Inlägg från: Meriall |Visa alla inlägg
  • Meriall

Livrädd att få en flicka?

Jag tänkte faktiskt lite liknande måste jag erkänna. Hade sett massa filmer och sånt med storebror/lillasyster där de verkade ha så fin relation. Jag är också storasyster till en lillasyster.

Var också väldigt ung när jag fick första barnet (är mkt äldre nu). Det blev precis som jag hoppats dvs första blev pojke och andra flicka... men pojken fick ett funktionshinder som gör att han alltid kommer vara efter i utvecklingen och lillasyster kommer förmodligen att gå om. Så jag fick min dröm men ändå inte.

Man vet liksom aldrig vad som händer. Det är en del av att skaffa barn. Det kan bli vad som helst. Du kan få en sjuk pojke eller trillingflickor eller en pojke som sedan inser att han egentligen är en flicka eller vad som. Man får försöka se det fina i det man får.

På samma sätt hade jag fantasier när jag var liten om vad min blivande pojkvän skulle heta. Tänkte att vissa namn kunde jag inte acceptera/säga för de var så fula så såna killar kunde jag inte bli ihop med. Men man inser ju sedan att det spelar ingen roll :P

Svar på tråden Livrädd att få en flicka?