• Twin peaks

Jehova gör dig modig

Han hjälper dig att bli mer frimodig i ditt vardagsliv.

• Svar på tråden Jehova gör dig modig
  • Aikido
    Twin peaks skrev 2017-02-26 14:21:06 följande:
    I svåra tider måste vi vända oss till Jehova. När krig och förföljelse kommer, eller när farsoten står inför dörren.
    Hur är det med mer vardagliga problem? T.ex. om skosnöret gått av?
  • DizzyD66
    Twin peaks skrev 2017-02-26 14:21:06 följande:
    I svåra tider måste vi vända oss till Jehova. När krig och förföljelse kommer, eller när farsoten står inför dörren.
    Jaså, att lämna sina egna barn tillhör inte era svåra tider? 
  • Anonym (Anna sjuksköterska)
    DizzyD66 skrev 2017-02-26 14:06:02 följande:

Och nu berättar jag något för dig din lilla komiker. 

Det är inte roligt att har någon 3 åring på sin avd som nästan dött i en sepsis i sin cancersjukdom, eftersom bön till Jehova inte gav någon resultat. 

Att hans föräldrar inte längre vill ha med honom å göra efter det och hellre kontaktar soc för att bortadoptera barnet, hjälper inte precis åt situationen. 

Du vill berätta för mig och alla mina kollegor inom sjukvården om Jesu väg? 

Jag är långt i från ett Jehovas vittne. Men måsten kortigera det du skriver då det inte stämmer.

Att enskilda personer kan göra så kan jag inte söga wmit. Men set är INTE deras tro som tvingar eller ens uppmanar föräldrar att göra så.!
  • Twin peaks
    DizzyD66 skrev 2017-02-26 14:30:52 följande:
    Jaså, att lämna sina egna barn tillhör inte era svåra tider? 
    Jo och då behöver man Jehovas kärlek mer än någonsin. Som följare av Jehova måste man ibland fatta mycket svåra beslut. Det är därför Jesus kallar det den smala vägen. Det är ju enklare att välja att gå på den breda vägen som är att följa världen.
  • Anonym (Inte JV)
    Twin peaks skrev 2017-02-26 13:08:36 följande:

Det handlar om att ta sitt kors och vandra på jesu väg.

Jehovas vittnen tror inte att Jesus dog på ett kors, alltså använder man inte det som symbol i något sammanhang.

De tar dessutom starkt avstånd från övernaturliga saker, så ditt nick känns rätt "okristet".

Du är inte ett Jehovas vittne. Förstår inte varför du vill att folk ska tro det?
  • Twin peaks
    Anonym (Inte JV) skrev 2017-02-26 14:33:48 följande:
    Jehovas vittnen tror inte att Jesus dog på ett kors, alltså använder man inte det som symbol i något sammanhang.

De tar dessutom starkt avstånd från övernaturliga saker, så ditt nick känns rätt "okristet".

Du är inte ett Jehovas vittne. Förstår inte varför du vill att folk ska tro det?
    Jag läser mest folkbibeln, föredrar faktist den framför Nya världens översättning. Men det är riktigt att vi egentligen lär ut att Jesus dog på en påle istället för ett kors.
  • Fjäril Vingad
    Twin peaks skrev 2017-02-26 13:08:36 följande:

Det handlar om att ta sitt kors och vandra på jesu väg.

JV tror ju inte ens på korset. Tror inte på att du är ett vittne. Studerar, möjligen, och har inte lärt dig allt ännu.

Det finns BTW inget mod i att som ett blint får följa sina ledare, oavsett vad för smörja de predikar från podiet. Det är modigt att tänka själv, att ifrågasätta!
  • Fjäril kär

Gud skapade oss med den fria viljan så att vi skulle kunna tänka själv. Något som dessutom Jesus ideligen uppmuntrade, att använda sitt intellekt och dra slutsatsen själv, därav de många liknelsena.

• Nandez
    Fjäril Vingad skrev 2017-02-26 14:57:26 följande:
    JV tror ju inte ens på korset. Tror inte på att du är ett vittne. Studerar, möjligen, och har inte lärt dig allt ännu.

Det finns BTW inget mod i att som ett blint får följa sina ledare, oavsett vad för smörja de predikar från podiet. Det är modigt att tänka själv, att ifrågasätta!
    Fjäril kär skrev 2017-02-26 15:03:03 följande:
    Gud skapade oss med den fria viljan så att vi skulle kunna tänka själv. Något som dessutom Jesus ideligen uppmuntrade, att använda sitt intellekt och dra slutsatsen själv, därav de många liknelsena.
    Skriver under på detta.

Vet att medlammarna ska ha nya kläder till varje möte så var det med de jag kände.

Svar på tråden Jehova gör dig modig