• brennaV

Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...

Var tvungen att ta ett gravtest och man ser en svag linje. Alltså detta är ju min tredje skrapning och äl har ju mer eller mindre kommit igång direkt. Har aldrig tagit graviditetstest efter de andra skrapningarna. Det får bli en fråga till gynekologen imorgon alltså. Var helt säker på att äl var på G, haft äl flytningar och lätt smärta vid ena äggstocken så nu är jag lite besviken. Det är ju 25 dagar sen skrapningen...snark

Nykär15 skrev 2017-04-20 13:43:45 följande:

Med graviditetstest alltså? När gick hcg ut ur kroppen? Det avgör ju lite när ÄL kommer igång menar jag. 

• brennaV

Nu har vi träffat gynekolog. Inga graviditetsrester kvar. Hon kunde se något blodflöde i livmodern som skulle kunna vara en polyp. Men för att se det gör man undersökning 10 dagar efter menstruationens första dag. Hon kunde se en äggblåsor på 24,9 mm. Vi 25 mm släpper ägget. Hon rekommenderade oss att vänta 1-2 menscyklar för min kropps skull. Men vet inte hur jag ska göra. Blä.

Hur hade du gjort?

Nykär15 skrev 2017-04-21 08:03:15 följande:

Misstänkte det! Jag födde ju vår lilla på sjukhuset, både foster och moderkaka kom ut. Men grav.testen gick inte ner. Två veckor senare fick jag en akut jätteblödning och fick åka in, skrapade akut. Men ändå fick jag plus under kommande två veckor. Fick återigen stora blödningar och bokades till slut in på en hysteroskopi, då hittade de små små rester i livmodern. Först efter den operationen (som jag fick vänta några veckor på) så började hcg sjunka. 

Så det kan vara så att du har rester kvar efter skrapningen och borde kollas med UL. Med största sannolikhet kommer de säga att du ska vänta och att det kan komma blöda bort med nästa mens...men i mitt fall kom liksom aldrig mensen, jag slutade heller aldrig helt blöda efter skrapningen, det kom och gick. Kunde vara blödningsfritt i en vecka, sen störtblödning. Inte roligt. 

Så försök stå på dig, antingen genom att de ger cytotec för att skynda på rester om de ser några med VUL eller att de går in och tar bort dem. 

Lider med dig! kram

• brennaV

Så skulle jag också tänka om det var så att mina missfall startat av sig själva. Men mina missfall har inte startat av sig själva vilket jag tänker mig skulle kunna vara en anledning om man har en polyp som gör att ägget i sig inte fäster. Ja jag vet inte jag.

Stor kram till dig och hoppas ni får ett plus snart

Orkide skrev 2017-04-21 16:10:02 följande:

Er problematik verkar inte vara att bli gravida utan snarare att behålla graviditet. Så hade jag varit i er sits hade jag avvaktat som gyn sa.

Vi har försökt bli gravida i över två år med ett missfall och vi hoppar inga månader.

• brennaV

Idag kom mensen, på dag 10- 11 efter ägglossningen. Har aldrig haft kortare än 14 dagar lutefas så det måste vara att kroppen blivit helt fuckad efter mina missfall..

• brennaV

Åh, det kommer gå bra <3 du får uppdatera oss när du vet.

Hur länge var dit cykel knasig efter ma? Detta var ju mitt tredje ma på raken och så himla konstigt har det inte varit

Nykär15 skrev 2017-05-02 14:11:21 följande:

Här närmar sig VUL och jag är livrädd...i övermorgon. Vill bara bromsa, men behöver ju samtidigt få veta...så måste ju gå dit, men är rädd för att jag inte kommer kunna andas alternativt bara börja gråta....

• brennaV

Hurra vad skönt!! Stort grattis <3

Nykär15 skrev 2017-05-04 12:55:15 följande:

Perfekt litet gryn med tickande hjärta, mätte 15,2 mm = 8+1, stämmer prick på dagen! Sååå lättad!! NIPT inkl UL om 2 veckor.

• brennaV

Men så skönt. Stort grattis och njut nu <3

Nykär15 skrev 2017-05-29 14:44:40 följande:

Fick svar på NIPT precis och bebisen är FRISK!!!  Så otroligt lättad och lycklig att det inte går att beskriva med ord!! Nu kan jag nog börja njuta på riktigt och våga tro på att det nog faktiskt blir en liten kring Lucia  

• brennaV

Jag är kvar....

FrökenNypon skrev 2017-06-07 13:46:53 följande:

Hur går det för er?!

Bara jag kvar som inte blir på tjocken?!?

Jag har Äl idag och hoppas och vill verkligen på positivt besked i juni!!

Är ganska hoppfull ändå eftersom de inte såg nått fel med mig el min man på testerna.

Och jag menar. Rent statistiskt borde det va vår tur nu! Efter 1,5 år!! ;)

Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...