• Busfrö10

Ivf mars 2017

pimpim78 skrev 2017-04-07 21:19:58 följande:

Missade att få med bilden .....

Hoppas att det blir starkare!! Ser ju absolut ut som ett streck!
  • Busfrö10
    pimpim78 skrev 2017-04-08 19:08:27 följande:

I dag vågar jag nog faktiskt säga att den lille fastnat. Hoppas bara den håller sig kvar nu !!!!

Jippi!!!! Grattis!! Ja se till att den trivs och stannar ;)
  • Busfrö10
    Frökenankare skrev 2017-04-09 13:02:41 följande:

Stort grattis till plus. Själv testade jag minus idag på rd 9. Kan någon ge mig något typ av hopp? Har haft en känsla hela tiden av det inte tagit sig..

Absolut finns det hopp kvar! När har du testdag?
  • Busfrö10
    Frökenankare skrev 2017-04-09 15:03:18 följande:

Testdag den 19/4. Alltså om 10 dagar. Jag är född pessimist så ibland behövs bara lite pepp. Tack!

Ja men dåså, jag ska försöka att inte tjuvtesta. Har testdag den 20e. Heja oss!!
  • Busfrö10
    PetiteCherie skrev 2017-04-09 17:50:50 följande:

Hej! Två till frysen för oss. Är det bra eller? Vet inte om man ska vara glad eller om det är väldigt lite?? Vill bara att det ska gå vägen. Är på "ruvdag" 3 idag. Känner såklart ingenting hittills men hoppas såklart. <3

Grattis! Det är ju jättebra! Vi har aldrig fått några till frysen!
  • Busfrö10
    PetiteCherie skrev 2017-04-09 18:18:35 följande:

Tack. Skönt att höra. Man vet ju ingenting av detta när det är första gången. Vad tråkigt att ni aldrig fått till frysen. Vet man vad det beror på eller är det bara att vissa embryon inte klarar sig ??

Ingen aning faktiskt. Jag tror att det ändå är ganska svårt att få något till frysen om jag ser tillbaka på de andra trådarna de andra ivfen. Äggen trivs ju ändå bäst i livmodern <3 Så det ska ni vara nöjda över!

Jag är inne på rd7 idag, får se hur länge jag håller mig att inte tjuvtesta... Alltså när egentligen kan man testa utan att ovitrellen spökar??
  • Busfrö10
    Sjuttiosjuan skrev 2017-04-10 12:51:08 följande:

Nytt möte på kliniken imorse! Hon var försiktigt positiv efter vårt sista försök som ändå gav två fina ägg med exakt rätt antal celler dag två varav ett helt utan fragmentering, bara synd att inget tog sig. Men nu kör vi igång igen på nästa mens och kör då korta protokollet istället för långa eftersom det långa ändå inte visat på bättre resultat för oss.

Så hoppas vi hinner med två försök till innan sommaruppehållet!

Kram på er!

Åh!! Lycka till!! Hoppas det går bättre den här gången! Ja det är ju bra att de ändrar lite när det inte att funkat förut. Vi bytte ju läkemedel den här svängen och hoppas att det ska ge resultat... 10 dagar kvar till td... Men väntar mensen till helgen annars. Och verkligen ALLTID exakt en vecka innan mens mår jag illa. Och det har jag inte gjort nu... Så hoppas sååååå att det är ett bra tecken!
  • Busfrö10
    LottaU skrev 2017-04-10 19:17:43 följande:

Jag är också på ruvdag 7 idag!! Testade negativt i fredags (9 dagar efter sprutan - ville se att ovitrellen gått ur kroppen innan ev. plus :) ) men har förstått att det kan ta längre tid för vissa. Tror det står 10 dagar på fass.

Åh vad roligt att vi är lika! Var nära att testa idag, men ska vänta. Vill liksom spara hoppet så länge det går =)
  • Busfrö10
    LottaU skrev 2017-04-11 06:22:26 följande:

När har du testdag? Vi har den 21:a. Jag tänkte nog tjuvtesta fler gånger innan, är så himla otålig. :D

Vi har den 20e. Tänkte vänta till på fredag att testa... tror jag... ;)
  • Busfrö10
    Busfrö10 skrev 2017-04-11 06:29:53 följande:

Vi har den 20e. Tänkte vänta till på fredag att testa... tror jag... ;)

Tjuvade tydligen nyss... ett minus...skit också... Men hoppas fortfarande!

Rd8 ju, så för tidigt egentligen...
  • Busfrö10
    LottaU skrev 2017-04-11 07:22:13 följande:

Har du sett denna sida: www.bubblesandbumps.com/what-happens-after-embryo-transfer-day-3-day-5-transfer-calendar/ ?

Kanske inte 100% då vi alla är lite olika, men gissar att det kan ge en fingervisning. Tycker dessutom det känns kul att läsa vad som händer med embryot. :)

Åh vilken bra sida! Ja jag vet, jättetidigt... har själv sagt till folk som testar för tidigt, ha Ha!

Nä nu håller jag mig ett tag!!
  • Busfrö10

Idag har jag haft lite mensvärk.... hoppas bara att det inte är dags för det... rd9 idag... Nu är jag ledig i 5 dagar så kommer ju tänka på det här hela tiden!

• Busfrö10
    LottaU skrev 2017-04-13 12:39:11 följande:

Glad påsk! :)

Jag är på rd10 och har tjuvtestat positivt både i dag och i förrgår! Testdag först nästa fredag så vågar inte ropa hej ännu!

Är ledig en vecka nu (första dagen idag) och vet inte hyr en ska kunna få nåt annat gjort. Tänker och googlar symptom och vill testa heela tiden. Haha!

Men va???!! Woohoo! Jag fick ju negativt på rd8... =(

Tänker testa igen på måndag har jag bestämt... OM nu inte mensen kommer i helgen.. .
  • Busfrö10
    PetiteCherie skrev 2017-04-13 22:02:24 följande:

hoppas du får ett positivt besked.. jag är på ruvdag 7 idag. Känner i princip ingenting och hoppet pendlar upp å ned. Har du inte symtom heller?

Jag tycker att det känns annorlunda den här gången. Har inte haft någon mensvärk/illamående som jag brukar få EXAKT en vecka innan mens... Det är väl egentligen mitt enda tecken. Har haft lite kramp i magmusklerna när jag typ rest mig, och varit paniktrött då och då. Men det kan bero på annat... =)
  • Busfrö10
    PetiteCherie skrev 2017-04-13 22:27:16 följande:

okej! Håller verkligen tummarna.. visst vara du på ruvdag 8 nu? vi är ganska lika då =)

vi satte tillbaka en tre dagars den 6/4..

alltså verkligen såå starka alla vi som går igenom de här.. det är en berg- och dalbana! Känslor upp och ned... analyserar symtom, icke symtom, allt.. vill spola fram tiden lite mer än en vecka tack!

Nja idag är jag på rd11. Tjuvtestade nyss och det blev minus... och så tycker jag att jag vaknade med molvärk... Fan också!!

Ja vi får gå igenom mycket! Jag tycker dock att det har gått bra för mig ändå. Har inte mått jättedåligt ändå. Får se hur jag mår efter den här gången...
  • Busfrö10
    Sjuttiosjuan skrev 2017-04-15 16:07:58 följande:

Men vafan:(

Jag vet...sjukt värdo... får köpa en hund istället ;)
  • Busfrö10
    LottaU skrev 2017-04-15 22:15:44 följande:

Men blä vad trist! :( Kram!

Hoppas det inte kommer så mycket och att du testar positivt inom några dagar!

Jodå, typ blodbad... Nu får vi se hur vi gör. Var ju vårt tredje försök. Har hört att efter tredje är det svårare att det blir nåt... Men nu väntar vi nog ett tag i alla fall.

Stort lycka till till er andra!!!
  • Busfrö10
    Sjuttiosjuan skrev 2017-04-15 18:31:05 följande:

Funderar också på det:)

Ja det borde ju inte vara så svårt, eller hur ;)

Kram!!
Svar på tråden Ivf mars 2017