• Nykär15

Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...

LeiaBus2010 skrev 2017-03-03 08:50:00 följande:

CD 20 idag. Den bilden som jag la upp var dippen för att indikera äl tror jag.

Har haft molvärk ända sedan dess och tempen har ökat som det ska efteråt. 0.3 ungefär. hoppas hoppas hoppas att det tar sig och att tempen ökar lite till eller håller sig jämn ända till Bim och efter!! <3

Vi sexade igår med bara för att inte missa om ägget släppte senare det tar ju runt 3-4 dygn efter tempdippen Så jag hade äl någon gång mellan den 28 feb-2 mars

Hur går det för er andra?

Här är det väntan på BIM, är på ÄL+9 idag...kollade hcg efter Ovitrelle igår och det var i stort sett blankt, ge så nåt ytterst svagt om jag höll mot en lampa. Så nu väntar jag nog till måndag med att testa (om jag kan hålla mig)...

Fryser, mår illa och har molvärk idag..men vet det kan vara den höga dosen progesteron (tar ju 3 vaggisar om dagen...)

• Nykär15
    FrökenNypon skrev 2017-03-04 08:21:46 följande:

Bim idag o vakna m mens kl 4 imorse..:((

Depp nu på fm sen dax och klistra på ett glatt humör o fixa middagsbjudning till ikväll...

aja nu kan jag iaf dricka alkohol utan problem! :/

Skit för mens!! Hoppas du får en riktigt trevlig kväll iaf <3
  • Nykär15

Här kommer mensen som väntat igår på BIM. 

Ser fram emot tisdag när vi ska på uppstartsmöte för IVF, nu ger jag liksom upp att fixa det på egen hand. 

Så denna cykel blir ren, ingen stimulering och vi är bortresta över ÄL. Ska bli rätt skönt att bara få vara. Men hoppas bara inte cykeln blir för lång nu i stället...så jag kommer ha koll på när ÄL blir och självklart försöker vi, men kommer nog mer sikta på uppstarten än att hoppas för mycket på vårt allra sista egna försök....

• Nykär15
    Orkide skrev 2017-03-12 06:36:28 följande:

Jag letar febrilt tecken på grav (speciellt vita flytningar då jag haft det innan vid mina tre grav).
    Men det finns inga tecken på grav o BIM på onsdag. Känner mig så misslyckad.

Du är inte misslyckad Hjärta och alla graviditeter kan vara olika, så du kan visst vara gravid även om du inte har samma tecken som vanligt. Men jag vet känslan...avskyr den. Man har ingen som helst kontroll och man bara försöker och försöker och försöker.....suck. 

I morgon ska vi på första mötet...känns skönt att äntligen lägga över processen i någon annans händer att hjälpa oss. 

• Nykär15
    Orkide skrev 2017-03-13 11:42:50 följande:
    Efter sex omgångar nu med letrozol så känner jag mig bara blä. Kanske pergotime var det enda för mig som funkade..

Skönt med samtalet för er imorgon. Hoppas allt går bra

Kan du ev få testa stimulering med sprutor? Så som jag gjorde med Bemfola? Upplevde ändå att kroppen kändes bättre av dem, mer på gång eller vad jag ska säga. Fick ju ÄL-sekret med som jag inte fick av Letrozol. 

Tack, hoppas få svar på alla mina frågor och en plan som känns bra....

• Nykär15
    Klara på kliniken och vårt första möte:

Läkaren bestämde att vi kör på korta protokollet nästa mens, så förmodligen uppstart runt 4-6/4 och sen ett beräknat äggplock den 17/4. 

Kommer gå på Gonal-F  225 IE . Sen på dag 5 med sprutor lägger man även på Orgultran och innan äggplock blir det Ovitrelle.
    Pirrigt och skönt att vara igång...hoppas så innerligt att detta ska funka för oss...livrädd att vi om några månader står där alldeles slutkörda och tomma utan att ens vara närmare målet...
  • Nykär15
    Orkide skrev 2017-03-15 06:26:45 följande:
    Hoppas det funkar för er nu.

Ska till gyn idag och diskutera hurvida jag får fortsätta med letrozol eller något annat. Mensen har börjat komma småått

Ja jag hoppas innerligt det jag med...vet inte vad vi gör annars. Men är äggen skruttiga så får vi väl försöka överväga ÄD som är vårt nästa steg, men det blir ju utomlands i så fall så blir ju en helt annan apparat...hoppas vi slipper hamna där, vilket pusslande. Men fantastiskt det finns!

Håller tummarna för dig på gyn idag, uppdatera gärna sen vad de sa. Du har inte fått ta Ovitrelle va? Kanske kan vara nåt?

• Nykär15
    Orkide skrev 2017-03-15 16:36:26 följande:
    Då hoppas vi att ni slipper ÄD och att det här går vägen nu. Hur många försök gör ni?

Jag kommer precis från gyn. Vi bestämde att vi tar en månads paus. Vi testar att göra en spolning emellan. Känns väl ganska okej att ta en månads paus om vi gör en spolning.

Vi har köpt ett 3-försökspaket. Men skulle vi få några till frysen på första försöket så kan vi byta ett försök mot två frysförsök och på så vis få fler försök för pengarna. De sa att man alltid tar de från frysen först om det finns några där efter en första behandling. Så vi hoppas ju förstås att få några till frysen, men pga min ålder så får man ofta ut färre ägg än när man är yngre, vilket minskar den chansen. Hade ju 11 aktiva ägganlag som hon kunde se, så mer än 11 ägg är väl inte så troligt att de kan få ut, om de ens får det eftersom det kan vara bara vätska i en äggblåsa med. 

Så det blir en annan typ av oro efter äggplock än efter vanlig ÄL, hur många ska de få ut? Hur många ska bli befruktade? Hur många klarar sig vidare över dag 3? Det kommer vara jobbiga dagar efter ÄP...

Skönt det känns ok med en pausmånad och att ni gör en spolning, hoppas det ska ge fin möjlighet till månaden efter!

LeiaBus2010 skrev 2017-03-15 17:56:00 följande:

Verkar som vi får göra ett nytt försök nästa månad

Bruna flytningar idag.. väldigt lite men ändå....

Usch vad trist Obestämd

• Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-16 14:32:32 följande:

Alltså tjejer. Jag "blöder" bara brunt? Och inga mängder alls. Typ.Typ.som mörkbruna flytningar.

Ska jag tolka det som mens eller inte?

Skitdumt. ..

Jag la in det som "light" iaf... I ff appen.

Har haft sol ilningar i tappen. Och idag på morgonen var den låg men inte öppen....

Jag hade tolkat det som mens. Och din mens har väl både vart sparsam och frånvarande innan? Tycker verkligen du ska göra en ordentlig utredning !
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-16 15:16:50 följande:

Ja. I februari hade jag bara blod en dag sen brunt. Samma den sista december. Och i november ingen mens alls. Svårt... men vi har ändå prickat in äl den här månaden helt perfekt.

Antar att vi inte kan få ett gemensamt.

Inte ge upp. Men du har ju uppenbart en störning i den menstrationscykel och den borde du få hjälp med. Just när man har så lite mens tyder det ju på att något inte stämmer. Men bra att du är under utredning!

Här läste jag lite: www.praktiskmedicin.se/sjukdomar/amenorr/

Orkide skrev 2017-03-16 16:20:27 följande:
    Men kan man ha äl utan mens? För mensen blöder ju ut den gamla slemhinnan.

Jag har förstått att om ÄL uteblir blir mensen väldigt sparsam eftersom något tyder på att hormonnivåerna inte är i balans och då finns det ingen större slemhinna att blöda ut. 

Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...