• Anonym (Less på detta)

Vad gör man åt någon som härmas?

Har en person i min närhet som härmar mig i det mesta. Jag skulle kunna skriva 324 sidor om allt hon har härmat mig med. Jag vet att vissa av er kommer att säga att jag inte ska bry mig och att jag ska vara smickrad men det är jag inte. Jag tycker att det är skitjobbigt rent utsagt. Jag är trött på att hon ska härma allt jag köper och att andra kommenterar att vi har samma saker. Jag är trött på att aldrig få vara ensam om mina prylar som jag oftast sätter mycket tanke bakom innan jag införskaffar dom. Jag har min egen stil som egentligen är radikalt annorlunda än hennes men hon härmar mig ändå. Varför? Om jag pikar henne eller försöker ta upp frågan så går hon i taket och gör mitt liv så miserabelt att det är bättre att låta bli att prata om det. Snälla hjälp mig hantera det här!

• Svar på tråden Vad gör man åt någon som härmas?
  • Kjell2
    Anonym (Less på detta) skrev 2017-03-01 16:02:44 följande:

Har en person i min närhet som härmar mig i det mesta. Jag skulle kunna skriva 324 sidor om allt hon har härmat mig med. Jag vet att vissa av er kommer att säga att jag inte ska bry mig och att jag ska vara smickrad men det är jag inte. Jag tycker att det är skitjobbigt rent utsagt. Jag är trött på att hon ska härma allt jag köper och att andra kommenterar att vi har samma saker. Jag är trött på att aldrig få vara ensam om mina prylar som jag oftast sätter mycket tanke bakom innan jag införskaffar dom. Jag har min egen stil som egentligen är radikalt annorlunda än hennes men hon härmar mig ändå. Varför? Om jag pikar henne eller försöker ta upp frågan så går hon i taket och gör mitt liv så miserabelt att det är bättre att låta bli att prata om det. Snälla hjälp mig hantera det här!

Måste du ha henne i din närhet?
  • Träskvatten

Man växer upp och inser att det saknar betydelse. Inser att man inte är sådär jävla unik som man vill vara...

• Anonym (;-))

Rita en "tatuering" i ansiktet och påstå att den är riktig! Sedan när härmapan gjort en likadan, fast riktig, tatuering så kan du tvätta bort din.

• Anonym (Stil)

Så det handlar om att hon härmar din klädstil eller?

Varför går hon upp i taket när du kommenterar det? Vad säger hon då till dig?

Hur gamla är ni?

• Anonym (Less på detta)
    Kjell2 skrev 2017-03-01 16:05:43 följande:
    Måste du ha henne i din närhet?
    Ja. Väldigt nära släkting.
  • fjanten

Om du inte vill ta upp det med henne så går det väl inte att göra så mycket mer än att sluta umgås med henne. Trots att det är en släkting. Alternativt sluta bry dig.

• Kjell2
    Anonym (Less på detta) skrev 2017-03-01 16:15:01 följande:
    Ja. Väldigt nära släkting.
    Eftrsom det inte funkar att säga ifrån och du inte klarar att ignorera är det väl inte mycket kvar att göra.

Du kan alltid försöka sänka henne ekonomisk, låna något dyrt och säg att du köpt. Upprepa.

Säg att du köpt någon dyr konsertbiljett eller resa.
  • Anonym (Less på detta)
    Anonym (Stil) skrev 2017-03-01 16:15:00 följande:
    Så det handlar om att hon härmar din klädstil eller?

Varför går hon upp i taket när du kommenterar det? Vad säger hon då till dig?

Hur gamla är ni?
    Klädstil (vilket blir helt "fel" för att hon är ganska mycket äldre och har alltid haft en helt annan stil än mig, jämför hippie med dräkt t ex så förstår ni) och accessoarer, smycken, inredning, möbler, hudvårdsmärken, samma schampon, listan är lång och egentligen är det allt man kan komma på som hon härmas med.

Hon blir arg, vansinnig, och förnärmad och börjar förolämpa mig och kommer med dumma ursäkter som inte ens stämmer som att jag hade råd att köpa ett speciellt smycke t ex innan henne vilket är så långt från sanningen man kan komma. Hon skulle aldrig få en aha-upplevelse eller be om ursäkt eller säga att jag har så fina saker att hon vill ha samma men att hon ska tänka på att fråga först eller inte köpa allt jag har. Hon vänder på allt så att det blir mitt fel på någon underlig vänster och sen ska jag be om ursäkt tycker hon för att jag är så dum som anklagar henne för det här som inte ens stämmer, enligt henne då.

Räcker det om jag säger att vi båda är vuxna och hon ganska mycket äldre än mig?
  • Träskvatten
    Anonym (Less på detta) skrev 2017-03-01 16:23:58 följande:
    Räcker det om jag säger att vi båda är vuxna och hon ganska mycket äldre än mig?
    Är du vuxen?
    På allvar?
  • Anonym (Less på detta)
    fjanten skrev 2017-03-01 16:19:46 följande:
    Om du inte vill ta upp det med henne så går det väl inte att göra så mycket mer än att sluta umgås med henne. Trots att det är en släkting. Alternativt sluta bry dig.
    Men det går ju inte att ta upp det med henne. Se mitt andra inlägg. Jag vet inte hur jag ska sluta bry mig ärligt talat för det är så många andra som också ser det och kommenterar att vi har samma saker. Det är jättetråkigt att inte ens få vara ensam om sin vigselring liksom.
    Kjell2 skrev 2017-03-01 16:19:57 följande:
    Eftrsom det inte funkar att säga ifrån och du inte klarar att ignorera är det väl inte mycket kvar att göra.

Du kan alltid försöka sänka henne ekonomisk, låna något dyrt och säg att du köpt. Upprepa.

Säg att du köpt någon dyr konsertbiljett eller resa.
    Jag har sett på internet att man kan hyra snordyra handväskor så jag kanske borde göra det i några månader och se vad som händer.

Svar på tråden Vad gör man åt någon som härmas?