Ivf mars 2017
Jag hoppar på tråden här. Startar vår första ivf ikväll med första sprutan Gonal-f. Har ni andra stimulerats med Gonal-f och hur har ni mått?
Jag hoppar på tråden här. Startar vår första ivf ikväll med första sprutan Gonal-f. Har ni andra stimulerats med Gonal-f och hur har ni mått?
Vi kör det korta protokollet på rmc i Malmö. Blev remitterade ditt från Kristianstad. Allt har gått fort, var där första gången den 9 februari och igår startade jag med första Gonal F injektionen. Ska injektera 250 tills ons, då lägger jag till Orgalu och på Tors är det UL. Är lite orolig för äggplocket, är det mycket smärtsamt, hur lång tid tar det och hur mådde ni efteråt?
Tack Ammela ????Ska inte googla mer
Hur många dagar injicerade du innan äggplock?
Hej!
Jag och min Sambo börjar det korta protokollet i Stockholm med start 8/3 då med Gonal F.
Ser fram emot att följa allas resor genom detta äventyr!
För oss är detta första gången och det är mycket nytt att ta in.
Hur har ni andra gjort, har ni berättat för vänner och familj vad ni går igenom?
Hej på er. lägg gärna till mig på första sidan.
1:a ivf för mig. korta protokollet, bemfola och orgalutran. Start 14 mars.
JAg är också lite nyfiken på vilka vitaminer eller tillskott ni äter. När jag frågade på st göran sa de att jag bestämmer själv vad jag vill äta. Hade vart lättare att bara fått veta, det här och det här bör du äta.
Just nu äter jag 2 tabletter mitt val kvinna / dag och får då i mig 400 mikrog folsyra. Tror ni det räcker ?
kram
Hoppas ni haft en fin helg.
Jag har mitt första äggplock på tisdag och ska erkänna att jag är lite nervös inför det. När jag var på UL i torsdags sa läkaren att det sedan blir insättning Tors, fre eller söndag. Ni som har gjort detta innan, gör det ont? Hur mådde ni efteråt kan jag gå till jobbet på em?
Hej! Får man hoppa in här med er?
Jag och min sambo har påbörjat vårt första IVF. Vi använder Gonal-F och från och med idag även Orgalutran. Vi började 8 mars genom IVF Stockholm, precis som Meno87 :)
Någon mer som fått biverkningar av Gonal-F? Jag har vart yr och haft ont i magen alla dagar sedan jag började med den. Kan ju möjligtvis vara orelaterat.
Till TS
Rackamaja: 28år, korta protokollet. Gonal-F start 8/3, UV 14/3, Äggplock v. 11-12, IVF 1