• HarmoniMalin87

Ivf mars 2017

Något som skall dra igång Ivf mars 2017 som vill följas åt och peppa varandra :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-09 08:21
    HarmoniMalin87: 29år, korta protokollet, Gonal-f start ca 20 mars, äggplock v.13, ivf 1
    Meno87: 29år, korta protokollet. Gonal-f start 8/3 ul.lj 15/3 äggplock v 11-12
    Akira Öken: 35 år, långa protokollet. Synarela sedan vecka 7. Menopur sedan vecka 9. IVF 3.
    Fröken ankare: 27år, korta protokollet, preliminärt äggplock v 12. Ivf 2
    PetiteCherie. 30år. Korta protokollet med gonalF start v12, äggplock ca v13-14. Ivf 1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-13 10:12
    HarmoniMalin87: 29år, korta protokollet, Gonal-f start ca 20 mars, äggplock v.13, ivf 1
    Akira Öken: 35 år, långa protokollet. Synarela sedan vecka 7. Menopur sedan vecka 9. Ägguttag v.11. IVF 3.
    PetiteCherie. 30år. Korta protokollet med gonalF start v12, äggplock ca v13-14. Ivf 1
    Rackamaja: 28år, korta protokollet. Gonal-F start 8/3, UV 14/3, Äggplock v. 11-12, IVF 1.
    Pimpim78: korta protokollet, bemfola och orgalutran. Start 14 mars, ivf 1.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-20 10:28
    Akira Öken: 35 år, lång protok. Synarela sedan v.7. Menopur sedan v9. Äggut v.11. IVF 3.
    Rackamaja: 28år, korta protok. Gonal-F start 8/3, UV 14/3, Äggplock v. 11-12, IVF 1.
    Busfrö10: Till ts: 38år, menopur start 17/3, ul 23/3, äp v13
    Fru Volante: 28 år, 1 ivf, bemfola 450, ul. lj 1 17 mars, ul.lj 2 20 mars, äggplock:?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-24 13:03
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-20 10:28
    HarmoniMalin87:29år, korta protokollet, Gonal-f start ca 20 mars, äggplock v.13,ivf1
    Akira Öken: 35 år, lång protok. Synarela sedan v.7. Menopur sedan v9. Äggut v.11. IVF 3.
    Rackamaja: 28år, korta protok. Gonal-F start 8/3, UV 14/3, Äggplock v. 11-12, IVF 1.
    Fru Volante: 28 år, 1 ivf, bemfola 450, ul. lj 1 17 mars, ul.lj 2 20 mars, äggplock:?Solrosen79: 37 år Bemfola start 9/3 ÄP 22/3 Ivf1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-24 13:04
    HarmoniMalin87:29år, korta protokollet, Gonal-f start ca 20 mars, äggplock v.13,ivf1
    Fru Volante: 28 år, 1 ivf, bemfola 450, ul. lj 1 17 mars, ul.lj 2 20 mars, äggplock:? Solrosen79: 37 år Bemfola start 9/3 ÄP 22/3 Ivf1

• Svar på tråden Ivf mars 2017
  • pimpim78

Snälla snälla hjälp mig !! Har panik.
    Min herpes har blossat upp, sitter inte vaginalt utan bak i ländryggen men jag har äggplock i morgon och kliniken har stängt.
    Kan jag ta aciklovir ?
    Har det någon betydelse ?
    Någon som vet ? Har försökt ringa överallt men får inget riktigt besked .....
    någon som varit med om liknande ???
    Snälla någon ..... så ledsen nu !!!!

• Meno87
    pimpim78 skrev 2017-03-26 17:36:17 följande:

Min herpes har blossat upp, sitter inte vaginalt utan bak i ländryggen men jag har äggplock i morgon och kliniken har stängt.

Kan jag ta aciklovir ?

Inte en aning! Har du hört med 1177?
  • Akira Öken

Kan jag ta aciklovir ?

Jag är ledsen, tyvärr vet inte jag heller. :( Hoppas att du redan fått svar!
  • pimpim78
    Akira Öken skrev 2017-03-26 21:54:22 följande:
    Jag är ledsen, tyvärr vet inte jag heller. :( Hoppas att du redan fått svar!
     Tack för svar,
    Det går alltså inte att få prata med någon kunnig gynekolog på helgen. Helt vansinnigt.  1177 hade ingen koll, bad dem att koppla in mig till gynakuten men nej det gör de inte.
    Till slut ringde jag till växeln o sa att jag ringde från mitt jobb på ambulansen så kopplade de in mig till gyn huddinge, hjälpsam sköterska som rådfrågade sin läkare och jag kunde starta med aciklovir.

Nu bara hoppas att det inte blir värre tills i morgon och att vi kan göra äggplocket......
  • PetiteCherie
    pimpim78 skrev 2017-03-26 22:31:27 följande:

Tack för svar,

Det går alltså inte att få prata med någon kunnig gynekolog på helgen. Helt vansinnigt.  1177 hade ingen koll, bad dem att koppla in mig till gynakuten men nej det gör de inte.

Till slut ringde jag till växeln o sa att jag ringde från mitt jobb på ambulansen så kopplade de in mig till gyn huddinge, hjälpsam sköterska som rådfrågade sin läkare och jag kunde starta med aciklovir.

Nu bara hoppas att det inte blir värre tills i morgon och att vi kan göra äggplocket......

Tror absolut inte att dina herpes utslag som sitter i ländryggen kommer sätta käppar i hjulen för äggplocket. Ta det lugnt och andas ut. Äggplocket kommer bli av!
  • pimpim78
    PetiteCherie skrev 2017-03-26 22:48:15 följande:
    Tror absolut inte att dina herpes utslag som sitter i ländryggen kommer sätta käppar i hjulen för äggplocket. Ta det lugnt och andas ut. Äggplocket kommer bli av!
    Tack för svar, jag var mest rädd för att medicinen aciklovir skulle påverka på nåt sätt eller att man inte är lika fertil med inflammatorisk process i kroppen och att det inte blir nåt ET på onsdag, ja du vte, tankarna börjar snurra, men men, nu äter ja medicin och det borde hinna lägga sig,
    får se vad de säger i morgon på kliniken...... Phu !!!
  • Sjuttiosjuan

Kan jag ta aciklovir ?

Skönt att du fick svar! Lycka till idag nu!!!!
  • HarmoniMalin87

Precis bokat äggplock på onsdag! Hade 30 äggblåsor på VUL idag. Pga för hög risk för överstimulerade om jag tar den vanliga "ägglossningssprutan" så har jag fått utskrivet en annan som jag skall ta ikväll! Efter äggplock kommer alla ev berfuktade ägg att frysas och inte återföras. Jag kommer invänta en mens och låta kroppen återhämta sig. Sedan inväntar jag en mens och min naturliga ägglossning, därefter återförs ett upptinat!

Spännande! Tjatigt o vänta :D dock bra att ja slipper alla sprutor nu t.o.m lutinus. Nu kan man sätta in ett ägg vid varje mens om jag inte lyckas på första, om vi nu får några befruktade ägg då såklart!!

• PetiteCherie
    HarmoniMalin87 skrev 2017-03-27 09:32:04 följande:

Precis bokat äggplock på onsdag! Hade 30 äggblåsor på VUL idag. Pga för hög risk för överstimulerade om jag tar den vanliga "ägglossningssprutan" så har jag fått utskrivet en annan som jag skall ta ikväll! Efter äggplock kommer alla ev berfuktade ägg att frysas och inte återföras. Jag kommer invänta en mens och låta kroppen återhämta sig. Sedan inväntar jag en mens och min naturliga ägglossning, därefter återförs ett upptinat!

Spännande! Tjatigt o vänta :D dock bra att ja slipper alla sprutor nu t.o.m lutinus. Nu kan man sätta in ett ägg vid varje mens om jag inte lyckas på första, om vi nu får några befruktade ägg då såklart!!

Grattis! Så himla skönt att ha en dag bokad och även om dem ej skall återföras direkt så har du ju en vääääldigt bra skörd då. Hoppas det går bra på onsdag! Håller tummarna. Skriv gärna sen hur det gick. Jag har UL på onsdag!
  • pimpim78

Precis hemkommen efter äggplock. Det blev 11 ägg totalt och nu ska de befruktas inför återföring på onsdag.

Jag vill bara lugna alla som har ett äggplock framför er. Det är såklart olika för alla men för mig gick det bra och enligt personalen gör det det för de flesta.
    Vi låg och småpratade under hela tiden de gjorde ingreppet, klart det känns lite men absolut hanterbart, jag tog en dos fentanyl men skippade morfinet.
    Jag kan ibland känna att det schåsas upp lite det här med äggplock, såklart finns det dem som har det jättejobbigt och fruktansvärt ont men merparten har det inte och det tycker jag är viktigt att lyfta fram.

Jag åt en smörgås direkt efter, gick och kissade och sen åkte vi hem.
    Stort lycka till alla som har det framför er, det kommer gå hur bra som helst !!!

Svar på tråden Ivf mars 2017