Inlägg från: Akira Öken |Visa alla inlägg
  • Akira Öken

Ivf mars 2017

Sjuttiosjuan skrev 2017-03-15 09:25:07 följande:

Ja, om man det visste.. Finns något namn på det och man vet väl ingen direkt orsak. Beror nog på min väldigt låga äggreserv men det är nog inte bara det för jag vet många med betydligt sämre amh som får ut fler och bättre ägg. Tänker att det här får bli vårt sista försök på ett tag, håller på att gå in i väggen:( Dom tror ändå vi har lika stor ( läs liten) chans att lyckas naturligt. Så trött på att leva i en värld där allt går ut på att skaffa barn:(

Jag förstår det. Man orkar nog inte med för många behandlingar i tät följd. Jag tror inte att någon som inte genomgått en IVF-behandling förstår hur det kan tära på kropp och själ. Jag själv hade ingen aning. Vi gör vår tredje behandling sedan i november.

Tycker det låter klokt att ta en paus, så att du inte går sönder. Har ni bra stöd hos vänner, familj, på arbetet? Samtalskontakt?

.
  • Akira Öken
    Jadu skrev 2017-03-15 10:40:11 följande:

I måndags.. så ruvar nu! :)

Det är bra :) hur mår du?

Ååååh! Härligt att höra!

Jag mår inte så bra. Behandlingen har varit jobbig, om än inte så jobbig som jag hade befarat. Värst just nu är att jag drabbats av maginfluensa och ligger hemma och tycker fruktansvärt synd om mig själv.
  • Akira Öken
    daisy80 skrev 2017-03-15 10:16:02 följande:

Hej tjejer, hoppar in här också. Ska börja spruta med Puregon ikväll och detta är mina andra IVF. Håller tummarna fös oss alla! 

Hej! Vad spännande!

Håller tummarna för dej med!
  • Akira Öken
    Jadu skrev 2017-03-15 12:24:37 följande:
    Men nej vad jobbigt! Tycker fruktansvärt synd om dig jag med! Krya på dig!!

Du fick göra långa protokollet nu va?!
    Mm, tack för krya!
    Det stämmer. Långa protokollet.
  • Akira Öken
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-15 15:31:52 följande:

Vi kör vårt fjärde sedan slutet på sept och hittills har det känts bra att köra på direkt så man har en ny plan att hoppas på men nu tror jag det får bli paus ev slut på det här och jag får sakta försöka ställa mig in på ÄD.

Jag pratar ogärna med mina närstående, tycker det är skönt att låtsas som att allt är som vanligt, vill inte bryta ihop så fort någon frågar hur det går. Har en fantastisk relation till min mamma och syster men pratar inte alls med dom om det här, dom vet ju att vi håller på men inte mer än så. Nä, det får bli någon utomstående tror jag. Ska fråga imorgon när jag är på UL om dom kan hänvisa till någon.

Låter som bra plan!

Och om de inte har någon samtalskontakt att erbjuda på kliniken kanske de kan ordna med en remiss.
  • Akira Öken
    Cakh skrev 2017-03-15 16:11:22 följande:

Fick bra besked :) 5 av våra 6 ägg är befruktade!! Blir återinsättning på fredag. Så fredag hoppas jag blir en lycklig dag för oss båda.

Vilka fina nyheter! :)
  • Akira Öken
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-16 13:07:10 följande:

Nu har jag varit på UL. Rekord i blåsor för oss , tre på ca 13-15mm på varje sida, har aldrig haft någon aktivitet på min vänstra äggstock tidigare så det känns lite hoppfullt iallafall. Mitt problem förutom få blåsor är ju att många av dom är tomma också så jag vågar verkligen inte hoppas på något alls.. Äggplock tisdag så jag hoppas på mirakel då!!

Låter fint!
  • Akira Öken
    Jadu skrev 2017-03-16 16:22:17 följande:

Måste bara skriva av mig.. är bara på ruvardag 3, ostimulerad fet, blastocyst..känner ingenting alls.. känns bara som det inte tagit sig alls.. vet att det fort är för tidigt att veta men känns så hopplöst just nu..

Tänkte hur många som blir gravida utan att ens veta om det. Tänker att det är väldigt vanligt att inte ha några symtom i början.
  • Akira Öken
    pimpim78 skrev 2017-03-16 21:29:59 följande:

ja precis, så har de ju sagt till mig också, frågan är bara vad är riktigt röda mensdagen, jag blöder inte så mycket under mina menstruationer och blöder oftast bara typ 3 dagar.

I normala fall hade jag ju sagt att jag fick mens i dag eftersom jag blöder och det är rött. Men det är ju inte syndafallet precis.

Funderade på vilken betydelse det kan ha för processen om jag börjar i morgon eller i övermorgon ?

Skall såklart ringa dem i morgon på morgonen och får säkert svar då om jag förklarar, va bara så nyfiken.....

Jag har aldrig spottings heller utan när väl blodet kommer då startar mensen.

Hoppas på att få starta i mrogon......

Tror inte det har någon betydelse, men låt dem avgöra det när du ringer. Du kan lita på att de har koll.
  • Akira Öken

Nyss hemkommen från ägguttag. 15 ägg och vi är försiktigt optimistiska. På måndag eller onsdag planeras återföring. Känns som en okej start på helgen. :)

Svar på tråden Ivf mars 2017