• marina81

Är du medial? TEST

http://www.spiritual.se/ramsida.htm

Gör Anders Åkessons test och se om du är medial! Jag svarade ja på 14 av 14 frågor - min mediala förmåga är alltså nästintill obegränsad!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-17 21:52:16:
    Ta testet för vad det är, en rolig grej!
  • Svar på tråden Är du medial? TEST
  • Russi

Svarade också ja på alla frågorna. Tyvärr är jag lite rädd, tycker om den ljusa sidan av att vara vid medvetande, den mörka har jag svårt att klara av. Jag känner andras känslor allt för väl, vilket är härligt vad gäller glädje och kärlek, men svårare vad gäller rädslor hat, bitterhet och saknad. Detta gäller även platser.
    Jag kan stänga av, men det är också otäckt, för då känner jag mig helt tom.
    Jag vet vad mitt problem är, jag står inte stadigt på jorden, jag rycks med alltför mycket. Jag saknar ett stadigt lugn, som gör att jag kan känna, utan att göra känslan till min egen.
    Ibland känner jag mig bara jagad.
    Men här omkvällen hörde jag en mansröst som sa:
    "Hallå! Gustaf"
    med betoning på f.et.
    Då skrattade jag. Det är tryggt att "höra" dem prata, men det händer väldigt sällan att jag hör det. (För att jag är rädd)

• dessan59

Russi

du ska inte vara rädd för att du är ´mottaglig´, ge dig ´hän´i stället att du har en förmåga som inte alla har. jag svarade ja på alla 14, och har alltid kännt mig trygg att jag har en utvecklat sinne för att ´se´uppleva det inte andra gör. själv får jag upp pratbubbla med svar i när jag har förlagt tex nycllar papper osv. eller så frågar jag mina hjälpare. så, var inte rädd för din kunskap, utan använd den i stället.
    och, ja,självklart så är de det ljusa vi söker, i alla fall jag. kram // Desíree

• Esterella

Jag har 11 ja svar, är visst lite medial då
    Har inte sett en ande, men ser saker i ögonvrån, har dock stor fantasi och 2 halvgalna katter som brukar få skulden för diverse ljud, fast en gång så hörde jag steg i hallen, det var lite hasande steg, typ raggsockor och så has has has, lätt ljud, katterna var i köket och Moa också, det konstiga är att jag vart inte ett dugg rädd, kändes som ok det var visst nåt i hallen. Sen brukar jag få varsel, min pappa brukar varsla, man hör han komma i dörren fast han inte kommer förräns efter 5 min, min mamma hörde honom när dom var ihop också, alltså när han kom hem, fast han inte gjorde det.

• miss kitty

Ja, tydligen. Svarade ja på 10 frågor.
    Har aldrig sett, hört eller känt en ande - det vore otäckt tycker jag.
    Hur har ni upplevt detta om ni varit med om det??
    *intresserad*

• Den mysiga

Jag får väl anse mig som något av en 12 poängare .men denna fråga håller jag mig lite tveksam till.

Brukar du kunna känna på dig att telefonen kommer att ringa eller att du får besök strax
    innan det händer?

Vad som händer för mig är att jag brukar komma att tänka på personen samtidigt som denna tänker på mig och när det ringer så har tex många personer vissa tidpunkter då de ringer så det är lätt att lista ut..
    Min mor brukar känna mina känslor o bli nyfiken o ringa ibland men inte alltid vill man erkänna denna sk nyhet.. Mår vi dåligt så följs vi ofta åt så vi känner av varann. Likadant är det med mig o min pojkvän.. Ibland triggar man upp varann då man känner av den andras känsla om ni förstår vad jag menar. Den ena ska ju gärna kunna muntra upp den andra.. Jag tror inte alltid jag gör skillnad mellan mina känslor och andras känslor men brukar förstå mitt eget dåliga humör då jag får prata med den andra.

• fröken fru

Svarade ja på alla 14 utan att tveka
    Min mormor hade ocså en utökad känslighet, precis som jag

Kul test Marina

• miss kitty

å kan ni inte berätta om era närkontakter med andar/spöken!!
    tycker det är så spännande!

• marina81
    Russi

Det finns ingen anledning att vara rädd för det "mörka", det är lika naturligt som det ljusa. Genom att utforska och lära känna de mörka sidorna av det ockulta så lär man sig att hantera dem, vet när det är dags att vara rädd och inte. Mycket man blir skrämd av är sådant som man helt enkelt inte vet hur man ska hantera, sådant man egentligen inte vill tro/veta finns osv.
    miss kitty
    Jag skulle kunna berätta massor, allt från trevliga erfarenheter till mindre roliga. Får återkomma senare, är lite upptagen nu!
  • miss kitty

Marina: ja förstår att du har mycket att göra!
    är så kul att läsa spådomen!! den stämmer verkligen bra.
    Vore toppen om du vill berätta lite om kontakter med "andra sidan" vid tillfälle för jag tycker det är sååå spännande. Jag är nyfiken å samtidigt rädd liksom...
    men ibland tror jag att min farfar är med mig! det känns tryggt, men jag skulle bli rädd om jag verkligen fick se ett spöke ändå...

Svar på tråden Är du medial? TEST