trash panda skrev 2017-02-12 17:14:51 följande:
Ja, det kantiga språket är väldigt vanligt hos autister. (och av någon anledning också hos män på typ flashback som själva anser sig vara intelligentare än genomsnittet. Kan iofs finnas ett visst överlapp mellan de två grupperna.) Jag har bara svårt att se varför en normalfungerande, väldigt intelligent person skulle behöva starta en forumtråd för att hen inte kan klura ut hur andra skärpta människor tar sig igenom livet. Det är inte som att vi andra har något hemligt kodord som gör tillvaron roligare/lättare/whatever. De svar du fått här (bit ihop eller undvik situationer som stör) kan ju omöjligen varit svåra för dig själv att lista ut? Själv kör jag på en kombo av de två, beroende på omständigheterna.
När tråden startades var det efter en vecka som i vanlig ordning bestått av ett pärlband av frustrerande situationer (vecka 6 av 52, hurra vad många kvar och sen börjar vi om på nytt!), och med nära förestående heldagsaktiviteter i en av de föräldragrupper jag regelbundet och motvilligt tvingas till.
Bortom grundsorg, helt enkelt. Som ett litet utlopp och tidsfördriv startade jag tråden. Ibland är det skönt att slippa känna sig så ensam! Inget nytt rent konkret i det som skrivs här men för mig är det intressant läsning och jag är både tacksam och lite rörd över alla svar. Jag uppfattar ingen här som skrytsam (och ville de vara det - so what).
Tycker alla berättelser i den här tråden visar människor när de är som bäst, villiga att dela med sig för att hjälpa och stötta.