• Nykär15

Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...

LeiaBus2010 skrev 2017-04-12 20:26:03 följande:
    Åh.. fy va jobbigt. Håller tummarna stenhårt att läkaren har rätt <3

Jag var tvungen att kolla i eftermiddags pm mitt svaga verkligen var ett plus. Och det var det!

Gravid 1-2

Så nu kom nästa orosmoment. .. kommer det STANNA? Kommer det vara friskt? Med mera

.. men ska försöka tänka att vi väntar barn. Inte missfall. ..
    Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
    Grattis!! Det SKA stanna! Jag är med jättenojig, men man får ta en dag i taget <3

Har börjat må illa ikväll, så känner mig lite lugnare av det.
  • Nykär15
    Elliex skrev 2017-04-14 04:18:23 följande:

Längtar till tisdag.... bim då. Denna väntan är jobbig ????

Har du några känningar? Vet hur segt tiden går...,
  • Nykär15
    Elliex skrev 2017-04-14 16:45:29 följande:

Alltså jag har typ växtvärk i livmodern, kanske svag mensvärk också.

Någon som känt så?

Bim -4

Det var mitt första tecken ;)
  • Nykär15
    Elliex skrev 2017-04-14 21:32:47 följande:

Du driver? Jag har aldrig haft så. Jag var tvungen o ta ett bad pga det.

Tog ett test idag, negativt. Tog dock ett test som man ska ta från bim första dag, inget test som man kan ta tidigare så kanske finns nå lite hopp. Om jag inte är skengravid (vilket jag heller aldrig varit) så alla dessa symptom är helt nytt för mig

Så spännande!!
  • Nykär15
    Elliex skrev 2017-04-15 00:20:52 följande:

Dom känner av ja, om man som du är höghormanare men jag tror också din äl nog varit tidigare än vad kurvan visat.

Jag använde RFSU sticka, som mäter 25 mul, tog den mitt på dagen typ 3 timmar efter jag kissat så förväntade mig inte ett plus men kunde inte hålla mig haha.

Tack <3

Jag testar bara med Testlagrets och de visar med från 25.
    LeiaBus2010 skrev 2017-04-14 22:40:09 följande:

Det får mig att fundera.

Jag testade på bim-5 med cb plus. När jag pausade svagt.

Och på bim-4 var det lite starkare.

Dom känner alltså av hormoner före bim också men dom rekommenderar att man dra ta på bimdagen eftersom att slöa har olika mängd hormoner före bim men oftast samma efter.

Jag är och har alltid varit höghormonare, men jag börjar tro att min äl var flera dagar tidigare än vad min tempkurva sa

Kan spekulera hur länge som helst klart men jag menar att man inte alltid kan lita på de där testerna ändå.

Vare sig man är så långt före bim eller efter.

Håller tummarna för dig!

Ursäkta mitt kvällssvammel haha!

Testade ju med svagt plus på ÄL+9, jag är nog rätt normal i mitt hormon, vet när äl var exakt på CD13 och ägget bör ha fäst riktigt tidigt då jag fick nidis som startade på äl+3. Sen fick jag GRAVID 2-3 på BIM, så måste haft rätt högt hormon då :)

Ska se om jag vågar ta ett digitalt igen efter 6+0 och då få se 3+, men tveksam till om jag vågar...
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-04-15 10:40:48 följande:

Jag har beställt ett digitalt faktiskt. För att ta nästa vecka och se vad den säger då. Fick ju 1-2 väldigt tidigt på bim-4 så jag hoppas den har ökat till 2-3 Har ju inte testat mer sen dess.

Ja när du går över BIM bör den nog slå om. Vad jag läst får de flesta 3+ efter v 6+0 och ibland senare, så vill inte testa för tidigt o bli orolig.
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-04-15 21:02:59 följande:

Har Bim imorgon. Men jag känner av grynet varje dag så jag är inte orolig ännu iaf Spännande att se i veckan vad det visar

Undra om man ska ta med morgonurin då eller inte?

Jag har slutat ta med morgonurin, mina är starkare på dagen.

Känner av mitt gryn med, mår illa, molar och brösten spänner <3 älskar känslan av att något händer i kroppen.
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-04-16 11:32:45 följande:

Samma här! Känner varje dag <3

Bim idag och jag har bf den 24 dec enligt uträkningar från äl och temp.

Spännande.

Vilket bf hade du?

Är du med i decembergruppen på fb? :)

Jag har BF 13/12 <3

Nej går tidigast med på fb efter NIPT...sist dog ju liten i v 13...då var det jobbigt med ansikten på alla :/
  • Nykär15
    Elliex skrev 2017-04-16 16:22:29 följande:

Bim -3. Gick på toa nyss och torka mig och när jag ska spela ser det ut som lite blod på pappret i toaletten.

Tror det är min mens som är tidig, så torkar mer för o se om det kommer mer men de gör det inte, stoppar upp tampong för o se om det kommer mer blod men det gör det inte.

Har panik. Vad fan kan detta va?

Lite sent för nidis, men man vet ju aldrig :) ägget kan ju släppt sent och fäst sent :)
  • Nykär15
    Elliex skrev 2017-04-16 17:03:58 följande:

Läst på en gyn sida, Nid inträffar mellan 8-14 dagar efter äl så kan vara det för har antingen gått 13 eller 14 idag precis.

Men med min tur så är det mensen

Fast det där stämmer ju inte. Nid kommer när ägget fäster in, det sker ju oftast inom 5-10 dagar. Sen börjar slemhinnan bli för gammal när man är så nära mens. Slemhinnan börjar bli sämre redan på 6:e dagen förklarade de på Fertilitetscentrum inför vår ivf som inte blev av, därför odlar man aldrig äggen längre än till 5-dagars blastocyst, så återförande görs därför inte senare än dag 5 i Sverige.

Mina nidblödningar (haft 3 st av 5 ggr som gravid) har kommit på dag 3-5.

www.niomanader.se/nidationsblodning-nidblodning/
Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...