Inlägg från: Seven Costanza |Visa alla inlägg
  • Seven Costanza

Ensam eller gemensam vårdnad - vad gäller

Mitchu skrev 2017-02-15 19:20:49 följande:

Nej, har aldrig sagt att det är lätt? Både jag och min man är studenter och får lägstanivån så det är rätt knepigt för oss också.. Det handlar ju väldigt mycket om att vara ekonomisk och hur man prioriterar där.. Vi prioriterar att ha henne hemma längre framför att ha mer pengar helt enkelt.

Ett tips för er (om ni inte redan tänkt på det) är att så fort ni tagit ut 180 SGI-dagar (värda 250 kr per dag för er) så börjar ni ta av lägstanivådagarna (värda 180 kr per dag) istället. Det ger lite mindre pengar men om ni kan spara så många som möjligt av SGI-dagarna tills ni börjar jobba så blir de ju värds mycket mer pengar när de baseras på er lön.
  • Seven Costanza
    Mitchu skrev 2017-02-16 22:48:16 följande:

huh.. det har jag inte tänkt på alls. bra tips - ska göra så från och med nu ^^ 

Va bra att kunna hjälpa till! Om du/ni får tillsvidareanställningar efter examen (dvs utan provanställning) så tror jag att SGI:n höjs direkt, annars måste man jobba sex månader först innan den höjs, men det kan du fråga försäkringskassan vad som gäller exakt .
Svar på tråden Ensam eller gemensam vårdnad - vad gäller