• becca90

BIM Mars 2017

becca90 skrev 2017-03-04 10:34:09 följande:

Har ju bim 6-7/3 och testade ju negativt tidigare i veckan.. hade var jag tror vad en nidblödning ca 6 dagar efter ÄL. Jag har sjukt ont i bröstvårtorna och ena bröstet. Nu imorse när jag vaknade högg det till som satan i vänstra nedre delen av tjejmagen. Kunde inte stå upprätt och mådde illa, gick sen över efter nån minut! Någon som haft så?

Väntar nog på mensen sen testar jah om den inte kommer!

Just ja, för att tilllägga har jag haft positivt äl test i 5 dagar nu..
  • becca90
    Jsv17 skrev 2017-03-04 10:54:21 följande:

Vid min graviditet (som slutade i MA v.11) så var det det första tecknet jag hade som jag reagerade på, även jag hade en liten nidblödning ca 7 dagar efter ÄL men visste inte ens vad en nidblödning var då jag inte planerade graviditeten så tyckte bara dessa rosa flytningar som kom en eftermiddag var väldigt mysko men när det försvann så tänkte jag inte mer på det (kopplade ihop det först sen) Men det som ledde till (förutom utebliven mens) att jag tog ett gravtest var just att jag satt i soffan och så högg det till nere på vänstersida och drog ut som en kramp ner i vänster ljumske, jag flög och försökte typ sträcka ut det, det höll i sig i en minut ungefär och sen var det borta men då började jag ana att något inte stod rätt till, jag tror det var några dagar innan BIM

Spännande!! Alltså det gjorde verkligen sååå ont. Började tänka i banorna att åka till sjukhuset om det inte skulle försvinna!

Kunde inte gå ens...

Antingen så var det så som du säger eller så kanske äl har vart två gånger och det jag kände va ägget fästa eller lossna? Men samtidigt så är jag snustorr där nere och inga äl flytningar alls..?

Tack sååå mycket för svar!!
  • becca90
    Jsv17 skrev 2017-03-04 11:46:17 följande:

Gjorde jätteont! Det är därför jag minns det så tydligt även då det var några år sedan. Jag har gått och väntat på just den där "krampen" mellan ÄL och BIM nu när vi försöker, för det är den enda tecknet jag minns exakt hur det kändes, och som jag aldrig haft varken innan eller efter. Men det är ju inte säkert det blir lika nu, men skulle kännas så skönt med det där tydliga tecknet men kommer väl inte få det den här gången bara för det :)

Hoppas verkligen det är ett tecken för dig med! :)

Tack så mycket! Hoppas du har rätt. Känner dock inte så mycket annat förutom bröstvårtorna och ena bröstet kände du mycket??
  • becca90
    Jsv17 skrev 2017-03-04 12:29:36 följande:

Som jag minns det så hade jag lite svullna ömma bröst, men egentligen inte mer än jag kan ha ibland innan BIM, de flesta tydliga gravidtecknen kom efter BIM förutom den där krampen (och nidblödningen då)

Okej tack :D
  • becca90

Ni som tempar! Är det så att man ska ha hög temp innan man ska ha mens för att va gravid??

Brukar ha 35.90-36,04 och tog tempen förut för att kolla och den låg på 37,9 (!)

• becca90
    Skrutt 83 skrev 2017-03-04 23:31:33 följande:

Ja det stämmer att den ska vara hög inför mensen om man är gravid, men du ska då ta morgontempen, innan man går upp och då man sovit minst 4 h sammanhängande sömn

Okej tack :)
  • becca90

Negativt test.. förstår inte varför jag nåt som jag gör då om jag inte är gravid!

• becca90
    becca90 skrev 2017-03-08 14:45:32 följande:

Negativt test.. förstår inte varför jag nåt som jag gör då om jag inte är gravid!

Varför jag mår som jag gör ska det stå
  • becca90

Bim + 4 men sååå ont i bröstvårtorna att de knappt går att ta på plus en trevlig förstoppning med illamående!! Negativt test igår... kan inte låta bli att hoppas på att jah är en av de som plussar sent men antagligen kommer mensen i helgen..

• becca90
    Ulrika34 skrev 2017-03-10 10:15:17 följande:

Jag är en som testar positivt sent. under alla mina gradiviteter har jag fått ett plus nästan en vecka efter BIM. Jag är en riktig låghormonare.... så hopp finns 

Åh tack, håller alla tummar och tår att jag är likadan! Tack för hoppet!! Testade du negativt innan plusset då?
Svar på tråden BIM Mars 2017