• Inga bekymmer

Utmattningssyndrom eller?

Har prover på Sköldkörteln tagits? Annars är det läge att be dem göra det för att utesluta ev sjukdomar. Darrningar, muskelsvaghet, rastlöshet, brist på ork, sömnsvårigheter och också ångest kan vara symptom på en överaktiv Sköldkörtel. Har du gått upp/ ner i vikt? Har förhöjd puls eller hjärtklappning? Hursomhelst giftstruma misstas ibland för utbrändhet.. Hoppas de kommer fram till nåt, inte allvarligt men behandlingsbart så att du kan få må lite bättre snart!!

• Inga bekymmer
    Anonym (Orkar inte..) skrev 2017-09-20 15:49:00 följande:

Så, jag har lovat att följa denna tråden hela vägen. Då är det på plats med en uppdatering då.

Sommaren kom och gick, jag mådde väl sådär. Stress och oro över olika saker, hjärtat väldigt mycket. Har gjort nu ultraljud och olika ekg och allt såg bra ut.

För ca 1 månad sen mådde jag rätt ok. Cyklade en mil och hade planer för hösten att börja simma och hitta deltidsjobb, sen kom yrseln smygande. Sedan tröttheten. Nu är jag så förbenat trött och yr. Känner mig sladdrig i hela kroppen. Igen. Känns som jag åkt tillbaks ett halvår..

Känner mig väldigt nedstämd pga allt detta nu. Att varje gång få motgång precis när medgången börjar.

Här börjat gå hos psykolog nu iaf och ska få akupunktur av sjukgymnasten. Ska även boka tid till doktor så får se hur det går denna gång.

Hur mår ni Då?

Har du kollat Hb och järndepåer nyligen? Trötthet och yrsel hade jag också när jag hade järnbristanemi!
Svar på tråden Utmattningssyndrom eller?