• Skrutt 83

BIM Mars 2017

Gårdagens överst och morgonens underst. Ännu starkare idag. Igår när jag tog var det inte positivt på första morgonurinet men när jag testade senare, nu var det såhär starkt på morgonurinet. Räknar att äl är idag så spännande att se om tempen stigit imorgon och brösten börjat ömma!

Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • Skrutt 83
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-08 08:03:04 följande:

Heja! Solklart att äl är på g.

Hoppas tempen ökar och bekräftar att äl har skett inom 2 dagar nu

Alltså jag har FORTFARANDEmolvärk!

Igår kändes det som teäningsvärk i livmodern och det strålade ner i ljumskarna. Idag känns det som mensvärk inte så lite Heller. .. konstigt.. bara 5 dagar efter äl... är på CD 25 som sagt... men har en cykel på ca 31 dagar den här månaden. Är oregelbunden som tusan så har jag otur kommer mensen tidigare med...

Ja så skönt att det blev ordentligt positivt! Så himla förväntasfull inför denna månad men vågar inte hoppas riktigt. Borago för 4 gången de andra 3 gångerna har det resulterat i plus på Stickan (en graviditet, två missfall) känns för bra för att vara sant att boragon ska göra susen även en fjärde gång.

Låter lovande med molvärk/träningsvärk, vi håller tummarna för att det är växtvärk. Dag 5 är den dag då jag upplevt ett "stick" vid tidigare 4 graviditeter och upplevt som att det fäst, efter det/i samband med det har jag då haft lotionflytningar som symtom. Håller tummarna att du får ett fint plus om några dagar och att mensen håller sig borta.
  • Skrutt 83
    Lillatjejen1992 skrev 2017-03-08 09:14:25 följande:

Ja jo så är det ju .. men vi ville öka chanserna :/ vi fick nästan till det i måndags men tyvärr inte "hela vägen" och igår gick det bara inte alls.

Aldrig hänt förut att det lixom inte går

Man vågar knappt börja hoppas längre ;P

2-3 dagar innan äl är ändå jättebra odds. När vårt första barn blev till hade vi sex mån och ons, äl-testet positivt torsdag så äl fredag eller lördag och han är idag 8 år ? håller tummarna för er! Gällande prestationsångesten, försök att hålla koll i smyg och inte prata om när det är äl. Då lätt att det blir "bebisproducerande" och att det andra faller i glömska, försök verkligen göra det till en mysig stund, överraska med lite tända ljus och annat mys.
  • Skrutt 83
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-08 09:08:03 följande:

Å det låter som att boragon gör nytta även denna gång. Varför skulle den inte liksom

Ja. Det känns både hoppfullt och kört haha. Det pirrar till lite ibland så därav hoppet det strålar lite lätt ut mot höfterna och jag är gasig o bubblig men det kan ju likväl vara pms

Brukar ha mensvärk tidigt och länge. .. men det har även varit indikationer för grav. Den här gången känns det faktiskt annorlunda.

Tack!

Ja jag hoppas verkligen det ? tack! Men känns för bra för att vara sant så vågar inte hoppas.

Tycker det låter jättelovande!! Alltid ett hoppfullt tecken att tempen håller sig hög! Håller tummarna!
  • Skrutt 83
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-08 09:37:52 följande:

Ännu är det väldigt tidigt. Men jag pulsade på äl+8 och 9 med mina båda barn.

Och har varit gravid flera ggr till och har även då pausat tidigt.

Har inte haft koll på äl då. Men det har varit nästan en vecka kvar till bim iaf. . Haft kort luthealfas mellan äl och bim ändå, så när jag pulsade på äl+8 med första, så var jag på bim -2. Fantastiskt att det ens går då.

Hoppas på samma tur nu!

Mina barn är födda 10 och 12. Med annan pappa. Nu vill jag och min man ha ett gemensamt. "Händer det så händer det"

Då hoppas jag åt dig

Häftigt att du plussat så tidigt! Ska du testa på äl+8?

Med dottern som är född 2012 tog jag ett test på julaftonsmorgon när jag var äl+8 men negativt, grät till sista avsnittet på julkalendern och höll på att kräkas när äggen lades fram på julbordet så testade igen natten till 25 när vi kom hem från firandet och då var där ett svagt plus och dagen efter var det solklart plus! Så äl+9 är säkrast för mig att testa på. Då det visat sig båda gångerna det blivit friska barn (vid missfallen har jag plusat först senare) så ska försöka hålla mig till äl+9 med att testa. Får dessutom alltid starkare när jag testar på em än på FM
  • Skrutt 83
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-08 10:58:55 följande:

Ja jag kommer nog testa då faktiskt. Har köpt 2 st testa tidigt.

Men mina 2 barn så var det vanliga cb som jag plussade med. Så ett känsligt test borde ju kunna visa då tycker man. Tror inte ens att det fanns då.

Så det första testet blir på äl+8 och det andra sparar jag till äl +11 minst. Å så får det väl bli ett digitalt på äl+14 om jag ser nåt

Då har ju du också plusat tidigt! häftigt med det starka illamåendet. Med tvåan kunde jag inte dricka kafé längre. Och jag är en riktig kaffekärring. Haha. Hoppas det blir plus snart då! Inte så länge kvar för oss som vet att vi kan få plus lite tidigare hihi.

Hur gammal är du? Jag fyller 32.. så det känns som att tiden rinner ut.haha

Åhh vad spännande, bara 3 dagar kvar för dig då ju!! Vilket testa tidigt test har du köpt? Jag har laddat upp med både testlagret, billiga tester, vanliga cb plus, cb digitalt och ett Predictor Early : - 0 man är ju galen!!! Ja jag har testat tidigt också, dagarna kommer sega sig fram till äl+9... känns som en evighet samtidigt är det dem bästa dagarna där man kan leva lite på hoppet. Ja jag var extremt känslig mot den lukten, mådde inte illa alls annars förens v 7 när det kom som ett brev på posten. Ångrade mig bittert att jag gått och sagt att jag önskade att få lite illamående så jag fick indikation på att allt var bra. Efter v7 låg jag och kramade toaletten varje dag till v 20 ungefär, så har det varit med båda barnen. Hua!!

Vore så fantastiskt med plus! Jag känner som du, precis fyllt 34 så rädd att det ska vara betydligt svårare än när vi försökte med dem andra två. Sonen är 8 och dottern 4 och vill inte ha för stort glapp heller så hoppas verkligen på en liten december bebis 2017
  • Skrutt 83
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-08 11:17:57 följande:

Det var till och med ännu tidigare. !!!

Jag nöjer mig med Novemberbebis jag hihi. Hade varit perfekt.

Då fyller ena flickan 7 i september, andra flickan 5 i oktober, bebis föds i november och maken fyller i december han vlir för övrigt 34.

Helt galet!!! Äl+7 är ju sjukt tidigt!!

Ja jag med, men för mig blir bf någon gång mellan 29/11 (min pappas födelsedag) och 1/12 så ganska stor risk att det kan bli december bebis om det tar sig denna cykel.
  • Skrutt 83
    Snultan skrev 2017-03-08 11:00:05 följande:

Kolla vilken fin stegring sen igår!! är detta positivt?

Skulle absolut räkna det som positivt!!
  • Skrutt 83
    Charlizee skrev 2017-03-08 11:45:59 följande:

Utslag på ÄL i måndags(och tisdag morgon) så troligtvis ÄL igår, så missar vi att ligga och somnar istället, gaaaah!! Försökte ta igen det imorse men kanske är för sent... har haft sex lör, sön, mån och imorse -alla dagar utom ÄL!! Nästan komiskt ju. Jag vet att spermierna kan leva ett par dagar men ger nästan upp denna månad ändå.

Har ätit Borago så blir fortsätta med de nästa månad -fick jätte starka utslag på ÄL Stickan

Kul att boragon gett dig så tydliga utslag, samma här! Såhär såg mitt ut igår och idag, undre idag så gissar äl är idag. Ni har täkt upp bra, dagarna före är de allra viktigaste eftersom det kan ta lite tid för spermierna att hitta dit. men känner igen känslan, även om man vet att man täkt upp bra så nojjar man ändå att det inte är tillräckligt.. vi fick till det söndag morgon, natten mellan mån och tis men inget igår då vi också somnade, sen ska vi försöka få till det idag, jag hoppas det ska kunna räcka. Igår känns som den optimalaste dagen då det borde varit dagen innan äl.. men men. Hur gör du med boragon? Jag har tagit två idag när äl troligtvis är, tar imorgon också för säkerhetsskull tror jag, väntar att FF sätter ut äl då slutar jag. Har du slutat?

Såhär var mina test igår och idag:

Hoppas på en dunderbra äl!!
  • Skrutt 83
    Snultan skrev 2017-03-08 12:15:11 följande:

Yeah! Nu nästa problem, positivt äl test men exakt när släpper ägget då... :-P

Ja inte lätt att veta men dem säger väl 12-48 h efter testet är positivt, jag brukar få positivt i 2 dagar så räknar äl den andra dagen. Misstänker att äl sker idag, ska bekräfta med tempen som jag hoppas har stigit imorgon. För mig brukar det vara ett säkert tecken att äl varit när brösten börjar ömma! Så hoppas på det imorgon.
Svar på tråden BIM Mars 2017