Ivf mars 2017
Sitter på tåget mot Malmö och rmc. Dax för återförande idag. Håll alla tummar och tår att detta är vårt guldägg de återinför idag.
Kram på er alla och ha en mysig fredag <3
Sitter på tåget mot Malmö och rmc. Dax för återförande idag. Håll alla tummar och tår att detta är vårt guldägg de återinför idag.
Kram på er alla och ha en mysig fredag <3
Första sprutan tagen, tyckte attnär jag drog ut nålen så kom det ut en ytte pytteliten droppe vätska från insticksstället.....
Blev det så för er med ?
Nu är vårt ena ägg på plats och jag börjar ruva. De andra 5 kom inte till frysen :(
Blir en lång väntan till den 31mars när jag ska kissa på stickan. Har bestämt mig att vi ska plussa då :)
Nyss hemkommen från ägguttag. 15 ägg och vi är försiktigt optimistiska. På måndag eller onsdag planeras återföring. Känns som en okej start på helgen. :)
Hittade den här tråden och hoppar på om det går bra! Första ivf för mig. Har lågt amh värde, 6,6 pmol/l tror jag (vet ej hur man räknar om värdet). Började med sprutor den 12 mars, bemfola 450. Var på första ultraljud igår på dag 6, det visade endast en äggblåsa samt en liten till som kanske var på gång. Läkaren var väldigt skeptisk men ger det till på måndag. Har inget mer hänt till dess vill hon avbryta, hon menade även att det troligtvis inte ens är värt att testa med en ny omgång sprutor vid ett annat tillfälle pga att jag svarade så dåligt på sprutorna nu. Känner mig väldigt besviken och har även läst att det räckt med ett ägg för andra, någon som vet? Kan man få fler äggblåsor om man försöker fler gånger? Vi går privat och står även i landstingets kö, vill inte gärna ge upp innan vi ens börjat.
Till TS:
28 år, 1 ivf, bemfola 450, ul. lj 1 17 mars, ul.lj 2 20 mars, äggplock:?
Då var det dags för plock! Hoppas på fint resultat <3 ha en fin dag allihopa!
Hej tjejer! Är på ruvardag 4 nu och tar lutinus 3 ggr om dagen.....ingen höjdare kan jag säga men står lätt ut med det så att det lilla ägget mår bra och fäster fint :) Ni andra som använt lutinus har ni haft mensliknande smärtor? Jag har börjat få det mer och mer.
Kram på er alla.
Idag har vi haft äggplock! Av 6 blåsor blev det iallafall 3 ägg, tror knappt det är sant, vi har bara fått ett ägg våra tidigare 3 försök. Nu hoppas jag dom blir befruktade också!!
Hej alla fina denna soliga dag!
Precis tillbaka från återföring av vårat lilla guldägg. Ett 5 celligt på dag 2.
Vi fick inga speciella rekommendationer att följa. Har ni andra hört några förhållningssätt eller tips efter återföring? Man vill ju skapa de bästa förutsättningarna för det lilla grynet :)