Vilken religion ser du ner på mest?
Frågan är i rubriken.
Ber om ursäkt ifall jag inte tog med den du ser ner på mest, jag tog upp dom som jag kom ihåg.
Frågan är i rubriken.
Ber om ursäkt ifall jag inte tog med den du ser ner på mest, jag tog upp dom som jag kom ihåg.
Njaa, som många i sverige är med i svenska kyrkan så betyder det inte att de är kristna, att de tror och praktiserar religionen och det är även så i stora delar av världen, att säga 2,4 miljarder följare är en felaktig siffra egentligen.
Som sagt så försöker inte judendomen i alla fall att påverka västvärldens lagar och regler på samma sätt som exempelvis kristendomens följare försöker.
Jag har då fortfarande inte träffat wn ateist som inte tjatat huvudet av mig om vetenskap.
Ser ner på ateister. 98% av alla ateister säger sig tro på "vetenskap", men dom har ingen koll på vetenskaplig metod. Dom litar bara blint på påståenden som deras auktoriteter serverar dom och känner sig smarta för att dom inte har "låtsaskompisar". Dom är självbelåtna, intoleranta och kräver ofta företräde framför andra trossystem.
Det där med DNA är intressant, pratade med en tjej som va uppvuxen i Israel bytte medborgarskap till palestinier? fick fly och hon sa att hon med flera hade mer "ursprungligt judiskt DNA" än många av dem som har flyttat till israel och anser sig har rätt. hon va mer en "äkta" semit. jag vet inte mycket om det där och sanningshalten i vad hon sa. men det verkar så komplicerat och det blir mer komplicerat om man ska dra in DNA också i det hela.
Nja, jo det är ju inbyggt men vissa kulturer är mer uppmuntrande till nyfikenhet. kan se det som att det finns tre olika tillvägagångssätt, uppmuntrande, nonchalant eller nedtystande/förbjudande.
Jag ser bara ner på den enfaldiga ateismen. Men jag ser inte ner på ateisterna, de är ju oftast född in i sin religion och kan inte rå för det.
Ser ner på ateister. 98% av alla ateister säger sig tro på "vetenskap", men dom har ingen koll på vetenskaplig metod. Dom litar bara blint på påståenden som deras auktoriteter serverar dom och känner sig smarta för att dom inte har "låtsaskompisar". Dom är självbelåtna, intoleranta och kräver ofta företräde framför andra trossystem.
Håller lite med här faktiskt. Ateister är ofta de minst opend minded personerna. Helt fasta i sitt tänkande. Ungefär som många västerfolks som påstår sig vara så fria,accepterande, inkluderande och opend minded. Men när det kommer till kritan är de bara öppna för rätt sorts olikheter.
Håller lite med här faktiskt. Ateister är ofta de minst opend minded personerna. Helt fasta i sitt tänkande. Ungefär som många västerfolks som påstår sig vara så fria,accepterande, inkluderande och opend minded. Men när det kommer till kritan är de bara öppna för rätt sorts olikheter.
Problemet är ju inte själva religionen i sig utan dess utövare och värst av alla är dessa MÄN som tolkar religiösa skrifter så det passar deras egna förvridna felaktiga människosyn - främst syn på kvinnor...
Sedan tycker jag att scientologerna bara är för roliga.
Deras grundare sysslade med psykologi och att författa böcker och när de experimenten inte föll väl ut ekonomiskt så lyckades han hitta på en religion som han fick folk att gå på stenhårt rakt av och så blev han äntligen rik. Det som han strävat efter hela tiden.
Och folk tror på det!?! Gisses...
Folk som följde Hitler gjorde det till mångt och mycket pga rädsla om sitt eget och den egna familjens liv, men scientologer...
Tråden skulle handla om vilka grupper vi ser ner på. Konstig grej att börja argumentera om.