Inlägg från: Akira Öken |Visa alla inlägg
  • Akira Öken

Ivf mars 2017

Meno87 skrev 2017-03-24 16:19:50 följande:

Va bra att dom ändå säger det! och kommer med lite tips :) saknar en del information känner jag :D tur att google och famileliv finns :) 

Hoppas det är guldägget du fått tillbaka nu!! hur går ruvandet? :D 

Ja, på Huddinge får man ett A4 med lite tips, men jag kan ändå tycka att informationen är lite knapp. Efter allt man gjort med sin kropp, och sen ska man bara gå hem och vänta. Så jag förstår verkligen att det känns konstigt när de inte säger nåt alls.

Ruvandet går bra. Tror jag.

Hur går det för dej och hur mår du?
  • Akira Öken
    Solrosen79 skrev 2017-03-24 10:15:05 följande:

Hej alla, jag har precis blivit medlem och är gärna med i denna tråden, så spännande att följa er allihopa ????

Har kommit en bit på vägen och gjorde ÄP i onsdags, fick ut 11 ägg hade ganska många äggblåsor.

Blev 5 eller fler befruktade så blir det ET på måndag, och eftersom dom ej hörde av sig igår så verkar det som att det gick vägen.

Låter ju jättebra!

Stort lycka till på måndag!
  • Akira Öken
    Solrosen79 skrev 2017-03-24 10:15:05 följande:

Hej alla, jag har precis blivit medlem och är gärna med i denna tråden, så spännande att följa er allihopa ????

Har kommit en bit på vägen och gjorde ÄP i onsdags, fick ut 11 ägg hade ganska många äggblåsor.

Blev 5 eller fler befruktade så blir det ET på måndag, och eftersom dom ej hörde av sig igår så verkar det som att det gick vägen.

Låter ju jättebra!

Stort lycka till på måndag!
    pimpim78 skrev 2017-03-24 15:38:04 följande:

Hej,

JAg var på första vul igår på dag 7 och hade 8 äggblåsor plus en massa smått, skall ta äl spruta på lördag och äggplock på måndag.

kram

Spännande!

Hur känns det inför äggplocket?
  • Akira Öken
    Meno87 skrev 2017-03-24 22:17:31 följande:

Hmm ja det hade ju varit fint att få!

Ja verkligen, tycker tyvärr det är mycket som brustit i informationen till oss.

Men jotack, jag mår bra, bättre nu. Haft jätteont efter äggplocket. Successivt avtagande under veckan och idag nästan bra så det är skönt. Hoppas det går bra med ruvningen. Googlar varje kvart känns det som. Den här väntan! Haha jisses jag har ju inget tålamod!! Vill bara spola fram tiden :)

Hur mår du själv?

Mår ok.

Humöret är en bergochdalbana och jag är fruktansvärt trött.

Vad googlar du på?
  • Akira Öken
    Meno87 skrev 2017-03-24 23:13:50 följande:

Haha ja herregud! Humöret! Jag lyckades bli arg gråta och skratta bara under en vanlig kvällsmiddag :D otroligt trött är jag också, har bara så himla svårt att skilja på vad som är orsak och verkan. Orkar inte gå speciellt långa sträckor och sover mycket.

Hur var det, jobbar du under det här?

Ja nä jag googlar väl på det mesta för att hålla mig ockuperad. Hur embryot utvecklas och när man kan tänka sig märka symptom och vad man ska göra pch inte göra. Andras erfarenheter. Funderar mycket på det där med chansen med två dagars respektive fem dagars och om antalet celler spelar in. Läst lite studier och så! Ungefär!

Japp, sjukskriven under äggplock och dan efter, annars jobbar jag som vanligt. Tror det är det bästa för mig. Fast den här gången hade jag magsjuks innan äggplock, så då var jag ju hemma några dar innan. Hur gör du?

Googlar också en del. Typ på bloggar, biverkningar etc.
  • Akira Öken
    pimpim78 skrev 2017-03-24 23:35:02 följande:

Jo men det känns bra, känner mig inte så stressad över det. Mer nervös över att det ska bli lyckat och vara fina ägg ön att det ska göra ont. Tack för tanken. Hoppas det blir några små ägg som vill befruktas ????????????????

Förstår det, smärtan är ju ofta sekundär i sammanhanget. Hoppas också!
  • Akira Öken
    Solrosen79 skrev 2017-03-24 23:49:29 följande:

Tack :)

Vilken RD är du på nu? Va det en blasto du fick tillbaka?

Är på ruvardag 4 (eller?). Fick tillbaka en blastocyst i onsdags.
  • Akira Öken
    Busfrö10 skrev 2017-03-25 12:30:30 följande:

Hej!

Är på sprutdag 9 idag. Går ju bättre med megasprutorna nu måste jag säga. Svider fortfarande ganska mycket med menopuren. 

Jag var på UL i torsdags, det såg bra ut. Bara 5 blåsor, men va fan, det är ju egentligen bara en man behöver =D 

De växte som de skulle. Är ju inne på IVF nr 3 och då har vi bytt från puregon till menopur och han tyckte att det såg lite bättre ut den här gången, Och det känns ju bra! Ska fortsätta med 450 menopur och 0,25 orgalutran. Ska tillbaka på måndag morgon på UL igen, så kanske  jag ska ta ovitrellen redan den kvällen. Vi får se!

Annars är jag fortfarande tokförkyld, har typ mensvärk och igår började få ganska klara flytningar. vad beror det på egentligen? Någon som vet?

Ha en fin vårdag!

Skönt att det känns bättre med sprutorna!

Hade också massa flytningar och har förstått att det är mycket vanligt. Minns dock inte vad det beror på.
  • Akira Öken
    Meno87 skrev 2017-03-25 18:27:41 följande:

Ja okei, bra jobbat! Har svårt att se hur jag skulle ha klarat en heltidstjänst samtidigt som det här. Men det skiljer sig säkert vad man jobbar med!

Jag har precis börjat studera, har haft självstudier majoriteten av tiden. Så det har varit perfekt! :) 

Så är det nog!

Jag har ett relativt flexibelt arbete där jag och mina närmaste kollegor lägger upp planeringen. Jag kan därigenom arbeta hemifrån eller flexa när det behövs.
  • Akira Öken
    Solrosen79 skrev 2017-03-25 18:38:14 följande:

Ok, RD 3 tror jag det blir då? Har för mig att man räknar dagen efter ET som RD 1.

Spännande, jobbigt att vänta, antar att dagarna bara kommer att krypa fram :)

Ah, så är det säkert. Tack för info!

Ja, det blir nog jobbigt. Jag är ett vrak (redan).
Svar på tråden Ivf mars 2017