• Skrutt 83

BIM Mars 2017

Hej!

Startar en tråd för oss som har Bim nu i mars. Hoppas fler vill hänga på och att vi får se många fina plus!

Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-02-28 15:32
    BIM-Lista

[quote=77455467][quote-nick]Ulrika34 skrev 2017-02-28 14:57:49 följande:[/quote-nick]
    Morphet, 26 år, Helsingborg, 1:a försöket 2:a barnet, ÄL ca 14/2, BIM ca 1/3 

Percafluviatilis, 27 år, Göteborg, 5:e försöket, 1:a barnet. ÄL 20/3 BIM ca 4/3

Novanex, 34 år, Sundsvall 3:e försöket 3:e barnet ÄL 17-18/2 BIM 4-6/3

Mncp, 32, Göteborg, 1:a försöket 1:a barnet, ÄL 22-23/2, BIM 6-7/3 

Becca90 26 år, sundsvall , 3e försöket första barnet. ÄL 16-17/2 BIM 7/3 

Firago, 25 år, Borås, 3:e försöket 1:a barnet, ÄL 24/2 BIM 9/3 

Vonblois, 33 år, Halland, 1 år försök, 1:a barnet. Äl 22-24/2 BIM 10/3 

Milou3, 40 år, Sthlm, 6:e försöket 3:e barnet, ÄL 23/2, BIM 11/3 

FrökenE1985, 31år, Sthlm, 10:e försöket, 1:a barnet, ÄL 26/2 och BIM 12/3.

Livethänder 32 år, Sthlm, 10:e försöket 1:a barnet, ÄL 26/2 och bim 12/3 

Starlights, 27 år, Norrland, 5:e försöket, 1:a barnet. ÄL 5/3, BIM 17/3. 

royce, 30 år, Norrland, 2 års försök, 1:a barnet. ÄL 1-5/3, BIM 17/3 

Typ89, 28 år, Småland, 2:a försöket 2:a barnet. ÄL ca 3/1 BIM ca 17/3 

Skrutt 83, 34 år, Sthlm, 2:a försöket 3:e barnet, ÄL 8/3 BIM 21/3 

Jsv17, 34 år, Sthlm, 3:e försöket 1:a barnet, ÄL 8/3 Bim 22/3 

Sajo0106, 29, Skellefteå, 13:e försöket 2:a barnet, ÄL 9-11/3 och bim 22/3 

Madss 20 år, Perstorp, 2:a försöket första barnet. ÄL 9/3 BIM 23/3 

jhk88, 29 år, Ljungaverk, 3:e försöket tredje barnet. ÄL 6-8/3 BIM 23/3. 

oONinniOo, 28 år, Kumla, 2:a försöket, 2:a barnet. ÄL 10/3 BIM 25/3.

Ulrika34, 34 år, Stockholm, 3:e försöket med 5:e barnet. ÄL 12/3 BIM 26/3

Estor, 29, Karlstad, 5 försöket efter MA. 1a barnet. ÄL 14/3 bim 27/3
  • Svar på tråden BIM Mars 2017
  • Mrsanonymis

Hej ! Jag tyckte också mitt test så positivt ut. Rusade ner till Apoteket och köpte cb-early. Fick svagt positivt där med. Är lycklig men ängslig. Nu gäller det bara att baka och hoppas på det bästa m.a.o.

Och jag som inte har nån koll kom jag på nu. Ska läsa på !

• orzia1
    Snultan skrev 2017-03-22 20:22:15 följande:

Ja vi kanske ses i en maj tråd ändå då :) kul att se hur de går för er :)

Jag hoppas ju fortfarande på plus men känns som jag kommer få hoppa in i majtråden. Vet inte än hur vi gör i april... Beror på när ägglossning infaller osv.
  • Snultan
    orzia1 skrev 2017-03-22 20:28:40 följande:

Jag hoppas ju fortfarande på plus men känns som jag kommer få hoppa in i majtråden. Vet inte än hur vi gör i april... Beror på när ägglossning infaller osv.

Ja juste:/ men vi kanske ses i maj tråden då, elr inte :)
    Matheus 131002!
  • Längtanefterdig

När vi började försöka så planerade vi för att få en januaribebis som tidigast (inte december, lite felplanerat dock och hade blivit en decemberbebis om vi lyckats första försöket). Nu har vi försökt så länge att varken jag eller sambon inte bryr oss när bebis kommer, jag vill bara lyckas bli gravid. Klart att sista december eller mitt på julafton inte hade varit det roligaste kanske, men jag kommer bli så lycklig över att ha lyckats att det väger upp allt annat Glad Försöker på alla månader och håller tummarna.

• orzia1
    Längtanefterdig skrev 2017-03-22 20:44:03 följande:

När vi började försöka så planerade vi för att få en januaribebis som tidigast (inte december, lite felplanerat dock och hade blivit en decemberbebis om vi lyckats första försöket). Nu har vi försökt så länge att varken jag eller sambon inte bryr oss när bebis kommer, jag vill bara lyckas bli gravid. Klart att sista december eller mitt på julafton inte hade varit det roligaste kanske, men jag kommer bli så lycklig över att ha lyckats att det väger upp allt annat  Försöker på alla månader och håller tummarna.

Så känner jag med, att visst det är inte så roligt att ha födelsedag den 24 dec el 31 dec, men med min dotter var jag inne för tidiga värkar hela hösten, sista gången de stoppa mig var i mellandagarna, hon är född i feb, men det finns ingen garanti att man inte får en julbebis osv, jo om man står över fler månader så kanske. Men vi har problem att få barn så då kan datumen kvitta. Hellre en julbebis än ingen alls.

Nu är det min mans resa som ev gör att vi hoppas över april, men han var först inne på o skippa april men då mest för han har det i princip omöjligt att vara ledig under jul och mellandagarna, även om allt går osv så är det den mest hektiska tiden för oss båda på jobb. (Jag är dock föräldraledig nu) men ur den synpunkten är dec en dali månad för oss..

Men som sagt vi får se hur vi gör, blir det ägglossning så det blir när mannen är hemma så kör vi så får han ta in vikarie under jul ha ha
  • Längtanefterdig
    orzia1 skrev 2017-03-22 20:59:20 följande:
    Så känner jag med, att visst det är inte så roligt att ha födelsedag den 24 dec el 31 dec, men med min dotter var jag inne för tidiga värkar hela hösten, sista gången de stoppa mig var i mellandagarna, hon är född i feb, men det finns ingen garanti att man inte får en julbebis osv, jo om man står över fler månader så kanske. Men vi har problem att få barn så då kan datumen kvitta. Hellre en julbebis än ingen alls.

Nu är det min mans resa som ev gör att vi hoppas över april, men han var först inne på o skippa april men då mest för han har det i princip omöjligt att vara ledig under jul och mellandagarna, även om allt går osv så är det den mest hektiska tiden för oss båda på jobb. (Jag är dock föräldraledig nu) men ur den synpunkten är dec en dali månad för oss..

Men som sagt vi får se hur vi gör, blir det ägglossning så det blir när mannen är hemma så kör vi så får han ta in vikarie under jul ha ha
    Ja, vi har ju troligtvis också problem så nu vill jag bara ha ett plus, spelar ingen roll när bebis vill titta ut då Glad

Det är det jobbiga med resor, som tur är har min sambo bara varit borta över en natt några tillfällen under året och då aldrig under äl. Jag behöver aldrig resa i jobbet Tungan ute
  • ungafruahlberg
    Jsv17 skrev 2017-03-22 09:02:51 följande:

Tack, familjeliv har blivit lite av en livlina, mannen förstår inte mig riktigt, han tar allt så lugnt typ "det händer när det händer" och man (iaf jag) delar ju inte denna resa med vänner och familj och ibland behöver man bara ventilera. Så härligt med så många tjejer med samma tankar och funderingar, har lärt mig så mycket här i tråden också!

Får samma respons från min man, "tänk inte så mycket på det", är det ens möjligt liksom??
  • typ89

Vi kommer köra på nästa månad med. Jag skulle vart född i slutet av december men är född i januari. Sen blev sonen föd tidigt och tror inte jag kommer gå en hel graviditet nästa gång heller så då blir det flera månader vi måste hoppa över för att gardera sej mot december bebis. Så om man adderar lite pco och endometrios på det så känns de inte som att jag kräsen med vilken dag det blir bebis. Men förstår om man gärna vill undvika. Och kan man så varför inte liksom:)

• Syndrom

Jösses vad kräsna ni är med födelsedatum. Är ni alla födda tidigt på året och extremt lyckade människor?

• Längtanefterdig
    Syndrom skrev 2017-03-22 22:16:59 följande:

Jösses vad kräsna ni är med födelsedatum. Är ni alla födda tidigt på året och extremt lyckade människor?

Själv är jag född i slutet av november. När vi började planera så ville vi helst inte ha i december så vi planerade för att få barn under 2017. Det är väl främst att jag själv hade velat fylla år i början av året om jag nu hade kunnat välja, så då var det våra planer. För starten, sen var vi helt med på att det kunde ta tid och bli bebis när som helst, då skulle vi inte ta paus. Dock är det verkligen inte det viktigaste såklart Glad
Svar på tråden BIM Mars 2017