Ulltand skrev 2017-02-13 20:03:32 följande:
Jag har kört T-Gul i några år och fått betydligt tydligt större umgängelsekrets, Tom allsvenskan börjar bli spännande att följa :)
Ja, uttrycket "supa sig normalbegåvad" minns jag från Mensa.
Jag har inga problem med sociala interaktioner i den meningen att jag inte vet vad som förväntas eller behövs, tvärtom, anses som lätt och smidig i kontakten. En gång i tiden var jag nyfiken på hur andra människor fungerar, men inte längre. Är mer intresserad av att lära mig än att använda kunskaperna när de väl är konsoliderade, och nu känns det som att jag kan folk (som i att de flesta är oerhört lätta både att läsa och placera personlighetsmässigt). Samtidigt begriper jag inte alls, och där har jag gett upp. Jag förstår inte hur vårt samhälle kan tillåtas se ut som det gör, hur världen kan få se ut som den gör, hur döda ting kan tillmätas sådan betydelse, det extremt närsynta perspektivet på tillvaron..
Men tröttast av allt är jag på att förklara självklarheter utan att visa att det är just det jag gör, för någon vars känslor jag måste akta genom att aldrig avslöja mina.
Tack till alla er som skriver här. Lite hopp ändå.