• Svar på tråden Jehova ger oss inre frid
  • Griseknoen35

    Gå med och få en kostnadsfri "hjärntvättning deluxe". Det är den mest exklusiva och effektiva hjärntvättning du kan få. Ren hjärna garanti på minst 25 år framåt lovas.

  • Agaton
    MissNastrax skrev 2017-03-05 19:35:02 följande:

    Nej tack


    Tack för det miss, vilket bevisar att även vackra kvinnor är utrustade med en hjärna, vilket ibland har kunnat ifrågasättas. Däremot hoppas jag att tråden har startats av någon med begåvning för ironi, annars är det dags att ringa 112.
  • MallaL

    Somliga personer behöver droger för att klara av livet, att tillhöra en självförhärligande, manipulativ sagosekt kan säkert helt droglikt tillföra frid för labila individer.

    Vi andra tänker själva.

  • Twin peaks
    Egon den stora skrev 2017-03-05 19:36:27 följande:

    Jag har tyvärr pratat med flera vittnen som inte verkar uppleva någon frid.


    Vi är inte perfekta, vissa av oss faller av från sanningen. Men vi vem vi måste ställa in siktet på.
  • Pentra

    Nej tack! Frid, fred, frihet, kärlek, harmoni, sanning och logik står inte att finna inom religionens ramar. Och, jag föredrar att fritt kunna få tänka själv utan några inskränkande, ofria och ologiska pekpinnar. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Kasperina

    Vad härligt att du har hittat något som fungerar för dig, grattis!
    Låt nu oss andra hitta våra egna vägar, var och en blir salig på sitt vis.

  • Twin peaks
    Kasperina skrev 2017-03-05 21:23:07 följande:

    Vad härligt att du har hittat något som fungerar för dig, grattis!
    Låt nu oss andra hitta våra egna vägar, var och en blir salig på sitt vis.


    Det finns inget som är så underbart som att lära känna Jehova.
  • Egon den stora
    Twin peaks skrev 2017-03-05 20:42:45 följande:

    Vi är inte perfekta, vissa av oss faller av från sanningen. Men vi vem vi måste ställa in siktet på.


    Det finns en fantastisk frihet att uppleva genom bibeln, men då skall den inte vara tolkad och förvanskad av jw.
  • Twin peaks
    Egon den stora skrev 2017-03-06 12:20:07 följande:

    Det finns en fantastisk frihet att uppleva genom bibeln, men då skall den inte vara tolkad och förvanskad av jw.


    Vi studerar bibeln flitigt.
  • Agaton
    Kasperina skrev 2017-03-05 21:23:07 följande:

    Vad härligt att du har hittat något som fungerar för dig, grattis!
    Låt nu oss andra hitta våra egna vägar, var och en blir salig på sitt vis.


    Exakt och extra salig blir man när man lyssnar på nyheterna och hör att Palmyra befriats och att osaliga företrädarna för religiösa vanföreställningar förpassats ner i jorden. Kvarvarande fanatiker springer nu  benen av sig för att undfly Putins grabbar, eftersom de har konstaterat att livet blivit mer komplicerat när man inte längre kan skära halsen av obeväpnade civilister. 
  • Aniiee

    På tal om.... Det släpptes ett TED-talk idag på deras youtube-kanal, av en kvinna som lämnat Westboro Baptist Church. Väldigt intressant. Se det.


    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Egon den stora
    Twin peaks skrev 2017-03-06 13:21:44 följande:

    Vi studerar bibeln flitigt.


    Jag vet det. Ifrågasätter du ofta deras tolkningar av skriften?
  • Twin peaks
    Egon den stora skrev 2017-03-06 20:39:55 följande:

    Jag vet det. Ifrågasätter du ofta deras tolkningar av skriften?


    Är det något särskilt du tänker på?
  • MissNastrax
    Agaton skrev 2017-03-05 20:04:24 följande:

    Tack för det miss, vilket bevisar att även vackra kvinnor är utrustade med en hjärna, vilket ibland har kunnat ifrågasättas. Däremot hoppas jag att tråden har startats av någon med begåvning för ironi, annars är det dags att ringa 112.


    Jag ifrågasätter andra kvinnor imellanåt oavsett utseende då det ibland kommer mycket ologiska tankar.

    Hur som haver så ironi eller inte, har tyvärr några släktingar som gått en sådan väg (inte just Jehovas, mer iögonfallande men ändå hyfsat okända) och det är absurt och ibland så har jag lust att låta dem göra ett mentaltest eller två.
  • LightScreen
    Pentra skrev 2017-03-05 21:08:45 följande:

    Nej tack! Frid, fred, frihet, kärlek, harmoni, sanning och logik står inte att finna inom religionens ramar. Och, jag föredrar att fritt kunna få tänka själv utan några inskränkande, ofria och logiska pekpinnar. ... Med vänlig hälsning, Pentra


    För en gångs skull håller jag med Pentra.
Svar på tråden Jehova ger oss inre frid