• HarmoniMalin87

Ivf mars 2017

Något som skall dra igång Ivf mars 2017 som vill följas åt och peppa varandra :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-09 08:21
    HarmoniMalin87: 29år, korta protokollet, Gonal-f start ca 20 mars, äggplock v.13, ivf 1
    Meno87: 29år, korta protokollet. Gonal-f start 8/3 ul.lj 15/3 äggplock v 11-12
    Akira Öken: 35 år, långa protokollet. Synarela sedan vecka 7. Menopur sedan vecka 9. IVF 3.
    Fröken ankare: 27år, korta protokollet, preliminärt äggplock v 12. Ivf 2
    PetiteCherie. 30år. Korta protokollet med gonalF start v12, äggplock ca v13-14. Ivf 1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-13 10:12
    HarmoniMalin87: 29år, korta protokollet, Gonal-f start ca 20 mars, äggplock v.13, ivf 1
    Akira Öken: 35 år, långa protokollet. Synarela sedan vecka 7. Menopur sedan vecka 9. Ägguttag v.11. IVF 3.
    PetiteCherie. 30år. Korta protokollet med gonalF start v12, äggplock ca v13-14. Ivf 1
    Rackamaja: 28år, korta protokollet. Gonal-F start 8/3, UV 14/3, Äggplock v. 11-12, IVF 1.
    Pimpim78: korta protokollet, bemfola och orgalutran. Start 14 mars, ivf 1.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-20 10:28
    Akira Öken: 35 år, lång protok. Synarela sedan v.7. Menopur sedan v9. Äggut v.11. IVF 3.
    Rackamaja: 28år, korta protok. Gonal-F start 8/3, UV 14/3, Äggplock v. 11-12, IVF 1.
    Busfrö10: Till ts: 38år, menopur start 17/3, ul 23/3, äp v13
    Fru Volante: 28 år, 1 ivf, bemfola 450, ul. lj 1 17 mars, ul.lj 2 20 mars, äggplock:?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-24 13:03
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-20 10:28
    HarmoniMalin87:29år, korta protokollet, Gonal-f start ca 20 mars, äggplock v.13,ivf1
    Akira Öken: 35 år, lång protok. Synarela sedan v.7. Menopur sedan v9. Äggut v.11. IVF 3.
    Rackamaja: 28år, korta protok. Gonal-F start 8/3, UV 14/3, Äggplock v. 11-12, IVF 1.
    Fru Volante: 28 år, 1 ivf, bemfola 450, ul. lj 1 17 mars, ul.lj 2 20 mars, äggplock:?Solrosen79: 37 år Bemfola start 9/3 ÄP 22/3 Ivf1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-24 13:04
    HarmoniMalin87:29år, korta protokollet, Gonal-f start ca 20 mars, äggplock v.13,ivf1
    Fru Volante: 28 år, 1 ivf, bemfola 450, ul. lj 1 17 mars, ul.lj 2 20 mars, äggplock:? Solrosen79: 37 år Bemfola start 9/3 ÄP 22/3 Ivf1

• Svar på tråden Ivf mars 2017
  • Jadu
    Akira Öken skrev 2017-03-28 21:08:25 följande:

Hej!

Det går "bra ", tror jag. Är på ruvardag 6.

En vecka till testdag.

Hoppet är lågt, det är lite tungt.

Hur mår DU?

Hoppas den veckan går fort!

Varför är hoppet lågt?

Jag mår bra, lite extra trött på dagarna.
  • pimpim78

Hej på er alla kämpar

Jag skulle satt tillbaka en tvådagars i dag men de ringde från kliniken och berättade att av de 11ägg vi fick ut så befruktades 10, men att de sen inte delats på önskvärt sätt. Så ingen insättning i dag.

Vad som händer nu och varför det blivit så här har jag ingen aning om. EN läkare skulle ringa mig i em för att svara på frågor och kanske förklara.

Känner mig väldigt ledsen just nu...... Men hoppas att läkaren har lite goda besked.
    NÅgon som varit med om liknande och kanske kan förklara lite ?

Kram till er alla som kämpar !!!

• Sjuttiosjuan
    pimpim78 skrev 2017-03-29 11:07:16 följande:

Hej på er alla kämpar

Jag skulle satt tillbaka en tvådagars i dag men de ringde från kliniken och berättade att av de 11ägg vi fick ut så befruktades 10, men att de sen inte delats på önskvärt sätt. Så ingen insättning i dag.

Vad som händer nu och varför det blivit så här har jag ingen aning om. EN läkare skulle ringa mig i em för att svara på frågor och kanske förklara.

Känner mig väldigt ledsen just nu...... Men hoppas att läkaren har lite goda besked.

Men nej:( Vad supertråkigt att höra!! Alltså att det ska vara så svårt??? Man tycker ju att om man har 10 befruktade ägg borde ju minst ett bli bra,förstår precis hur du känner, så ledsen för er skull.. men känns ju bra att få prata med någon läkare, kanske ni kan byta preparat? Menopur säger dom ju ska förbättra kvalitén på äggen.

Hoppas du kan få svar på dina frågor!

Stor styrkekram<3
  • pimpim78
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-29 11:22:26 följande:
    Men nej:( Vad supertråkigt att höra!! Alltså att det ska vara så svårt??? Man tycker ju att om man har 10 befruktade ägg borde ju minst ett bli bra,förstår precis hur du känner, så ledsen för er skull.. men känns ju bra att få prata med någon läkare, kanske ni kan byta preparat? Menopur säger dom ju ska förbättra kvalitén på äggen.

Hoppas du kan få svar på dina frågor!

Stor styrkekram<3
    Tack för svar fina du, ja jag känner mig lite nerslagen just nu. Och det är ännu inte helt klart verkar det som eftersom de bad mig fortsätta med lutinus tills jag pratat med läkaren.
    Visste inte detta om menopur, men det skall jag fråga läkaren om.
    Ska bli skönt att få ställa lite frågor i em, och framför allt vad som händer när de försöker odla dem vidare, om de är ute efter att se om någon kan bli en blastocyst eller inte. Jag har inte en aning.....

kram
  • Sjuttiosjuan
    pimpim78 skrev 2017-03-29 11:30:07 följande:

Tack för svar fina du, ja jag känner mig lite nerslagen just nu. Och det är ännu inte helt klart verkar det som eftersom de bad mig fortsätta med lutinus tills jag pratat med läkaren.

Visste inte detta om menopur, men det skall jag fråga läkaren om.

Ska bli skönt att få ställa lite frågor i em, och framför allt vad som händer när de försöker odla dem vidare, om de är ute efter att se om någon kan bli en blastocyst eller inte. Jag har inte en aning.....

kram

Ja, så olika på olika kliniker. Men skönt att få prata! Berätta sem.

Kram
  • HarmoniMalin87

Precis hemkommen från äggplock. Allt gick väldigt fort, plocket gjorde mkt ont, jag fick maxdos av morfin, smärtstillande osvosv.. men det värkte på bra ändå. MEN så va allt över snabbt!!! Så skönt sen att bara vila! Öm och blöder nu men nu är ju allt över :) 23 ägg fick dom ut. På tisdag ringer dom och berättar hur befruktningen gått. Återföring näst,nästa mens i min naturliga cykel. Utan lutinus eller er sprutor. Puhh :)

• daisy80

Sådärja, nu är man ruvare igen. Fick bara ut 3 ägg denna gången (!), och ett enda befruktat, så det var långt ifrån självklart. Förmiddagen idag var en mardröm, bara väntade på att de skulle ringa och säga att vårt enda lilla 2-dagars inte hade klarat sig, men de ringde inte! Så nu ruvar jag på det. Är så tacksam att jag åtminstone får chansen att ruva, hur det än går sen. Snacka om känslomässig bergochdalbana.

• Frökenankare
    pimpim78 skrev 2017-03-29 11:07:16 följande:

Hej på er alla kämpar

Hej! Jag var med om samma förra gången vi gjorde IVF. Vi fick då ut 4 ägg, 2 befruktades men inget delade sig som det skulle. De försökte odla till 5 dagar men det gick inte. Min läkare sa då att det kunde bero på 3 olika saker, otur, för omogna ägg eller för dåliga spermier. Svårt att veta alltså.

Nu är vi inne på andra gången, plockade 14 ägg idag och imorgon får vi veta hur det har gått.

Det är ingen tröst, men jag vet hur du mår. Finn styrka i varandra och sikta in er på nästa gång om nu inget går att odla till 5 dagars. Stor kram!
  • Sjuttiosjuan
    daisy80 skrev 2017-03-29 15:15:34 följande:

Sådärja, nu är man ruvare igen. Fick bara ut 3 ägg denna gången (!), och ett enda befruktat, så det var långt ifrån självklart. Förmiddagen idag var en mardröm, bara väntade på att de skulle ringa och säga att vårt enda lilla 2-dagars inte hade klarat sig, men de ringde inte! Så nu ruvar jag på det. Är så tacksam att jag åtminstone får chansen att ruva, hur det än går sen. Snacka om känslomässig bergochdalbana.

Phu! Grattis:) Ja fy.. Vi har ju endast fått ut ett enda ägg våra 3 första gånger, snacka om nervöst. Men det har alltid lett till återföring, fast inga toppägg kanske. Förra gången ringde dom kvällen innan återföring och sa att ägget inte verkat klara sig , bröt ihop totalt! Men sen ringde dom på morgonen efter och sa att det såg ok ut och vi skulle göra ET. Blev ju inget av det ägget men det dygnet var typ det värsta jag varit med om!

Lycka till med ruvningen!!!
Svar på tråden Ivf mars 2017