• brennaV

Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...

Blir försök 4 nu i juni efter senaste missfallet som var i slutet på mars. Har gjort utredning men hittar inget fel. Så bara tuta och köra vidare...

• brennaV

Har ni kört ifv med de två första? Undrar när man ska börja med ifv. Hade inga problem med de 2 första. Men trean har hittills bara inneburit missfall

vinterbebis12 skrev 2017-06-09 21:00:36 följande:

Va mysigt nykär!

Här blev det precis minus efter vårt fjärde IVF-försök för att få en trea. Nästa försök blir först efter sommaren...Olidlig väntan...

• brennaV

3 missfall. Mina två första barn har kommit till av sig själv utan missfall. Kollade sköldkörtel som var felfri. De kollade även livmoder och äggledare- allt såg bra ut, så håller tummarna att när vi plussar nästa gång går det vägen <3

Tummar för er också <3

vinterbebis12 skrev 2017-06-11 09:48:36 följande:

De två första var också IVF. Oförklarlig barnlöshet. Hur många missfall har du haft? Har ni gjort någon utredning? Skulle kolla bl.a. Sköldkörteln via ett blodprov (T4, TSH och TRAK) om jag vore du. Har förstått att det inte är helt ovanligt att få problem med den efter barn och när man närmar sig 40. Underfunktion kan leda till missfall. Håller tummarna för er!

• brennaV

Men grattis!!! Vad har du för bf?

FrökenNypon skrev 2017-06-22 18:42:21 följande:

Äntligen!! Efter 1 1/2 år fick vi vårt positiva grav test!! Så himla galet glad!!

• brennaV

3 gånger sen missfallet i mars har vi prickat in min ägglossning men nu vill det sig inte. Mensen smått påbörjad idag. Är 36 år och har två barn sen innan. Tre missfall sen förra året och jag känner mig nedstämd. Vad är det som händer??

• brennaV

Var på Sofia hemmet. Hon kollade livmoder och äggledare och sa att det såg bra ut. Sen tog jag sköldkörtel prov. Det såg också bra ut. Hon sa att eftersom vi har två barn födda på naturlig väg så ska det inte vara några konstigheter. Så man får väl tro på det liksom.

Vad fick ni göra för utredning?

Nykär15 skrev 2017-06-29 15:36:03 följande:

Vet hur hopplöst det känns :( tog 8 månader från vårt MA innan det tog sig igen. Hade även ett tidigt mf innan det.

Har du gjort någon utredning?

• brennaV

<3

FrökenNypon skrev 2017-06-29 21:12:11 följande:

Kämpa på brennaV !!

vi hade nästan gett upp när plusset kom med en chock.

Tänk på att sommaren ger mkt ny härlig energi och förhoppningsvis ett pluss i kanten :)

• brennaV

Så var man här igen. Tre missfall på mindre än ett år. Och idag har jag plussat. Bf i början på april. Hoppas nu detta går vägen

• brennaV
    Nykär15 skrev 2017-08-01 18:10:07 följande:

Åhhh grattis!!! Klart det ska gå vägen nu <3

Tack! Hur mår du?
  • brennaV
    LeiaBus2010 skrev 2017-08-03 09:59:49 följande:

Grattis! Hoppas det går vägen denna gången.

Själv är jag i v 19+4 idag.och efter rul igår så fick vi reda på att jag väntar en tredje flicka

Åh vad mysigt! Stort grattis <3
  • brennaV

Hej!!

Sist jag såg bebis var i 9+1 och idag är jag i 11+0 så hoppas så det går vägen. Gjorde nipt igår och resultat kommer om 1-2 veckor. På tisdag ska jag få göra att ultraljud för att se att allt ser bra ut.

Spännande med tillväxt ultraljud <3

Nykär15 skrev 2017-09-20 15:01:19 följande:

Hur går det för er tjejer? Vecka 28+3 här...längtar såååå! Ska på tillväxt-UL nästa vecka och hoppas allt ser bra ut då med vårt 

• brennaV

Hej! Här kommer status från mig. Gjorde nipt förra veckan och fick svar igår att alla resultat var fina. Fick även göra ett ultraljud igår och blev framflyttad 4 dagar så nu är bf 6/4 och inte 10/4. Nästa ultraljud är rul den 8/11

Här kommer bild på miraklet

Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...