• becca90

BIM Mars 2017

Alltså bim + 5 idag! Hade lovat mig själv till att vänta på mensen och inte ta något test men vettefan om jag kan hålla mig idag haha. Hur skulle ni gjort?

• becca90
    royce skrev 2017-03-11 10:17:34 följande:

åh herregud, att du har nerver att vänta!  jag tänkte testa imorgon på BIM-5, är ju mest troligt negativt men jag pallar inte att vänta..! 

Problemet är ju att jag har testat negativt tills bim +2 så det är därför ;)
  • becca90
    royce skrev 2017-03-11 10:28:33 följande:

Ah okej, då förstår jag :) jag hade inte kunnat hålla mig ändå, hade testat alla dagar :D men då är man ju en testoman också!

Haha jaaa! Det är ju jag med men har inga test haha. Säkrast så hahha!
  • becca90
    Birdiz skrev 2017-03-11 17:41:47 följande:

jag ser :D 

Åh spännande! Hoppas att det inte är spökstreck!!!
  • becca90
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-12 20:21:51 följande:

Fler som har som "svid" i bröstvårtorna?

Jag haar och nu ikväll kom halsbränna! Tror det iallafall, har aldrig haft det förut men det bränner i halsen heöa tiden
  • becca90
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-12 21:00:55 följande:

Blä. Fy fan rent ut sagt. Jag LED av halsbränna med Boda mina. Andra grav var värre än någonsin! Heeela grav!

Trodde jag skulle dö hahaha

Usha stackare!! Jag har ju aldrig haft det så vet inte hur det känns! Men jag tror att det är det iallfall! Haha tips på medicin om det fortsätter?
  • becca90
    littlepixiegrl skrev 2017-03-12 21:59:21 följande:

Omeprazol om du får lång artigt besvär med halsbränna. Jag hade det under båda mina graviditeter, men främst första. Gaciscon etc har ju mest en tillfällig effekt, medan omeprazol faktiskt minskar produktionen av magsyra. För mig räckte 20mg/48h. Finns receptfritt på akoteket.

Tack så hemskt mycket!! :)
  • becca90

Faan jag blir galen!! Bim + 8 idag!! Kanske borde ringa en gynekolog?? Vad skulle ni gjort?

• becca90
    Jsv17 skrev 2017-03-14 10:08:52 följande:

Du brukar inte ha sen/oregelbunden mens heller? Jag skulle ringa iaf och kolla, mest för att lugna dig själv också att inget är fel.

Aldrig på 14 år haft oregelbunden eller någon mellanblödning och jag hade en blödning på äl + 5.
  • becca90
    Ulrika34 skrev 2017-03-14 10:42:38 följande:

Förhoppningsvis är det en nidblödning, råkade ut för samma som dig, har haft regelbunden mens i 5 år och nu förra månaden började jag få småblödningar 10 dagar innan bim men mensen kom som vanligt på utsatt datum, fattade nada!

Jobbigt!! Men jah har ju gått över mensen med 8 dagar nu
  • becca90
    tomten12 skrev 2017-03-14 11:03:24 följande:

Har du några symptom då?

Massor

Svin ont bröstvårtorna v
    Ulrika34 skrev 2017-03-14 11:06:57 följande:

Jag är en låg hormonare och plussar alltid en vecka efter BIm och då är det svagt... tänk att det kan ta upp till 10 dagar för ägget att fästa i livmodern och efter det börjar hormonerna stegra. hopp finns alltid...

Tack för hoppet fina du!! Har ju massa symptom ju!
  • becca90
    becca90 skrev 2017-03-14 11:48:00 följande:

Massor

Svin ont bröstvårtorna

Illamående ibland

Halsbränna!

Finnar

Molvärk ibland

Sura uppstötningar

Jätte hög temp

Troligtvis nidis

Utebliven mens

Tack för hoppet fina du!! Har ju massa symptom ju!

• becca90
    Ulrika34 skrev 2017-03-14 11:06:57 följande:

Jag är en låg hormonare och plussar alltid en vecka efter BIm och då är det svagt... tänk att det kan ta upp till 10 dagar för ägget att fästa i livmodern och efter det börjar hormonerna stegra. hopp finns alltid...

Får hoppas att det är lika gör mig men så läser man om hur vissa plussar äl +7
  • becca90

Hade mys med sambon och fick en enkronas storlek av blod på pappret efter? Kände på tappen tidigare idag och den var höööögt upp och nu låg men stängd... fattar nada! Hoppas blödningen ökar!

• becca90
    Skrutt 83 skrev 2017-03-16 10:40:18 följande:

Åh ge inte upp hoppet ännu!! Du kanske bara är på äl+8 ju och då är det ju istort sätt omöjligt att se något på testet. Vad testade du med för test? Med dottern testade jag på äl+8 julaftonsmorgon, helt blankt. På natten när jag kom hem från julfirandet, typ 01 på juldagen och tekniskt sett var på äl+9 då det var efter midnatt och fick då ett svagt plus som kom upp precis efter 10 min.. på morgonen var det solklart plus!! Så en liten dag kan göra stor skillnad, tom ett par timmar.

Nej jag har inte testat ännu, blir först imorgon. Eller efter midnatt ;) är ju på äl+8 idag. Så nervös för att testa och få minus, känns osannolikt att vi skulle ha turen att få plus redan. Men vem vet :) än lever hoppet. Tempen väldigt hög, på den tempen som jag var efter plus i nov, men det behöver ju inte betyda något. Magen känns idag svullen och brösten ömmar men annars inget märkvärdigt. Återstår och se vad testet visar.. pirrigt! Blir till att lägga sig typ 20.00 ikväll, haha!

Men ge inte upp än som sagt, tror absolut du fortfarande kan få plus, äl+8/9 är ju supertidigt!!! Jag håller tummarna!! Å skulle det inte tagit så börja med boragon direkt nästa mens kommer så hoppas vi på ett fint april plus isåfall men än tycker jag det finns mkt hopp för dig

Skrutt83 visst har du använt borago denna månaden??
  • becca90
    Skrutt 83 skrev 2017-03-16 11:41:17 följande:

Japp det stämmer!! Har ätit borago tre gånger tidigare och blivit gravid samtliga så känns lite för bra för att vara sant att det ska fungera lika bra denna fjärde gång men jag hoppas! Så nervös inför imorgon.

Håller tummarna!!

Tänkte om jag skulle beställa det och tänkte om du hade lite information om borago att dela med dig? :D
  • becca90
    ett plus ett är lika med tre skrev 2017-03-17 22:09:56 följande:

ÄL 22/2

BIM 7/3

Har även tagit några äl tester som också är negativa så in i bomben, för någon sa att mensen kunde hoppa över en månad och sen att det blir ägglossning igen, men som sagt fett minus på både äl tester och grav testet...

Hade samma som dig.. bim + 10 kom en väääldigt sparsam mens. Blödde en dag och sen 2 dagar med en tampong per dag..
Svar på tråden BIM Mars 2017