• Cakh

Ivf mars 2017

Sjuttiosjuan skrev 2017-03-12 20:31:16 följande:

Från vilken sprutdag tog ni Orgalutran? Det finns inte med på mitt åttadagars schema och jag är orolig att hon glömt skriva in det:)

Jag började ta den på dag 5
  • Cakh
    ammela skrev 2017-03-12 21:02:10 följande:
    Själva insättningen känns inte alls!! Som en gynundersökning typ.
    Hur mådde du efteråt? Jag och min sambo har bokat en weekend och funderar på om vi ska boka om den eller inte?
  • Cakh
    Mil79 skrev 2017-03-12 22:01:37 följande:

Jag hänger gärna på den här tråden. Är nu på ruvardag 12 och funderar på hur det kommer sluta. Önskar er alla lycka till med den känslomässiga berg- och dalbanan. Gissar att det inte är bara jag som pendlar mellan hopp och förtvivlan.

Välkommen :)
    Håller alla tummar och tår för dig <3
  • Cakh
    Meno87 skrev 2017-03-14 21:15:27 följande:
    Hej, hur gick det för dig idag? Bra hoppas jag! <3
    Hej Hej
    Gick bra igår, fick ut 6 fina ägg <3 och ett av dem håller vi nu tummarna att bli vårt guldägg. Får svar i em när vi ska göra insättningen.
    Var riktigt nervös inför ÄP men var inte alls så farligt som jag trodde, däremot sov jag 5 timmar när jag kom hem och hade riktigt ont på kvällen och fick ta citodon
    Kramen
  • Cakh
    Akira Öken skrev 2017-03-14 21:36:02 följande:

Idag har jag varit på ultraljud, verkar bli cirka 12 ägg, om det nu blir som tänkt.

Äggen tas ut på fredag och jag är väldigt orolig för resultatet.

Lycka till på fredag!! Håller alla tummar och tår för dig
    Kramen
  • Cakh
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-15 09:25:07 följande:
    Ja, om man det visste.. Finns något namn på det och man vet väl ingen direkt orsak. Beror nog på min väldigt låga äggreserv men det är nog inte bara det för jag vet många med betydligt sämre amh som får ut fler och bättre ägg. Tänker att det här får bli vårt sista försök på ett tag, håller på att gå in i väggen:( Dom tror ändå vi har lika stor ( läs liten) chans att lyckas naturligt. Så trött på att leva i en värld där allt går ut på att skaffa barn:(
    Är ny i detta med ivf. Jag och min sambo är mitt i vår första ivf och hade äggplock igår. Hade 8 blåsor men fick ut 6 ägg.
    Du skriver om amh, mäter det äggreserven? Ser i min journal att mitt ligger på 6,7. Vad är normalt?
    All lycka till dig
    Kram
  • Cakh
    Akira Öken skrev 2017-03-15 10:36:43 följande:
    Tack så mycket!

Och jag hoppas att ni får ett bra besked i eftermiddag!
    Fick bra besked :) 5 av våra 6 ägg är befruktade!! Blir återinsättning på fredag. Så fredag hoppas jag blir en lycklig dag för oss båda.
  • Cakh
    emilou skrev 2017-03-16 11:17:19 följande:

Nu är återföringen klar och allt gick väldigt bra. Nio st ägg är befruktade, 1 är nu inne i mig och resten ska odlas vidare för att förhoppningsvis kunna frysas. Nu börjar denna eviga väntan. 31 mars är mitt testdatum och jag ska verkligen försöka hålla mig fram tills dess.

Åååå håller alla tummar och tår att det är ditt guldägg som återinfördes idag.
    Vi har 5 st befruktade och ett som ska återinföras imorgon :)
    Känns återinförandet nått?
    Kramar och lycka till!!! <3
  • Cakh
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-16 13:07:10 följande:

Nu har jag varit på UL. Rekord i blåsor för oss , tre på ca 13-15mm på varje sida, har aldrig haft någon aktivitet på min vänstra äggstock tidigare så det känns lite hoppfullt iallafall. Mitt problem förutom få blåsor är ju att många av dom är tomma också så jag vågar verkligen inte hoppas på något alls.. Äggplock tisdag så jag hoppas på mirakel då!!

Åååå vad roligt med rekord i blåsor och att din vänstra äggstock är igång. Jag hade 8 och 6 var det ägg i. Håller tummarna att du har fina ägg i dina blåsor och att äggplocket går bra på tisdag. Du måste berätta hur det gick.
  • Cakh
    pimpim78 skrev 2017-03-16 20:41:44 följande:

Hoppas någon kan hjälpa mig,

Väntat på mensen för att få starta med sprutorna, vårt första IVF. Enligt kliniken skall jag starta på dag 2 i cykeln. Om mensen kommer efter kl 18 på kvällen räknas dagen efter som dag 1. Hur viktigt är detta och vad spelar det för roll för behandlingen ?

Jag fick min mens i dag kl 15, då var det ljusrosa bara, sen ökade det och blev mer såklart men har inte nån syndaflod precis, men vid kl 17 kommer det rött rikitgt blod tex när jag torkar mig och har runnit ut litegrann ( alltså förlåt för detaljer ). Men visst tusan kan jag räkna i dag som dag 1 och börja spruta i morgon ?

Har det någon stor betydelse ? Någon som vet ?
    Man är ju supertaggad att äntligen få dra igång, mensen var såklart 3 dagar sen också, säkert bara för man gått och spänt sig för att få sätta igång,

Ser att flera har återfört precis stort jäkla lycka till allihop !!!!

Jag fick infon att jag skulle meddela rmc när jag hade min första riktigt röda mensdag. Sen började jag med gonal-f kvällen efter.
Svar på tråden Ivf mars 2017