• brennaV

Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...

Här är en till som försökt i 1 år med tredje barnet. Tog ut spiralen förra året i början på april. Blev gravid direkt. Efter 6 veckor psykisk terror (många vul) visade det sig att jag fått ma. Skrapades i mitten på juni. Blev gravid i oktober igen. Även det visade sig vara ett ma och jag skrapades i november. Blev gravid i februari igen och tyvärr visade det sig vara en ofostrig graviditet. Skrapades 27/3 och nu sitter jag här och funderar på hur man ska orka med ytterligare ett försök.

Håller tummar och tår för alla ni i tråden som kämpar <3

• brennaV

Vi ska träffa läkare 21/4. Had ju två friska barn födda 2012 och 2013 som kommit till utan missfall på vägen. Hoppas få lite klarhet i varför det går snett. Tänk om det nu bara går utför för jag har fyllt 35....

Nykär15 skrev 2017-04-12 08:35:27 följande:

Usch så mycket otur...har du fått ta några prover för att se om något ev kan vara fel och som gör att du får mf?  Kan vara skönt annars att göra det, antingen kan man få hjälp eller så vet man att man bara haft ren otur. Du verkar iaf ha relativt lätt för att bli gravid. 

• brennaV

Helt klart ett plus. Grattis. Håller tummarna att det går vägen <3

LeiaBus2010 skrev 2017-04-12 08:02:57 följande:

Morgonens.

Svagt men där. ..

Hade en slemmig blodblandad flytning med???

• brennaV

Det finns ju möjlighet att du haft ägglossning senare än vad du tror och då kan det vara en nidblödning. Jag håller mina tummar för det. I februari var min ägglossning 7 dagar senare än vanligt. Jag blev gravid men tyvärr slutade det med skrapning då det var en ofostrig graviditet.

Kram på dig <3

Elliex skrev 2017-04-16 16:22:29 följande:

Bim -3. Gick på toa nyss och torka mig och när jag ska spela ser det ut som lite blod på pappret i toaletten.

Tror det är min mens som är tidig, så torkar mer för o se om det kommer mer men de gör det inte, stoppar upp tampong för o se om det kommer mer blod men det gör det inte.

Har panik. Vad fan kan detta va?

• brennaV

Vad tror ni, har jag äl stegringen redan passerat? Äl stickan högst upp är taget idag kl 16:30 och det i mitten imorse...

• brennaV

Grattis!

Nykär15 skrev 2017-04-19 18:35:06 följande:

Vågade! Velat se om hcg stiger...Och såååå glad se att det slagit om. Hade ändå vart ok om det stod 2-3 fortfarande eftersom befruktningen ska ägt rum för ca 3 veckor sen och hormon stiger ju olika sakta. Läst om de som fått 3+ först v 9-10. Lättad o lycklig! Vecka 6+0 idag.

• brennaV

Jag är på dag 25 i cyklen (efter min skrapning den 27/3). Stickorna visar lika starkt igår kväll som idag. Kan ju vara så att jag inte har någon ägglossning denna månad också. Alternativt att jag missade stegringen. Men i februari hade jag 3 dagar med ordentligt synliga streck, lika starka som kontrollstrecket så lite mysko är det allt. Försökte lägga upp bild på stickorna men familjelivsidan är väldigt seg idag...

Nykär15 skrev 2017-04-20 08:48:31 följande:

Inget av testen är ju helt positivt, så jag hade fortsatt testa. Vilken CD är du på? Jag har väldigt snabb stegring och kort, så inte alltid jag lyckats se fullt positivt, så ÄL kan du ha ändå. Du får försöka slå ihop alla känningar i kroppen med resultaten på stickorna. 

Jag testade digitala med dubbelhormonindikator sist, det var såååå skönt att inte tolka strecken, har alltid använt Testlagrets innan med. Då får man blinkande medan stegringen är och sen en fast gubbe när man är på max. Sen är det bara att ligga och man testar inte mer efter den fasta gubben. 

Håller tummarna!

• brennaV

Äl Stickan var blank i söndags..

Nykär15 skrev 2017-04-20 13:02:06 följande:

Och du har testat negativt direkt efter skrapningen? 

• brennaV

Nä inte tagit något alls....borde jag det?

Nykär15 skrev 2017-04-20 13:43:45 följande:

Med graviditetstest alltså? När gick hcg ut ur kroppen? Det avgör ju lite när ÄL kommer igång menar jag. 

• brennaV

Oj! Och då kan man inte få ägglossning alltså? Men jag har ju skrapats. Imorgon ska jag träffa gynekolog- får fråga henne då.

Nykär15 skrev 2017-04-20 18:19:59 följande:

Ja hcg kan vara kvar många veckor efter mf/MA. Mina visade positivt i 3 månader...

Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...