Ivf mars 2017
Från vilken sprutdag tog ni Orgalutran? Det finns inte med på mitt åttadagars schema och jag är orolig att hon glömt skriva in det:)
Från vilken sprutdag tog ni Orgalutran? Det finns inte med på mitt åttadagars schema och jag är orolig att hon glömt skriva in det:)
Jag hänger gärna på den här tråden. Är nu på ruvardag 12 och funderar på hur det kommer sluta. Önskar er alla lycka till med den känslomässiga berg- och dalbanan. Gissar att det inte är bara jag som pendlar mellan hopp och förtvivlan.
Idag har jag varit på ultraljud, verkar bli cirka 12 ägg, om det nu blir som tänkt.
Äggen tas ut på fredag och jag är väldigt orolig för resultatet.
Nu är återföringen klar och allt gick väldigt bra. Nio st ägg är befruktade, 1 är nu inne i mig och resten ska odlas vidare för att förhoppningsvis kunna frysas. Nu börjar denna eviga väntan. 31 mars är mitt testdatum och jag ska verkligen försöka hålla mig fram tills dess.
Nu har jag varit på UL. Rekord i blåsor för oss , tre på ca 13-15mm på varje sida, har aldrig haft någon aktivitet på min vänstra äggstock tidigare så det känns lite hoppfullt iallafall. Mitt problem förutom få blåsor är ju att många av dom är tomma också så jag vågar verkligen inte hoppas på något alls.. Äggplock tisdag så jag hoppas på mirakel då!!
Hoppas någon kan hjälpa mig,
Väntat på mensen för att få starta med sprutorna, vårt första IVF. Enligt kliniken skall jag starta på dag 2 i cykeln. Om mensen kommer efter kl 18 på kvällen räknas dagen efter som dag 1. Hur viktigt är detta och vad spelar det för roll för behandlingen ?
Jag fick min mens i dag kl 15, då var det ljusrosa bara, sen ökade det och blev mer såklart men har inte nån syndaflod precis, men vid kl 17 kommer det rött rikitgt blod tex när jag torkar mig och har runnit ut litegrann ( alltså förlåt för detaljer ). Men visst tusan kan jag räkna i dag som dag 1 och börja spruta i morgon ?
Har det någon stor betydelse ? Någon som vet ?
Man är ju supertaggad att äntligen få dra igång, mensen var såklart 3 dagar sen också, säkert bara för man gått och spänt sig för att få sätta igång,
Ser att flera har återfört precis stort jäkla lycka till allihop !!!!