• Twin peaks

    Jehova gör dig modig

    Han hjälper dig att bli mer frimodig i ditt vardagsliv.



  • Svar på tråden Jehova gör dig modig
  • DizzyD66
    Anonym (Anna sjuksköterska) skrev 2017-02-26 21:54:24 följande:
    Det stämmer inte att de överger sina sjuka barn !
    Det stämmer inte att de överger sina sjuka barn? Nej, de överger inte sina sjuka barn. De överger bara dessa sjuka barn som behöver någon blodtransfusion efter operationen. Vill nu du allvarligt berätta om för mig att det inte är sant?
  • DizzyD66

    När det gäller dig ts. Sedan när spelar jesu död på korset någon roll för er? Du är ungefär lika trovärdigt som den här ssk´n som berättar om här att tron inte påverkar sjukvården.

    Ni har definitivt för mycket fritid och för det andra för lite kunskap. Fakta!

  • Anonym (nej)
    DizzyD66 skrev 2017-03-01 10:03:47 följande:
    Det stämmer inte att de överger sina sjuka barn? Nej, de överger inte sina sjuka barn. De överger bara dessa sjuka barn som behöver någon blodtransfusion efter operationen. Vill nu du allvarligt berätta om för mig att det inte är sant?
    jaha har du ändrat dig nu? Du skrev klart och tydligt att de överger barn som är sjuka och inte blir bättre efter bön. Att barnet inte är troende nog och därför lämnar de barnet. Nu skriver du att de INTE överger sina sjuka barn och att de BARA överger barnen som behöver en blodtransfusion

    Dessutom så överger de inte ett barn som har fått blodtransfusion mot deras vilja. De anser att det inte var varken deras val eller barnets och kan därför inte klandras.

    Dessutom är unga barn sällan "överlämnade" (döpta) och de kan enligt deras regler bara utesluta någon som en gång tagit ställningen att "överlämna sig"

    Och om du har sett att de har övergett sina barn så följer de inte reglerna för trosamfundet och är inga riktiga Jehovas
    DizzyD66 skrev 2017-03-01 10:15:23 följande:

    När det gäller dig ts. Sedan när spelar jesu död på korset någon roll för er? Du är ungefär lika trovärdigt som den här ssk´n som berättar om här att tron inte påverkar sjukvården.

    Ni har definitivt för mycket fritid och för det andra för lite kunskap. Fakta!


    Du har tydligen väldigt dålig kunskap om det här trosamfundet. De tror inte att att Jesus dog på ett kors

  • DizzyD66
    Anonym (nej) skrev 2017-03-01 10:33:04 följande:
    jaha har du ändrat dig nu? Du skrev klart och tydligt att de överger barn som är sjuka och inte blir bättre efter bön. Att barnet inte är troende nog och därför lämnar de barnet. Nu skriver du att de INTE överger sina sjuka barn och att de BARA överger barnen som behöver en blodtransfusion

    Dessutom så överger de inte ett barn som har fått blodtransfusion mot deras vilja. De anser att det inte var varken deras val eller barnets och kan därför inte klandras.

    Dessutom är unga barn sällan "överlämnade" (döpta) och de kan enligt deras regler bara utesluta någon som en gång tagit ställningen att "överlämna sig"

    Och om du har sett att de har övergett sina barn så följer de inte reglerna för trosamfundet och är inga riktiga Jehovas
    DizzyD66 skrev 2017-03-01 10:15:23 följande:

    När det gäller dig ts. Sedan när spelar jesu död på korset någon roll för er? Du är ungefär lika trovärdigt som den här ssk´n som berättar om här att tron inte påverkar sjukvården.

    Ni har definitivt för mycket fritid och för det andra för lite kunskap. Fakta!


    Du har tydligen väldigt dålig kunskap om det här trosamfundet. De tror inte att att Jesus dog på ett kors

    Läs om. Läs rätt.
  • Anonym (nej)
    DizzyD66 skrev 2017-03-01 10:41:08 följande:
    Läs om. Läs rätt.
    vad menar du? Vart läste jag fel?
  • DizzyD66
    Anonym (nej) skrev 2017-03-01 11:09:30 följande:
    vad menar du? Vart läste jag fel?
    Du har inte läst mina inlägg. Du enbart låtsas.
  • Anonym (nej)
    DizzyD66 skrev 2017-03-01 11:22:10 följande:
    Du har inte läst mina inlägg. Du enbart låtsas.
    två felaktigheter, jag HAR läst dina inlägg och om du anser att jag har läst fel så ber jag dig peka på vart du anser att jag har läst fel

    Nej jag låtsas inte och jag tycker det är fel av dig att påstå det utan att du har några belägg för det

    Du varken bemöter eller angriper någonting av det jag skrev i inlägget och du svarar heller inte på frågor.
  • jag är den jag är
    prospicientia skrev 2017-02-28 17:19:54 följande:
    Detta är helt korrekt; däremot har de en stark tendens att tolka varje avvikande i beteende från vad JV-normen är som influerat av Satan; så i den betydelsen tror de att världen är "sjuk" och i behov av bot. Så i det stora hela skiljer inte deras tror sig särskilt mycket ifrån den stora kristna majoriteten - de stora idéerna är de samma eller är mycket snarlika. Detta gäller även en sådan sak som att de anser att blind förtröstan/tro (även om de - i likhet med många andra kristna - skulle motsätta sig en sådan beskrivning) är en dygd och kanske ett frö av någonting gott. Om muslimerna kan de t.ex. säga "Ja, de tror i alla fall." 
    Det är riktigt.

    Men fortfarande så vänder de sig inte ifrån sina barn (eller någon annan) för att de är sjuka. Fortfarande tror de inte att sjukdom beror på bristande tro.


  • Anonym (Undrar)
    Twin peaks skrev 2017-02-28 09:19:38 följande:

    Ja jag har dock varit med i ett annat samfund innan. Så det är gamla rester som hänger kvar. Men jag borde inte ha uttryckt mig så nej. Fel av mig. Men vi ska följa Jesus i alla fall.


    Gissar du bara?
  • jag är den jag är
    DizzyD66 skrev 2017-03-01 10:41:08 följande:
    Läs om. Läs rätt.
    Var läste hen fel!?

    Måste säga att jag uppfattat dina inlägg på samma sätt som hen gjort.

    Börjar misstänka att du - liksom ts - är ute efter att provocera.



  • Pentra

    Hej! ... Jehova är en utav de vidrigaste som någonsin satt sin fot på den här planeten. Denna självutnämnda gud styrde sina undersåtar med järnhand och genom sitt liv var han en blodtörstig tyrann som bl.a. underkuvade, tyranniserade och dominerade Hebréerna m.fl. Han var faktiskt den värsta bland de värsta och kallades, på den tiden som det begav sig, för JEHOVA - BARBAREN! Det är helt otroligt att denne våldshärskare hyllas, ses som förebild och avgudas av så många; men då förstår man, å andra sidan, lättare varför världen ser ut som den gör... (Hans egentliga namn var faktiskt Jehova Zebaoth.) ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Twin peaks
    Pentra skrev 2017-03-02 11:54:49 följande:

    Hej! ... Jehova är en utav de vidrigaste som någonsin satt sin fot på den här planeten. Denna självutnämnda gud styrde sina undersåtar med järnhand och genom sitt liv var han en blodtörstig tyrann som bl.a. underkuvade, tyranniserade och dominerade Hebréerna m.fl. Han var faktiskt den värsta bland de värsta och kallades, på den tiden som det begav sig, för JEHOVA - BARBAREN! Det är helt otroligt att denne våldshärskare hyllas, ses som förebild och avgudas av så många; men då förstår man, å andra sidan, lättare varför världen ser ut som den gör... (Hans egentliga namn var faktiskt Jehova Zebaoth.) ... Med vänlig hälsning, Pentra


    Är du gnostiker?
  • Anonym (nej)
    Pentra skrev 2017-03-02 11:54:49 följande:

    Hej! ... Jehova är en utav de vidrigaste som någonsin satt sin fot på den här planeten. Denna självutnämnda gud styrde sina undersåtar med järnhand och genom sitt liv var han en blodtörstig tyrann som bl.a. underkuvade, tyranniserade och dominerade Hebréerna m.fl. Han var faktiskt den värsta bland de värsta och kallades, på den tiden som det begav sig, för JEHOVA - BARBAREN! Det är helt otroligt att denne våldshärskare hyllas, ses som förebild och avgudas av så många; men då förstår man, å andra sidan, lättare varför världen ser ut som den gör... (Hans egentliga namn var faktiskt Jehova Zebaoth.) ... Med vänlig hälsning, Pentra


    En människa som hette Jehova Zabaoth alltså? Och han förtryckte folk?
  • prospicientia
    Pentra skrev 2017-03-02 11:54:49 följande:

    Hej! ... Jehova är en utav de vidrigaste som någonsin satt sin fot på den här planeten. Denna självutnämnda gud styrde sina undersåtar med järnhand och genom sitt liv var han en blodtörstig tyrann som bl.a. underkuvade, tyranniserade och dominerade Hebréerna m.fl. Han var faktiskt den värsta bland de värsta och kallades, på den tiden som det begav sig, för JEHOVA - BARBAREN! Det är helt otroligt att denne våldshärskare hyllas, ses som förebild och avgudas av så många; men då förstår man, å andra sidan, lättare varför världen ser ut som den gör... (Hans egentliga namn var faktiskt Jehova Zebaoth.) ... Med vänlig hälsning, Pentra


    Hahaha, va?? 
  • Anonym (Förkrossad.)
    prospicientia skrev 2017-03-05 23:34:55 följande:

    Hahaha, va?? 


    Jag blev bara förkrossad av det som Pentra skrev, men din kommentar gjorde det enklare. Tack.
  • Anonym (Anna sjuksköterska)
    DizzyD66 skrev 2017-03-01 10:03:47 följande:

    Det stämmer inte att de överger sina sjuka barn? Nej, de överger inte sina sjuka barn. De överger bara dessa sjuka barn som behöver någon blodtransfusion efter operationen. Vill nu du allvarligt berätta om för mig att det inte är sant?


    Nej de överger inte sina barn som fått blod heller.

    Mycket kan man tycka om Jehovas vittnen men det du skriver stämmer inte.
Svar på tråden Jehova gör dig modig