Jehova gör dig modig
Han hjälper dig att bli mer frimodig i ditt vardagsliv.
Han hjälper dig att bli mer frimodig i ditt vardagsliv.
Nej, det du säger är skitsnack...
Det handlar inte om olika översättningar... Jehovas har en annan bibel. Du är så okunnig så det är skrämmande.
Om du nu vill svartmåla Jehovas genom att verkar vara en än mer fanatisk medlem än vad de brukar vara så kunde du väl iallafall läst på så att du inte kläckte ur dig skitsnack... Så som metaforen om korset. Jehovas tror inte på korset, så de skulle aldrig använda den liknelsen när det kom till tro.
Nu är jag själv inte ett fan av Jehova, jag är inte uppvuxen inom dem själv, men har stora delar av familjen som är med där. Så jag vet hur illa det kan vara. Men att ljuga ihop att man är medlem för att svartmåla dem är bara idiotiskt!! Du hade kunnat ta så mycket som är sant och som man vet och skrivit om istället. Men nej du ville vara rolig och låtsas att du är medlem när du faktiskt inte kan något om dem vilket gör att du bara verkar idiotisk och patetiskt, istället för att visa på det negativa med Jehovas vittnen...
Jag vill bara sprida Jehovas kärleksbudskap.
Om du ska göra det så bör du givetvis veta vad du pratar om och kan bemöta svaren du får på korrekt sätt och inte bara servera floskler och rena felaktigheter.
Är du verkligen ett Jehovas vittne? Jag har haft nära kontakt med vittnen i hela mitt liv och mig veterligen refererar de aldrig till något kors. Detta för att de anser (och lägger stor vikt vid) att Jesus inte blev hängd på något kors utan på en påle, den så kallade tortyrpålen.
Dessutom har Jesus en betydligt mindre roll inom JV än andra frikyrkor. Jag har aldrig hört ett vittne tala om "Jesu väg". Det betyder ju inte att det aldrig förekommer men det känns främmande för mig att ett vittne skulle uttrycka sig så.
Hur frimodiga är ni som lämnar era barn ensamma på onkolog avd för att det är Jehovas vilja att barnet ska dö för att det fått sjukdomen för att hen inte är troende nog? FY FASAN!!!