• Anonym (Ledsen)

    Hur ska jag bemöta den väldigt dominanta biomamman?

    Är en kvinna i 30-års åldern som precis har blivit sambo med min kille sen fyra år tillbaks. Jag har inga barn sen tidigare och han har två stycken som börjar närma sig tonåren. Introducerades långt in i relationen för hans barn, relationen mellan mig och barnen är fin och respektfull. Det är inga konstigheter där, inte överhuvudtaget.

    Min sambo och mamman till barnen är väldigt goda vänner, det är givetvis bra men saker och ting börjar bli lite för mycket för mig. Mamman till barnen har en tendens till att raljera och fälla lite hånfulla kommentarer till mig när vi stöter på varann. En annan sak som börjar gå mig på nerverna är när hon närsomhelst på dygnet kan dyka upp i mitt o sambons hem bara för att hämta saker, värst var när jag stötte på henne i hallen i bara trosor klockan 23 på kvällen. Hon taggar ofta min sambo på sociala medier med nostalgibilder på dem från förr, hennes revirspink börjar störa mig väldigt mycket och jag börjar bli väldigt irriterad på min sambo som aldrig gränsar henne.

    Vet inte riktigt vad jag vill med tråden, mest få lite råd o tips på hur jag kan bemöta detta på ett konstruktivt sätt. Börjar må väldigt dåligt.

  • Svar på tråden Hur ska jag bemöta den väldigt dominanta biomamman?
  • Anonym (Ledsen)
    molly50 skrev 2017-06-15 15:08:26 följande:
    Har din sambo pratat med henne då så hon vet vad som gäller?
    Carpe Diem
    Jag vet inte om jag ska vara ärlig. Han är mesig tycker jag, han säger att han sagt till henne att alltid ringa om hon vill nåt. Han säger mest att han orkar inte tjata på henne för det hjälper inte på den gränslösa människan.
  • molly50
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-06-15 15:16:40 följande:
    Jag vet inte om jag ska vara ärlig. Han är mesig tycker jag, han säger att han sagt till henne att alltid ringa om hon vill nåt. Han säger mest att han orkar inte tjata på henne för det hjälper inte på den gränslösa människan.
    Ok. Han är kanske konflikträdd.
    Hon verkar gränslös och måste bli varse om att hon inte bara kan komma hem till er oanmäld.
    Kanske måste hon få höra det den hårda vägen.
    Även om det känns svårt för honom.
    Om du gör det så är det väl kanske risk för att hon går i taket.
    Carpe Diem
  • Anonym (Ledsen)
    molly50 skrev 2017-06-15 15:21:59 följande:
    Ok. Han är kanske konflikträdd.
    Hon verkar gränslös och måste bli varse om att hon inte bara kan komma hem till er oanmäld.
    Kanske måste hon få höra det den hårda vägen.
    Även om det känns svårt för honom.
    Om du gör det så är det väl kanske risk för att hon går i taket.
    Carpe Diem
    Konflikträdd är hans förnamn och svin är efternamnet. Jag har bara fått nog av allt kring narcissisterna, för det är precis det min sambo, hans ex o barnen är. Här har jag stått som en jävla nickedocka och försökt ha all förståelse till allt sabla strul o cirkus.

    Det är exets barnvecka men fick idag reda på att hon mår så dåligt och behöver dra iväg och vila upp sig. Min sambo jobbar midsommar....men fanskapet sa att det inte är några som helst problem att jag firar en midsommar med barn. Detta har dom bestämt för en vecka sen utan att ens fråga mig?!?Idag kläckte han ur sig detta?

    Blir inget av det! Jag orkar inte längre!
  • Anonym (??)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-06-21 18:40:37 följande:

    Konflikträdd är hans förnamn och svin är efternamnet. Jag har bara fått nog av allt kring narcissisterna, för det är precis det min sambo, hans ex o barnen är. Här har jag stått som en jävla nickedocka och försökt ha all förståelse till allt sabla strul o cirkus.

    Det är exets barnvecka men fick idag reda på att hon mår så dåligt och behöver dra iväg och vila upp sig. Min sambo jobbar midsommar....men fanskapet sa att det inte är några som helst problem att jag firar en midsommar med barn. Detta har dom bestämt för en vecka sen utan att ens fråga mig?!?Idag kläckte han ur sig detta?

    Blir inget av det! Jag orkar inte längre!


    De där är inte okej nånstans!! Vilken apa!!

    Har kossan till ex skaffat barn kan hon väl gott ta med dom på sin viloresa!!
  • molly50
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-06-21 18:40:37 följande:
    Konflikträdd är hans förnamn och svin är efternamnet. Jag har bara fått nog av allt kring narcissisterna, för det är precis det min sambo, hans ex o barnen är. Här har jag stått som en jävla nickedocka och försökt ha all förståelse till allt sabla strul o cirkus.

    Det är exets barnvecka men fick idag reda på att hon mår så dåligt och behöver dra iväg och vila upp sig. Min sambo jobbar midsommar....men fanskapet sa att det inte är några som helst problem att jag firar en midsommar med barn. Detta har dom bestämt för en vecka sen utan att ens fråga mig?!?Idag kläckte han ur sig detta?

    Blir inget av det! Jag orkar inte längre!

    Du ska absolut inte ställa upp på att ta hand om hans barn för att hon behöver vila upp sig.Speciellt inte när det är midsommar och de inte ens har tillfrågat dig.
    Det måste väl finnas någon annan som kan vara barnvakt? Varför just du? Det är ju inte ens dina barn.
    Du skulle ju kunna fråga honom vad han hade tyckt om du hade gjort samma sak mot honom.
    Bra att du inte går med på det.
    De får båda lära sig den hårda vägen att man inte bara kan ta andra för givet.
    Har de ingen annan barnvakt så får antingen hon ta barnen med sig eller han ta ledigt från jobbet.
    Eller så får hon åka och vila upp sig på en barnfri vecka.
    Att hon ska åka och vila upp sig under midsommarhelgen låter bara som en dålig ursäkt för att få åka och fira utan barn.

    Uppdatera gärna om hur det går.


    Carpe Diem
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (??) skrev 2017-06-21 22:56:46 följande:
    De där är inte okej nånstans!! Vilken apa!!

    Har kossan till ex skaffat barn kan hon väl gott ta med dom på sin viloresa!!
    Japp jag tycker det! Är så jävla irriterad, vissa kan inte uppfostra sina barn och bete sig som föräldrar.

    Är arg på bonus också, den här sörjan har uppstått bara för att två föräldrar har gått med på att en trotsig tonåring har lipat och sagt att denne minsann ska fira midsommar inne i stan med kompisar. Då ska jag ha jour och hoppa in och hämta ifall nåt händer. Det här har folk bestämt bakom min rygg, jag vägrar!

    Det som skett nu är att min sambo är arg på mig, bonus är skitförbannad och kallar mig fula saker och hans ex har åkt iväg och vilat upp sig.
  • Anonym (Ledsen)
    molly50 skrev 2017-06-22 11:12:50 följande:

    Du ska absolut inte ställa upp på att ta hand om hans barn för att hon behöver vila upp sig.Speciellt inte när det är midsommar och de inte ens har tillfrågat dig.
    Det måste väl finnas någon annan som kan vara barnvakt? Varför just du? Det är ju inte ens dina barn.
    Du skulle ju kunna fråga honom vad han hade tyckt om du hade gjort samma sak mot honom.
    Bra att du inte går med på det.
    De får båda lära sig den hårda vägen att man inte bara kan ta andra för givet.
    Har de ingen annan barnvakt så får antingen hon ta barnen med sig eller han ta ledigt från jobbet.
    Eller så får hon åka och vila upp sig på en barnfri vecka.
    Att hon ska åka och vila upp sig under midsommarhelgen låter bara som en dålig ursäkt för att få åka och fira utan barn.

    Uppdatera gärna om hur det går.


    Carpe Diem
    Det är så här, jag har aldrig gått in och tagit på mig en föräldraroll men jag har varit såkallat snäll. Har stått ut med allt drama och har försökt tänka på att jag har inga barn så givetvis ska jag acceptera deras bagage och att det händer mycket när man har barn.

    Men med facit i hand så kan jag bara konstatera att man blir totalt överkörd som partner i en relation med en man som har barn och ett ex som finns med hela tiden. Jag är en jävla birollsinnehavare i rollen om mitt eget liv och det vill jag inte längre. Ska lämna det här och se till att skaffa mig rollen som the leading lady istället.
  • molly50
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-06-22 11:35:28 följande:
    Det är så här, jag har aldrig gått in och tagit på mig en föräldraroll men jag har varit såkallat snäll. Har stått ut med allt drama och har försökt tänka på att jag har inga barn så givetvis ska jag acceptera deras bagage och att det händer mycket när man har barn.

    Men med facit i hand så kan jag bara konstatera att man blir totalt överkörd som partner i en relation med en man som har barn och ett ex som finns med hela tiden. Jag är en jävla birollsinnehavare i rollen om mitt eget liv och det vill jag inte längre. Ska lämna det här och se till att skaffa mig rollen som the leading lady istället.
    Jag förstår det. Men du har ju,å andra sidan,inte huvudansvaret över hans och exets barn.
    Så de kan ju inte bara förvänta sig att du ska ställa upp heller eller bli sura när du inte gör det.
    De får helt enkelt skylla sig själva som bestämmer saker över huvudet på dig och bara tar dig för givet.
    Och det hoppas jag att du har sagt till dem.
    Din sambo borde få veta att du känner dig mer som hans piga och barnflicka än som hans partner.
    Jag tycker du tänker helt rätt som inte tänker ställa upp på det här mer.
    Det är fullt förståeligt om du vill lämna honom.
    Det hade jag också gjort.
    Han kan väl gå tillbaka till sitt ex om han har så svårt att släppa taget om henne.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-06-22 11:29:11 följande:
    Japp jag tycker det! Är så jävla irriterad, vissa kan inte uppfostra sina barn och bete sig som föräldrar.

    Är arg på bonus också, den här sörjan har uppstått bara för att två föräldrar har gått med på att en trotsig tonåring har lipat och sagt att denne minsann ska fira midsommar inne i stan med kompisar. Då ska jag ha jour och hoppa in och hämta ifall nåt händer. Det här har folk bestämt bakom min rygg, jag vägrar!

    Det som skett nu är att min sambo är arg på mig, bonus är skitförbannad och kallar mig fula saker och hans ex har åkt iväg och vilat upp sig.
    Det verkar som att de båda curlar barnen.
    Nu får de ta konsekvenserna av det.
    De kan ju inte bli sura på dig för att du inte ställer upp när de bestämmer saker över huvudet på dig.
    De får helt enkelt skylla sig själva.
    Du kan ju köra iväg barnen till sin mamma om din sambo inte kan ta ledigt från jobbet och ta dem själv.
    Det är inte ditt fel att de beter sig så urbota dumt.
    Carpe Diem
  • Anonym (Ledsen)
    molly50 skrev 2017-06-22 11:57:18 följande:
    Jag förstår det. Men du har ju,å andra sidan,inte huvudansvaret över hans och exets barn.
    Så de kan ju inte bara förvänta sig att du ska ställa upp heller eller bli sura när du inte gör det.
    De får helt enkelt skylla sig själva som bestämmer saker över huvudet på dig och bara tar dig för givet.
    Och det hoppas jag att du har sagt till dem.
    Din sambo borde få veta att du känner dig mer som hans piga och barnflicka än som hans partner.
    Jag tycker du tänker helt rätt som inte tänker ställa upp på det här mer.
    Det är fullt förståeligt om du vill lämna honom.
    Det hade jag också gjort.
    Han kan väl gå tillbaka till sitt ex om han har så svårt att släppa taget om henne.
    Carpe Diem
    Jag har inget ansvar what so ever, det poängterar min sambo hela tiden också men sen så vill dom såklart att man ställer upp när det passar. Det är fet dubbelmoral!

    Har faktiskt sagt till honom att han och hans gränslösa skelögda kossa kan gå tillbaks till varann och leka curlingpäron, det sa jag efter att han sa till mig att jag är en patetisk barnlös jävel som bara ska hålla min käft.

    Du fattar att det här har gått åt helvete? Det gör så ont att man kan gå från att älska varann till att bli fiender. Livet suger!
Svar på tråden Hur ska jag bemöta den väldigt dominanta biomamman?