Inlägg från: vcent |Visa alla inlägg
  • vcent

Varför i helvete svarar folk inte på frågor?!?!

Jag blir så jävla irriterad när folk inte svarar på frågor!!! Inte av att nån inte kommenterar ett sms eller inte svarar på sms, för det kräver inget svar. Men fucking frågor!!!! Det började med att vissa inte svarar på frågor som de kanske inte har ett bra svar på. Men då skriver man för fan att man inte vet eller nått istället för att igga mig?!?!? Nu har det i alla fall gått så långt att jag blir sur på folk när de inte svarar på "vgd?"

På kik kan det tex se ut såhär:

Jag: vgd?

Hen: (har läst)

30 min senare:

Jag: ?

30 min senare

Jag: ??

30 min senare

Jag: varför svarar du inte på frågan?

Hen (har läst)

30 min senare

Jag: ?????

Hen: (läst)

30 min senare

Jag: nu går jag och hänger mig

Hen: Nej!!

Jag: svara på frågorna då

Hen: okej, jag vet inte.

Jag: vet du inte vad du gör?

Jag:?

Jag: hejdå.....

Vad är der som är så jävla svårt att svara?!?!?

Jag blir inte sur om nån inte läst smsen, jag blir sur när dom läst men inte svarat... har man tid att läsa har man tid att svara. Och bara för att jag ställer två frågor betyder inte det att första frågan slutar att gälla vilket många verkar tro.....

Jag önskar död åt alla er som inte svarar på frågor. Det spelar ingen roll vad svaret är, det kan vara ja, nej, kanske, vet ej..... men det SKA vara ett svar!!!

• Svar på tråden Varför i helvete svarar folk inte på frågor?!?!
  • vcent
    Anonym (Fatta) skrev 2017-02-10 23:25:14 följande:

Men fatta att dom inte är intresserade istället och skit i dom. Lägg energin på någon som vill prata med dig.

Asså, jag pratar om alla från mamma till flickvän och vänner och lärare, släkt. Det är inte ALLA, men vissa är sjukt irriterande ibland. Hur många gånger man än berättar problemet för dom så händer inget
  • vcent
    Söder73 skrev 2017-02-10 23:31:46 följande:

Jag fick börja med att fundera över vad vgd betyder:)

Inget illa ment, men du verkar rätt jobbig... Om de inte svarar, skit i det och gör något annat. Om du verkligen vill veta; RING

Alla hatar att prata i telefon.

Och nej, det är inte jag som är jobbig.

För det första är inte "vgd" en viktig fråga enligt mig. Jag använde det bara som ett exempel på hur töntiga folk är.

Det kan vara en fråga som är viktig, som jag vet att nån kan svara på, som jag vet att personen vet att jag behöver få svar direkt.
  • vcent
    Dixie skrev 2017-02-10 23:33:55 följande:

Vad är det för problem?

I exemplet ovan frågar du ju bara vad de gör - de vill kanske inte berätta?? Tur jag inte har ngn vän som förföljer mig så med frågor....

Som sagt så tog jag bara vgd som exempel..

jag förföljer ingen.
  • vcent
    Queennr1 skrev 2017-02-10 23:37:27 följande:

Du låter asjobbig

Du med.
  • vcent
    Anonym (Qwerty) skrev 2017-02-10 23:39:11 följande:

Vsdipmf?!?

Svenska tack
  • vcent
    LAzon skrev 2017-02-10 23:40:06 följande:

Och jag läste "var god dröj" ???????????????? tur ingen skriver förkortningar till mig...!

Docj vet jag att dom jag skriver vgd till vet vad vgd är förkortning för då de själva använder det till mig
  • vcent
    Anonym (Qwerty) skrev 2017-02-10 23:42:34 följande:

Jsjps, fdimf??

Du får mer än gärna lämna denna tråd
  • vcent
    Dixie skrev 2017-02-10 23:41:50 följande:

Skickar man sms en gång i halvtimme så är man både jobbig och förföljer sina vänner - uppenbarligen vill de inte svara så låt dem vara!

Jag gav ett exempel. Det kan handla om flera timmar emmelan istället. Och vissa frågor finns inget "vill" eller "vill inte" svara, vissa frågor SKA man svara på. Vgd var bara ett exempel, så alla som påpekar nått om det borde lära sig tänka eller dö...

Jag kan fråga en viktig fråga som jag vet att nån har svaret på, jag vet att personen iggat frågan men vet också att personen vet att jag behöver ett svar så snabbt som möjligt.

Och för att tilllägga. Jag kan sitta å ha en löpande konverstion på sms med personen som inte svarar på frågorna....

Och nu kommer den bästa delen av allt!!!

Alla som inte svarar på frågor hur många gånger man än ställer dom blir jättesura när man inte svarar på "vgd" eller inte kommenterar ett sms med "ok" OAVSETT om jag läst smset eller inte.
  • vcent
    Anonym (Fatta) skrev 2017-02-10 23:52:58 följande:

Och vilka frågor ander du att man SKA svara på? Du har bara haft vgd som exempel här och den är ganska meningslös

Vgd är en såndär fråga man använder när konversationer stannar upp typ...

"Ska svara på frågor" är frågor som inte användes för att starta upp eller hjälpa en smskonversation.

En fråga som kanske är viktig eller en fråga som är enkelt att bara säga ja, nej eller kanske som svar utan att förklra nått.

En fråga som tex. Kan du hjälpa mig med en fråga i matteboken?.... säg ja nej eller kanske.... kan vi ses för en öl? Säg ja nej eller kanske. Sånna frågor skulle jag kunna ställa irl till någon.... då står man väll inte å iggar frågan väll?

Vgd skulle man aldrig säga till någon irl, om man inte är störd eller nått
  • vcent
    Dixie skrev 2017-02-10 23:54:50 följande:

Vilka frågor "ska" man svara på och varför umgås du med dessa personer om de är så irriterande? Låter mer som du inte riktigt fixar sociala koder eller kan läsa av folk korrekt...

Kan jag visst! Alla jag känner säger att jag är bäst p att läsa av dem.

Och jag ska alltså enligt dig sluta umgås med folk för att de ibland inte förstår allmänt hyfs och inte svarar folk på frågor. Du verkar ju ha en bra bild av detta....
  • vcent
    Anonym (Fatta) skrev 2017-02-11 00:00:52 följande:

Uppenbarligen tycker de att du ska lyssna bättre på lektionerna och ingen är sugen på en öl med dig. Mitt tips är att du lär dig det sociala spelet.

Kan det sociala spelet
  • vcent
    Anonym (Qwerty) skrev 2017-02-11 00:06:56 följande:

Jo då, lika väl som ett spädbarn kan läsa

Kan det i alla fall bättre än dig
  • vcent
    Anonym (Qwerty) skrev 2017-02-11 00:06:02 följande:

Näe, vad gör du frågar man det första man gör. När en smskonversation stannar upp frågar man INTE vad andra personen håller på med. För det är ganska uppenbart att denne prioriterar bort samtalet och håller på med något annat. När en smskonversation stannar upp är det dags att säga hej då. Man ska inte låta det pågå i all evighet.

När en smskonversation "stannar upp" är det att man tappar ämnet jag menade. Inte att man slutar skriva
  • vcent
    Anonym (Fatta) skrev 2017-02-11 00:06:12 följande:

De verkar inte så.

Detta har inte ens nått med ämnet att göra
  • vcent

Tycker det är rätt tydligt att ingen som svarat i tråden har förstått något alls av vad jag skrev i början.

• vcent
    Anonym (Qwerty) skrev 2017-02-11 00:13:23 följande:

Nu tycker jag att du tar alldeles för lång tid på dig att svara på våra frågor

Varför lägger du vikt i hur lång tid det tar att svara på frågan?
Svar på tråden Varför i helvete svarar folk inte på frågor?!?!