• vadelma

    Känns som håll

    Jag är i vecka 29 och när jag går i lite snabbare takt får jag ont, känns som håll, i nedre delen av magen, antingen på höger eller vänster sida. Är det sammandragningar?

    Känner inte att magen skulle bli särkilt hård eller något annat som jag hört om sammandragningar.

    Någon som vet vad det beror på?

  • Svar på tråden Känns som håll
  • Anotherone

    Jag har precis samma, är också i v 29.
    Jag tycker själv inte att det känns som sammandragningar eftersom magen inte blir hård och det kommer inte i intervaller heller.
    Utan det är just om jag tex. går en rask promenad som det blir som ett håll som sätter sig i undersidan av magen på höger eller vänster sida. Drar jag ner på tempot så släpper det. Så jag har väl fått inse att jag måste tagga ner lite....

  • vadelma
    Anotherone skrev 2017-02-09 14:14:29 följande:

    Jag har precis samma, är också i v 29.
    Jag tycker själv inte att det känns som sammandragningar eftersom magen inte blir hård och det kommer inte i intervaller heller.
    Utan det är just om jag tex. går en rask promenad som det blir som ett håll som sätter sig i undersidan av magen på höger eller vänster sida. Drar jag ner på tempot så släpper det. Så jag har väl fått inse att jag måste tagga ner lite....


    Det konstiga är att det inte händer när jag tränar crosstrainer, utan bara när jag går snabbt.
  • Anotherone
    vadelma skrev 2017-02-09 14:18:55 följande:
    Det konstiga är att det inte händer när jag tränar crosstrainer, utan bara när jag går snabbt.
    Nej det är samma här också. Jag kan gå på spinning och köra crosstrainer utan problem. Men för mig kommer det i och för sig inte direkt utan kanske först när jag gått en 40-45 min. Så man kanske får hålla sig till lite kortare pass?
  • vadelma
    Anotherone skrev 2017-02-09 14:21:56 följande:
    Nej det är samma här också. Jag kan gå på spinning och köra crosstrainer utan problem. Men för mig kommer det i och för sig inte direkt utan kanske först när jag gått en 40-45 min. Så man kanske får hålla sig till lite kortare pass?
    För mig kan det komma ganska snabbt, efter 10 min i snabbare tempo. 40-45 min på crosstrainer är inget problem, men känner mig som en pensionär när jag går.
  • Karolinaterese

    Tycker mer det låter som att det drar i ligamenten. Ofarligt men oskönt. Blir inte magen hård så är det osannolikt att det är sammandragningar.

  • vadelma
    viseversa skrev 2017-02-09 14:48:09 följande:

    Helt klart ligamentsmärtor helt ofarligt men obehagligt.


    Men det jag tror är ligamentsmärtor ilar mer till och går över ganska snabbt? Det har jag ofta om jag vrider mig snabbt, hostar eller liknande. Det här håller i sig, till och med efter man saktat ner på tempot en stund.
  • Fia 28

    Jag hade precis samma runt den veckan att det gjorde ont långt nere i magen ibland när man ansträngde sej. Jag har bara kopplat det ihop med sammandragningar fastän inte magen blev stenskarp. Det känns nämligen samma fortfarande i v 40, bara att magen blir skarp och det drar o spänner på större område. Kanske det ändå är ligamenten som det drar i fastän det numera bara kommer i samband med sammandragningar.

  • viseversa
    vadelma skrev 2017-02-09 14:55:29 följande:
    Men det jag tror är ligamentsmärtor ilar mer till och går över ganska snabbt? Det har jag ofta om jag vrider mig snabbt, hostar eller liknande. Det här håller i sig, till och med efter man saktat ner på tempot en stund.
    Ligamentsmärtor känns som håll i sidan. Speciellt vid ansträngning som snabb gång eller springa. Tro mig jag har fött 5 barn och det du beskriver är ligamentsmärtor.
  • Karolinaterese
    viseversa skrev 2017-02-09 16:29:48 följande:

    Ligamentsmärtor känns som håll i sidan. Speciellt vid ansträngning som snabb gång eller springa. Tro mig jag har fött 5 barn och det du beskriver är ligamentsmärtor.


    Fast det kan kännas på flera olika sätt. Som hugg, håll, dragningar osv beroende på vilka ligament det är som gör ont.
  • viseversa
    Karolinaterese skrev 2017-02-09 16:56:58 följande:
    Fast det kan kännas på flera olika sätt. Som hugg, håll, dragningar osv beroende på vilka ligament det är som gör ont.
    Ja fast det ts beskriver är ligamenten. Sammandragningar är det inte.
  • Karolinaterese
    viseversa skrev 2017-02-09 22:31:03 följande:

    Ja fast det ts beskriver är ligamenten. Sammandragningar är det inte.


    Ja det har jag redan sagt, innan du ens hade kommenterat i tråden ???? Det jag sa var att det kan kännas på olika sätt även om det fortfarande är ligamenten som gör ont.
Svar på tråden Känns som håll