lite av din feta lön då så du kan vara hemma med föräldrapenning och ta hand om allt.

    "Fixa hennes jobb också" ja det säger ju allt. Sätter en peng på att du snart är skild. Hur ska du då fixa varannan vecka?
Svar på tråden Min fru pratar inte med mig