• Skrutt 83

BIM Mars 2017

Ulrika34 skrev 2017-03-09 15:04:06 följande:
    Ja vi får hoppas känns lika spännande varje månad hur går det för er? vilket försök är ni inne på? 
    Ja visst gör det. Man lever verkligen i cykler om 2 v ungefär, först väntan på äl, sedan väntan på bim och sen börjar det om igen. Detta blir vårt andra försök till en liten 3:a! Vi blev oplanerat gravida i december som tyvärr slutade i ett mf eller utomkveds som kroppen tog hand om själv men det tog lite tid. Plussade den 15 dec och vi blev så chockade men så glada. Misstänkte dock från början att något var fel då testerna ökade i stryka men så långsamt. Den 28 dec börjar jag blöda och sen följde en jobbig tid, mitt hcg sjönk och steg om vartannat men man kunde inte se något på vul, därför misstänktes utomkveds. Testade positivt på gravtest och blodprov fram till 25 januari.. Så första försöket efter det var förra månaden men osäker om äl inträffade då. Så nu hoppas vi massor på denna månad. Har ätit borago denna månad, har ätit det 3 ggr förut och blivit gravid samtliga gånger, så vore för bra för att vara sant att det skulle fungera igen..

Är det första barnet för er?
  • Skrutt 83
    Munter skrev 2017-03-09 23:33:40 följande:

Har aldrig fått någon som helst antydan till något sträck förut. Jag hoppas innerligt att detta är en början till äl. ÄNTLIGEN!

Ser väldigt lovande ut. Håller tummarna.
  • Skrutt 83
    Ulrika34 skrev 2017-03-09 20:38:00 följande:

missfall är tufft och det känns som en evighet när man väntar på svar, jag fick ett x efter mitt andra barn, jag fick som tur va tydliga tecken på att något var fel och fick åka in och ta tabletter för att avbryta den gradiviteten i vecka 6, 4 veckor efter blev jag gravid igen vilket resulterade i min dotter som idag är 7 år, detta blir vårt 5:e barn om det vill ta sig, har 4 kids i åldern 13,10,7,5....... vad är borago och varför tar man det?

Åh vad härligt med så många barn! Vad skönt att du kunde känna så tydligt att något var fel och att de kunde avbryta så äggledaren slapp ta stryk. Borago är ett tillskott i kapslar som innehåller gurkfröolja, EPA-glandin, hjälper huden och hormonerna, rikt på E -vitamin. Sägs att den gör slemhinnan i livmodern tjockare och därmed att den lättare ska kunna ta emot ett befruktat ägg.
    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • Skrutt 83
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-11 23:14:16 följande:

Hej! Är hyfsat förväntansfull inför morgondagen. Är då på äl+9 och ska testa!

Ikväll har jag som träningsvärk i nedre buken. (Igen) Hoppas att det är ett symtom.

Bröstvårtorna började ömma lite idag med.. men jag får alltid ömma bröstet inför mens. Så det är ju inget säkert tecken dock. :-P

Så spänd på att se vad morgonens test visat!!! Håller tummarna!!!
  • Skrutt 83
    Mimipig skrev 2017-03-12 00:30:42 följande:

Buhuuuuu! Mensvärken som kom nu på kvällen är förmodligen just mensvärk. Brun flytning i trosan nu när jag ska gå och lägga mig. Gissar att mensen kommer imorgon, två dagar tidigt. Fan då... varför kunde det inte bara få funka den här gången... lite hopp återstår tills jag ser rött blod, men det är förmodligen helt kört.

Åh beklagar verkligen
  • Skrutt 83

Åh vad trist att läsa att så många fått mensen idag. Skickar stor kram till er tjejer och håller tummarna att ni alla får fina plus i april.

Här är det äl+4, brösten har börjat ömma lite mer och det känns positivt. Känner mig nervös inför imorgon, de gånger jag haft friska graviditeter har jag fått som ett "stick" äl+5 och rikliga lotionflytningar.. så känner jag inget då kommer jag tappa hoppet. Dumt och löjligt då jag vet att alla graviditeter är olika men för mig har det varit tydligt båda gångerna det gått bra.

• Skrutt 83
    Charlizee skrev 2017-03-13 09:12:26 följande:

Skulle precis skriva och fråga hur det går för min Borago-kompanjon

Jag är på äl +6/7 och har haft vita lotion flytningar sen ett par dagar... hoppas det är ett gott tecken!! Eftersom vi missade ÄL-dagen är jag inställd på april tråden

När tänkte du börja testa??

Men så spännande!!!! Lotionflytningar har varit mitt säkraste symtom alla gånger så tror absolut det är ett gott tecken!! Hade ni sex innan äl-dagen så finns stora chanser till plus ändå! Med sonen hade vi bara sex 3 och 1 dag innan positivt äl-test så flera dagar innan äl och nu i dec när jag blev gravid hade vi sex ca 5 dagar innan äl. Så tror dagarna innan nästan är ännu bättre. Håller tummarna för dig!! Vad coolt om vi båda får våra borago-bebisar!

Jag fick en lotionflytning nu på morgonen så håller tummarna att det fortsätter! Tänkte testa på fredag tidigast då är jag på äl+9 enligt FF och egen uträkning, har fått tillförlitligt svar då tidigare.. eller om jag ska vänta till äl+10 men kommer nog göra det på fredag. Du då? När ska du testa?
  • Skrutt 83
    Charlizee skrev 2017-03-13 13:32:05 följande:

Ja vi hade sex alla fyra dagar innan ÄL och på morgonen dagen efter så hoppas det räcket vad häftigt att du blev gravid med sex 5 dagar innan!

Jag är för otålig för att vänta så blir nog test redan på onsdag på ÄL+8/9... är nog på tok för tidigt... hoppas så mycket!!

Då har ni nog täckt upp bra! Ja helt sjukt, var ju inte planerat, körde säkra perioder men åt boragon. Enligt FF var dock äl senare men det tror jag verkligen inte stämmer då jag fått pos flera dagar innan.. det behöver ju inte alls vara för tidigt, jag har fått tydligt plus på äl+9 som jag är på fredag! Du kan säkert se på onsdag kanske om du är äl+9 då. Är så nyfiken hur det gått denna cykeln. Men känns för bra för att vara sant att boragon ska ha fungerat för 4:e gången.. så därför har jag inte så stort hopp men vore så underbart.
  • Skrutt 83
    esu123 skrev 2017-03-14 11:09:56 följande:

Hej allihop! Har följt denna tråd men inte kommenterat tidigare. Jag och min sambo har i ca 2,5 års tid försökt med barn nr 1 utan att lyckas. Jag köpte en clearblue fertilitetsmonitor för några månader sedan men fick aldrig resultatet maximal. Slutade använda den i tron om att vi inte kunde få barn.... I februari bytte jag batterier i monitorn och tänkte börja använda den igen. Fick ÄNTLIGEN resultatet maximal 4-5 mars. Enl min app P-tracker har jag bim 25 mars. Men imorse tog jag ett gravtest med monitorn och fick resultatet GRAVID!!!!

Jag är då alltså på ÄL +10 om jag inte räknar fel? 

Ingen aning om när bim är, men ett positiv resultat är väl positivt? 

Men så häftigt!!! Stort grattis!!! Du är garanterat gravid!!!
  • Skrutt 83
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-15 07:27:42 följande:

Morgonens test... kan fortfarande ana en skugga.

Har aldrig gjort det förr när det inte blivit pos så jag blir både hoppfull och arg för att det inte visar mer/något haha. Äl+12 bim-1 idag.

Tempen sjönk rejält idag med så snart kommer nog mensen.... eller så bävar det implantationsdip. Den kan ju ske efter upp till 10-14 dagar efter Äl vad jag läst.

Ledsen men ser tyvärr ingenting :( den skuggan jag tror du menar ser ut att vara till höger om teststrecket.. ser ut som man ser teststrecket fast det är vitt, att man ser skåran. Och att det blir som skuggor på varsida om det.. så blev min sista leverans med TL också. Lys genom testet framför en lampa så ser du om skuggan sitter rätt
Svar på tråden BIM Mars 2017