• Busfrö10

Ivf mars 2017

Hej!

Vi tänkte dra i gång vårt tredje försök i mars. Vi har en son på 6 år och försöker få ett syskon till honom <3

Vi gjorde vårt första i november, det resulterade i 5 ägg, 3 befruktade, 1st 3 dagars som de stoppade in, men blev inget.
    Det andra försöket gjorde vi nu i början av februari. Då fick vi ut 11 ägg, 7 blev befruktade, sen stoppade de in ett femdagars. Men det blev tyvärr inget det heller.

Vi har inte fått något till frysen någon av gångerna. Nu är vi väl inne på sista försöket skulle jag tro. Men man ska aldrig säga aldrig! Vi får väl se hur det slutar... 

Jag börjar nog med sprutor runt den 21 mars.

• Busfrö10

Hej!

Nu var det ett tag sen jag kikade här i tråden. Nu har jag läst i kapp! =) Många som är i gång, kul med ruvning!

Vi startade med sprutor i fredags. Hade tid för samtal med min läkare då vi har misslyckats med 2 försök. Fick min mens under natten före min tid hos henne, så det var bara att bestämma att vi kör på en sista gång. Tredje gången gillt! =) 

Vi har ju en son sen tidigare på 6 år, så vi försöker få till ett syskon =) 

Jag har tidigare kört med puregon men nu tyckte hon att vi skulle prova med menopur (450 enheter) istället, för att se om det blev bättre. Så vi testar! Tyckte att de nålarna var tjockare än puregonnålarna som knappt känns... =S 

Hon såg 6 äggblåsor, jag frågade om det var värt att vänta en måndag, men det tyckte hon inte. Då kan det ju vara så att det bara blir 4 blåsor?! Hon förklarade det där med äggen väldigt bra. Jag har liksom inte fattat det här vad sprutorna gör riktigt... Men nu så =) Bättre sent än aldrig!!

Kör på med orgalutran from 22/3.

Lycka till till oss alla!! 

• Busfrö10
    Busfrö10 skrev 2017-03-19 08:03:17 följande:

Till ts: 38år, menopur start 17/3, ul 23/3, äp v13

just ja, 3:e försöket =)
  • Busfrö10
    HarmoniMalin87 skrev 2017-03-20 23:25:28 följande:
    Jag tog första sprutan igår! 112,5 gonol. UL på fredag! Undra om det UL är på magen eller vag..:/
    Hej! De gör VUL =)
  • Busfrö10
    Jadu skrev 2017-03-20 09:38:01 följande:
    Tog ett digitalt test idag och de stod "gravid 1-2" :D
    Tjoho!! Grattis!!!
  • Busfrö10
    Jadu skrev 2017-03-21 10:49:36 följande:
    Tack :)

Går på moln :)
    Ja jag förstår det!!
  • Busfrö10
    Cakh skrev 2017-03-21 21:16:44 följande:

Hej tjejer! Är på ruvardag 4 nu och tar lutinus 3 ggr om dagen.....ingen höjdare kan jag säga men står lätt ut med det så att det lilla ägget mår bra och fäster fint :) Ni andra som använt lutinus har ni haft mensliknande smärtor? Jag har börjat få det mer och mer.
    Kram på er alla.

Usch ja, Lutinus är ingen höjdare... Tycker att den har varit jobbigast de andra två försöken vi har gjort...Ett jävla kladd! =/

Jo har också haft mensliknande smärtor till och från. Men det verkar vara en vanlig biverkning. Så ta det bara lugnt <3
  • Busfrö10
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-21 18:40:42 följande:

Idag har vi haft äggplock! Av 6 blåsor blev det iallafall 3 ägg, tror knappt det är sant, vi har bara fått ett ägg våra tidigare 3 försök. Nu hoppas jag dom blir befruktade också!!

Åh fantastiskt ju! Ni har liksom ökat chanserna med 3! Grymt! Nu håller vi tummarna <3
  • Busfrö10

Jag är inne på sprutdag 6 idag, kör 450 menopur. Fan vad den sprutan gör ont. Och så tycker att själva läkemedlet gör lite ont när jag sprutar in det. Så kändes det inte med puregon tidigare. Men det är säkert som det ska. Ska fråga imorgon när jag ska på UL. Ikväll startar jag med orgalutran också, så två meganålar ska in... Då har jag ändå lite nedsatt känsel i magen pga en tidigare operation, men det är kanske just därför det känns lite konstigt...?

Så har sonen smittat mig med en förkylning, nyser som tusan och snorar och har mig...

Hur ligger ni andra till? Hur mår alla? Ha en fin dag!!

Svar på tråden Ivf mars 2017