• Skrutt 83

BIM Mars 2017

Starlights skrev 2017-02-24 16:58:15 följande:

Alltså hur tänker ni kring det här med decemberbarn?

Läste tidigare att det var nån som skulle hoppa över nästa månad för att de inte ville föda just kring jul/nyår. Helt ärligt så skulle det väl inte kännas jättekul att få barn på julafton eller typ sista december..

Men jag har bara en äggledare kvar, så vet inte om det känns värt att pausa en månad och då riskera att missa en ägglossning får "rätt sida".. Har redan försökt ett bra tag och vill ju egentligen inte vänta längre. :/ 

Ligger ju så till i cykeln att blir jag gravid nu denna månad blir det bf kring sista dagarna i nov/början på dec så vi hoppas verkligen det tar sig. Däremot nästa cykel så blir BF kring 28 dec.. och sen fyller sonen 2/1.. han var beräknad den 7 värkarna startade den 1:a men så kom han den 2:a. Skulle egentligen inte vilja pausa och hade inte gjort det för beräknat mitt i dec men just så här sista dagarna.. Mina har varit punktliga, sonen 5 dagar tidig och dottern 2 dagar sen så stor risk för julafton eller nyår.. sambon vill därför prompt att vi väntar en månad.. kanske kör vi inte aktivt utan kanske bara avbrutet runt dem dagarna men kommer inte skydda oss på annat sätt..

Men hoppas vi alla får fina plus nu så vi slipper fundera på det :)
    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • Skrutt 83
    Starlights skrev 2017-02-24 16:58:15 följande:

Alltså hur tänker ni kring det här med decemberbarn?

Läste tidigare att det var nån som skulle hoppa över nästa månad för att de inte ville föda just kring jul/nyår. Helt ärligt så skulle det väl inte kännas jättekul att få barn på julafton eller typ sista december..

Men jag har bara en äggledare kvar, så vet inte om det känns värt att pausa en månad och då riskera att missa en ägglossning får "rätt sida".. Har redan försökt ett bra tag och vill ju egentligen inte vänta längre. :/ 

Just det, ang att ha en äggledare, vad jag har hört så ska chanserna vara lika stora med en äggledare och om man bara har en kvar så anpassar sig kroppen och den andra tar då över och frågar även ägg från andra sidan. Är vad jag har hört, hoppas det stämmer!
  • Skrutt 83
    Ulrika34 skrev 2017-02-24 18:55:37 följande:

Hej allihop! Hoppar in här! Är inne på vårt 4:e försök nu i mars, misstänker att jag missat ägglossningen (går efter min ägglossningsapp) har köpt clearblue ägglossningstest och det ska bli spännande och se om det funkar ???? Har 4 barn sen innan så denna gradivitet blir en sladdis (är 34 så jag började tidigt) mina kids är 12-10-7-5. Förövrigt, läste om dec barn, jag är själv ett decemberbarn född den 28 dec, fick min första son 9 dec och min sista son var beräknad på nyår men kom 10 januari. För mig kvittar månad eller datum, är bara så grymt tacksam om det blir ett plus på Stickan Undrar en sak- äter ni några extra tillskott? Vitaminer? Jag äter just nu folsyra samt d vitamin, rekommenderar ni något?

Välkommen hit!! Äter Apoteket Gravid (innehåller alla möjliga vitaminer och folsyra) och Borago som tillskott
  • Skrutt 83

Jag använder iPeriod och Fertility friend. Blir Fertility friend jag går efter, den är helt fantastisk den appen, så himla coolt att man så väl kan tyda kroppens mönster och hur tempen verkligen kan visa vart i cykeln man befinner sig. Man kan även fylla i massa annan bra information och hålla koll på hur man mått i olika delar av cykeln.

Här är mensen äntligen slut och nu väntar bara uppladdningen mot äl, känns som dagarna seeegar sig fram men är drygt en vecka kvar innan den fertila perioden börjar. Längtar efter äl och att få befinna mig på den spännande sidan av cykeln igen. Det här med bebisverkstad är inget annat än en evig väntan. Väntan på äl, väntan på bim och så om igen..

• Skrutt 83
    sigge1235 skrev 2017-02-26 19:51:12 följande:

Nej, nya bud! Tog ett nytt test - definitivt jättesvagt positivt, en tydlig skugga av ett streck. Ser ut som spök men har använt dessa stickor massor och de har aldrig gett tillstymmelse till skuggstreck om jag inte varit gravid (haft två mf). Men bruna blödningarna kvarstår så får se om det bli missfall innan bim eller vad som händer... håll tummar och tår, tjejer!

Åhh så spännande!!! Håller tummarna! Bild?
  • Skrutt 83
    royce skrev 2017-02-26 22:00:12 följande:

Halloj tjejer! Är det någon här som har koll på hur flytningar/sekret ska vara kring ÄL? Jag har läst att en del känner på tappen och kollar på flytningarna för att ha koll på ÄL. Men...vad kollar och känner man efter egentligen? :D

Jag kollade idag på fingret och då var det ganska tjockt o vitt (möjligen en antydan till rosa i det?) och tappen kändes mjuk och "öppen" (kan man ens känna om den är öppen?? Det kändes som ett liten grop eller hål typ).

Är på dag 10 idag.

Hoppas jag inte går på för mkt nu, känner att den här bebisverkstaden har släppt på en hel del "sociala spärrar" angående flytningar, mens osv. :D

De ska vara som rå äggvita ungefär, man ska kunna dra ut det mellan tumme och pekfinger och det är väldigt halt och glatt. Får väldigt tydligt äl-sekret när jag har äl, börjar 5 dagar innan positivt äl-test och så håller det på fram till äl. Behöver inte känna efter utan det kommer massa på pappret när jag torkar mig (som sagt utsäkta ingående info)
  • Skrutt 83

Förvirrad...

Dag 8 i cykeln och dagens äl test ser ut såhär.. är väl inte att räkna som positivt men ändå väldigt starkt och jag brukar ha äl dag 16 oftast... undrar om äl inte kommer blir tidigare än vanligt. Har inte haft billiga testers äl test på länge bara testlagret, brukar de bli såhär starka många dagar innan stegring?

• Skrutt 83
    becca90 skrev 2017-02-28 09:49:42 följande:

Andra dagen i rad jag fått super positivt på äl test och jag ska ha mens om 6-7 dagar.. konstigt! Hade mys igår utifall äl är så sen!

Ta ett gravtest :) jag har fått positivt äl-test när jag varit gravid :)
  • Skrutt 83

Absolut! Om alla som vill skriver in sig på listan så sätter jag in den i trådstarten

• Skrutt 83
    littlepixiegrl skrev 2017-03-01 10:00:34 följande:

Men va!? Är det bara jag somhallucinerar, eller är där två streck nu!?

Stort grattis!!!
Svar på tråden BIM Mars 2017