BIM Mars 2017
Starlights skrev 2017-02-24 16:58:15 följande:
Alltså hur tänker ni kring det här med decemberbarn?
Läste tidigare att det var nån som skulle hoppa över nästa månad för att de inte ville föda just kring jul/nyår. Helt ärligt så skulle det väl inte kännas jättekul att få barn på julafton eller typ sista december..
Men jag har bara en äggledare kvar, så vet inte om det känns värt att pausa en månad och då riskera att missa en ägglossning får "rätt sida".. Har redan försökt ett bra tag och vill ju egentligen inte vänta längre. :/
Ligger ju så till i cykeln att blir jag gravid nu denna månad blir det bf kring sista dagarna i nov/början på dec så vi hoppas verkligen det tar sig. Däremot nästa cykel så blir BF kring 28 dec.. och sen fyller sonen 2/1.. han var beräknad den 7 värkarna startade den 1:a men så kom han den 2:a. Skulle egentligen inte vilja pausa och hade inte gjort det för beräknat mitt i dec men just så här sista dagarna.. Mina har varit punktliga, sonen 5 dagar tidig och dottern 2 dagar sen så stor risk för julafton eller nyår.. sambon vill därför prompt att vi väntar en månad.. kanske kör vi inte aktivt utan kanske bara avbrutet runt dem dagarna men kommer inte skydda oss på annat sätt..
Men hoppas vi alla får fina plus nu så vi slipper fundera på det :)