• Skrutt 83

BIM Mars 2017

Hej!

Startar en tråd för oss som har Bim nu i mars. Hoppas fler vill hänga på och att vi får se många fina plus!

Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-02-28 15:32
    BIM-Lista

[quote=77455467][quote-nick]Ulrika34 skrev 2017-02-28 14:57:49 följande:[/quote-nick]
    Morphet, 26 år, Helsingborg, 1:a försöket 2:a barnet, ÄL ca 14/2, BIM ca 1/3 

Percafluviatilis, 27 år, Göteborg, 5:e försöket, 1:a barnet. ÄL 20/3 BIM ca 4/3

Novanex, 34 år, Sundsvall 3:e försöket 3:e barnet ÄL 17-18/2 BIM 4-6/3

Mncp, 32, Göteborg, 1:a försöket 1:a barnet, ÄL 22-23/2, BIM 6-7/3 

Becca90 26 år, sundsvall , 3e försöket första barnet. ÄL 16-17/2 BIM 7/3 

Firago, 25 år, Borås, 3:e försöket 1:a barnet, ÄL 24/2 BIM 9/3 

Vonblois, 33 år, Halland, 1 år försök, 1:a barnet. Äl 22-24/2 BIM 10/3 

Milou3, 40 år, Sthlm, 6:e försöket 3:e barnet, ÄL 23/2, BIM 11/3 

FrökenE1985, 31år, Sthlm, 10:e försöket, 1:a barnet, ÄL 26/2 och BIM 12/3.

Livethänder 32 år, Sthlm, 10:e försöket 1:a barnet, ÄL 26/2 och bim 12/3 

Starlights, 27 år, Norrland, 5:e försöket, 1:a barnet. ÄL 5/3, BIM 17/3. 

royce, 30 år, Norrland, 2 års försök, 1:a barnet. ÄL 1-5/3, BIM 17/3 

Typ89, 28 år, Småland, 2:a försöket 2:a barnet. ÄL ca 3/1 BIM ca 17/3 

Skrutt 83, 34 år, Sthlm, 2:a försöket 3:e barnet, ÄL 8/3 BIM 21/3 

Jsv17, 34 år, Sthlm, 3:e försöket 1:a barnet, ÄL 8/3 Bim 22/3 

Sajo0106, 29, Skellefteå, 13:e försöket 2:a barnet, ÄL 9-11/3 och bim 22/3 

Madss 20 år, Perstorp, 2:a försöket första barnet. ÄL 9/3 BIM 23/3 

jhk88, 29 år, Ljungaverk, 3:e försöket tredje barnet. ÄL 6-8/3 BIM 23/3. 

oONinniOo, 28 år, Kumla, 2:a försöket, 2:a barnet. ÄL 10/3 BIM 25/3.

Ulrika34, 34 år, Stockholm, 3:e försöket med 5:e barnet. ÄL 12/3 BIM 26/3

Estor, 29, Karlstad, 5 försöket efter MA. 1a barnet. ÄL 14/3 bim 27/3
  • Svar på tråden BIM Mars 2017
  • Lucy Cat
    Linnéa Alexandra skrev 2017-03-22 07:59:55 följande:

[quote=77521721][quote-nick]Linnéa Alexandra skrev 2017-03-22 07:59:17 följande:[/quote-nick]

Hur ska jag tolka detta, som pos?[/quote]

Jag skulle säga negativt. Svårt att se, men CB har en tendens att lämna skuggor. Ta ett nytt test om några dagar så bör de bli starkare om det är positivt :)
    Ordet -väl- stavas med ett L och inte två.
  • Jsv17

Alltså nu har jag en sån där dag då det bara känns hopplöst!

Jag är ganska bra på att vara positiv, men nu så här i dagarna före BIM och man inte känner nåt, inga ömma bröst, ingen molvärk knappt, har ont i ryggen men jag har ju flyttat lådor och dylikt i vår flytt så det har nog mer med det att göra. Så tänker jag att hade jag varit gravid så hade jag ju känt NÅNTING nåt litet stick i ett bröst eller nåt, men nada... Då känns ju denna långa cykel mer som en plåga då den gör att det tar längre tid innan vi får försöka igen... samtidigt är det svårt att gå vidare innan mensen kommer, för tänk om, fast man nog vet ändå. Känns som alla får så tydliga tecken innan BIM så har man inte dom så är det kört liksom.

Usch, förlåt för uppsatsen, behövde skriva av mig lite, tänk att försöka få till en bebis skulle vara en sån känslomässig bergodalbana!

• Provence1
    Jsv17 skrev 2017-03-22 08:49:36 följande:

Jag är ganska bra på att vara positiv, men nu så här i dagarna före BIM och man inte känner nåt, inga ömma bröst, ingen molvärk knappt, har ont i ryggen men jag har ju flyttat lådor och dylikt i vår flytt så det har nog mer med det att göra. Så tänker jag att hade jag varit gravid så hade jag ju känt NÅNTING nåt litet stick i ett bröst eller nåt, men nada... Då känns ju denna långa cykel mer som en plåga då den gör att det tar längre tid innan vi får försöka igen... samtidigt är det svårt att gå vidare innan mensen kommer, för tänk om, fast man nog vet ändå. Känns som alla får så tydliga tecken innan BIM så har man inte dom så är det kört liksom.

Usch, förlåt för uppsatsen, behövde skriva av mig lite, tänk att försöka få till en bebis skulle vara en sån känslomässig bergodalbana!

Skriv hur mkt du vill, jag/vi förstår dig <3
  • Jsv17
    Provence1 skrev 2017-03-22 08:54:38 följande:

Skriv hur mkt du vill, jag/vi förstår dig <3

Tack, familjeliv har blivit lite av en livlina, mannen förstår inte mig riktigt, han tar allt så lugnt typ "det händer när det händer" och man (iaf jag) delar ju inte denna resa med vänner och familj och ibland behöver man bara ventilera. Så härligt med så många tjejer med samma tankar och funderingar, har lärt mig så mycket här i tråden också!
  • Gravid77a

Var gravid men fick ett tidigt missfall. Nu känns det som att jag är gravid igen. Tror vi lyckades träffa första ägglossningen efter missfallet. Men är nog för tidigt att testa än. Vet ju inte när jag skulle ha mens denna gången. 7 dagar sedan oskyddat samlag dagen efter vaknade jag med känslan av ÄL. Har nu växtvärk i livmodern, vaknar tidigare på morgonen (gjorde jag sist också) flytningar och idag ett lätt illamående, hungrig och börjar känna lukter tydligare. Gravidceller skengravid? Får se om några dagar????????

• Gravid77a

Var gravid men fick ett tidigt missfall. Nu känns det som att jag är gravid igen. Tror vi lyckades träffa första ägglossningen efter missfallet. Men är nog för tidigt att testa än. Vet ju inte när jag skulle ha mens denna gången. 7 dagar sedan oskyddat samlag dagen efter vaknade jag med känslan av ÄL. Har nu växtvärk i livmodern, vaknar tidigare på morgonen (gjorde jag sist också) flytningar och idag ett lätt illamående, hungrig och börjar känna lukter tydligare. Gravidceller skengravid? Får se om några dagar????????

• Charlizee

Jag tror många kan relatera till det du skriver, antingen känner ingenting eller massor. April blir vårt 4:e försök...Känns som en evighet innan april-ÄL och ännu värre vet jag tiden är mellan ÄL och BIM. Efter ÄL känner jag mig som en galning (testar, känner efter, testar igen, läser på forum, känner tecken, känner ingenting...)

Hur man känner i början av en graviditet tror jag är väldigt individuellt, vissa känner av massor och andra ingenting. Med mitt yngsta barn var jag säker på att mensen skulle komma, hade lätt mensvärk i ryggen konstant... jag blev däremot trött väldigt tidigt på kvällarna och "flåsig" när jag tränade. Fick pausa löpbandet och andas för det kändes som lungorna skulle explodera... kanske iofs var dålig kondition också, haha

Ge inte upp innan mensen gjort entré! Som sagt alla är vi olika och upplever graviditet olika! Vissa plussat tidigt och andra sent...

Sorry för världens längsta svar...
  • Lucy Cat

När jag väntade mitt barn så kände jag absolut ingenting. Hade gått över med 11 dagar, men så tänkte jag en dag att jag kanske skulle ta ett graviditetstest.. Och det var positivt. Det var först veckan efter det som jag blev suuuperkänslig för lukter. Sen kom "mensvärken" och ömma bröst.

Så du kan mycket väl vara gravid utan några fysiska tecken :)
    Ordet -väl- stavas med ett L och inte två.
  • Mrsanonymis

Jag har bim -1 idag & kunde inte hålla mig från att ta ett test.

Vad tror ni? Spökstreck??

Började försöka bli gravida i januari och känns lite "för bra" om det redan gått då jag haft p-stav i 6 år & gått på p-piller i en månad.

Orolig för allt, att slemhinnan inte hunnit bli tillräckligt tjock, mf & annat otrevligt.

Vill krypa ur mitt eget skinn...

Det hör till att jag varken har ont i brösten, illamående eller andra symptom.

Det enda jag märkt är ökade flytningar. Förlåt om det var tmi ????????????

Svar på tråden BIM Mars 2017