Vilken religion ser du ner på mest?
Frågan är i rubriken.
Ber om ursäkt ifall jag inte tog med den du ser ner på mest, jag tog upp dom som jag kom ihåg.
Frågan är i rubriken.
Ber om ursäkt ifall jag inte tog med den du ser ner på mest, jag tog upp dom som jag kom ihåg.
Alla, lika fånigt med låtsaskompisar oavsett vad man kallar dom..
[quote=77460466][quote-nick]Anonym (Pantera) skrev 2017-03-02 04:22:22 följande:[/quote-nick]Nej absolut inte, det finns säkerligen trevliga, roliga och skeptiska personer som kallar sig muslimer och kristna, som
Precis, du har inte tillräckligt med kunskap att yttra dig om vilken religion som är "värst" eftersom du ser inte till skrifterna utan till "problem du uppfattar vara religionens fel" och endast dessa som ligger i ditt närområde.
Nej israel behöver vi inte ens diskutera men om man ser till skriften dessa invånare följer så kanske det inte ändå konstigt att världen ser ut som den gör , både i israel men även i alla de länder som styrs av dom.
Ser inte ner på någon religion! Men gillar inte en del beteenden hos judar, och jag avskyr vissa kristna.
Muslimer har jag inga problem med men det är kanske för att jag har mer erfarenhet av dem.
Skulle säga att jag ser ner på de Abrahamitiska religionerna.
Men det som gör att jag inte kan säga så rakt ut är judarna, för att majoriteten av judarna jag har träffat har varit väldigt färgstarka, roliga och inspirerande personligheter och många av de jag har träffat har ändå varit skeptiska själva till religionen, inte bokstavstroende eller så men har judendomen som en slags identitet. Så det som återstår av de abrahamitiska religionerna är då kristendom och islam.
Nej, jag kan inte scrolla förbi. Jag blir så fundersam över varför man skulle se ner på olika religioner. Det är som folk, som ser ner på vissa yrken eller personer. Varför liksom ...?
Nej absolut inte, det finns säkerligen trevliga, roliga och skeptiska personer som kallar sig muslimer och kristna, som bara har namnet på religionen som identitet,
Nej absolut inte, det finns säkerligen trevliga, roliga och skeptiska personer som kallar sig muslimer och kristna, som bara har namnet på religionen som identitet, praktiserar inte, läser inte och tror inte på religionen. Däremot ser vi här i väst hur både kristendom (och islam) försöker påverka och även påverkar rättssystem, lagar och regler med både undantag och förbud.
Judendomen ser vi inte lika mycket av, dock är ju israel ett getingbo som man inte vill nämna, det går nästan inte att ha en åsikt för det är ju som sagt komplicerat, man måste känna till minst 200 år av historia för att kunna ha en djupare mer nyanserad och ärlig åsikt. nu har jag inte så mycket historiska kunskaper och tycker att israel inte borde vara där de är, så mycket orättvisor och elände.