• Maria25

    För oss med BIM i april 2017

    Jag hoppar in här! Fick mens idag. Har rätt lång cycle (38 dagar) och ibland hoppar det över någon månad. Körde med ProgesterAll förra månaden utan resultat, idag börjar jag tempa med NC och tog första Apiforce. Äl 1 april och BIM 16 april. Sambon fyller 25 i april så efter att ha försökt i 2 år vore det en fin present att få ge.

    Håller tummarna för oss alla denna månad tjejer! :D

  • Maria25
    Swn skrev 2017-03-09 21:31:51 följande:

    Välkommen!

    2 år var länge, hoppas du får ge honom den bästa presenten! Går ni på utredning?


    Tack!

    Ja helt plötsligt har två år gått, varje månad går så långsamt och är en så stor besvikelse, men två år känns som det gått snabbt så här i efterhand, knepigt.

    Vi går inte på någon utredning än, jag tror jag är för rädd för svaret. Har länge haft oregelbunden cykel, ökad behåring, "mjölk" ur brösten och humör som heter duga. Så är ganska övertygad om att felet ligger hos mig...
  • Maria25
    Swn skrev 2017-03-09 22:27:39 följande:
    När vi skulle tillverka vårt andra barn utreddes vi för sekundär barnlöshet. Vi försökte i 5 år innan vi lyckades. Det var en stor besvikelse varje månad! Man tar lite blodprover och hittar man inget där tar man spermaprov, sedan kollar man äggledarna för stopp osv...jag tyckte det var skönt med en utredning för det kändes som jag gjorde allt jag kunde och alla var underbara som jobbade inom vården.

    Lycka till <3
    Oj, fem år, det är strongt att orka fortsätta kämpa! Men skönt med positiva upplevelser av vården. 
    Vad är det för prover de tar först? Och blir man kallad att ta de "basic" proverna snabbt, eller är väntetiden till det också frustrerande lång? 

    Tack och detsamma till er! <3
  • Maria25
    meijram skrev 2017-03-15 07:30:16 följande:

    BIM LISTA

    1/4: SWN 2a försöket 3dje barnet.

    1/4: meijram 5:e försöket 1:a barnet

    2/4:

    3/4:

    4/4:

    5/4:

    6/4:

    7/4: Livethänder 11 försöket 1:a barnet

    8/4:

    9/4:

    10/4:

    11/4:

    12/4:

    13/4:

    14/4:

    15/4:

    16/4: Maria25, 27:e försöket, 1:a barnet

    17/4:

    18/4:

    19:4:

    20/4;

    21/4:

    22/4:

    23/4:

    24/4:

    25/4:

    26/4:

    27/4:

    28/4:

    29/4:

    30/4:

    31/4:


  • Maria25
    royce skrev 2017-03-16 20:21:22 följande:

    Hej allihopa! Hoppar in här från mars tråden då mensen kom idag. ÄL 6/4 och BIM 16/4. Kommer kolla med både temp och ÄLtest. Vi försöker med vårt första barn. Har påbörjat en utredning också, vi har försökt i över 2 år och båda är över 30.

    Önskar alla i tråden lycka till! Nu är det vår tur!!


    Välkommen! Ja, nu är det fasen vår tur!!
  • Maria25

    Inser att jag blir glad för någonting många tar för givet, haha! 
    Har som tidigare nämnt försökt bli gravida en evighet här hemma och min cykel är lång (38 dagar) och ganska opålitlig då den kan hoppa över någon månad. 

    Har aldrig haft någon äl-flytning, vilket därför har blivit en grej. Nu ikväll (CD 19) har jag för första gången äl-flytningar. på riktigt. så sjukt. Vet att det inte behöver spela någon roll, men jag blev glad och ville dela med mig av denna intressanta fakta (förlåt) till alla som följs åt, haha! 

    Denna cykel är första gången jag äter bidrottninggelé, kan få inbilla mig att det gör skillnad. Om inte annat så är jag helt stabil i humöret sedan snart 3 veckor tillbaka (aldrig hänt innan, stackars sambo, haha) 

    la la la, nu ska jag sluta babbla. 

  • Maria25

    Tack ni som svarade på inlägget om mina efterlängtade äl-flytningar! Nu kommer nästa fråga;

    Jag hade ju som sagt dessa trådar för 2 dagar sedan, och har haft negativa äl-tester hela veckan. Idag var det en helt klar stegring (ej positivt dock) så tror äl sker inom några dagar.

    Låter det sammanhängande med att äl-flytningarna var häromdagen?

  • Maria25
    Längtanefterdig skrev 2017-03-29 20:06:02 följande:

    Det ser och låter jättebra tycker jag!

    Mina kan till och med vara svagare än ditt dagen innan jag får positivt. Så du kan säkert ha äl redan imorgon. 


    Tack! Då fortsätter jag testa och mysa ett par dagar :) Är verkligen en djungel detta och trots så lång tid lär en sig fortfarande nya saker om kroppen varje månad :)
  • Maria25
    Längtanefterdig skrev 2017-03-29 20:31:55 följande:

    Såg nu att jag skrev äl redan imorgon, menade positivt på äl-testet  och då blir ju äl 24-48 timmar efter ungefär. Så fortsätt testa. Brukar du testa 1 eller 2 gånger om dagen?  Testa 2 gånger imorgon om du inte gör det så har du mer koll.


    Ah precis :) jag brukar testa en gång om dagen, men tar två test imorgon och tills det blir positivt :) brukar sällan bli heelt positivt så detta kan nog vara en bra idé för att inte missa peaken :)
  • Maria25
    Nykär15 skrev 2017-03-30 08:35:17 följande:

    Det kan vara helt i sin ordning, jag har fått mina flytningar uppemot 3 dgr före ÄL väl var. Det är ju dagarna inför ÄL som är viktigast med sex och då ligger spermierna och väntar i fickorna som finns i detta sekret, har man ÄL-flytningar så har man stor chans att de lever längre därinne. Så tänk inte mer på att de kommer innan äl, så har det alltid varit för mig. 


    Tack för svar! Känns skönt att höra andras tankar och erfarenheter om saker en kanske inte pratar med vännerna om, hehe :)
  • Maria25
    Nykär15 skrev 2017-03-31 08:40:50 följande:

    För mig var mina "spottings" tydligen en nidblödning igen...för idag på ÅL+9 har jag fått positivt på Testlagrets test! Helt galet, började darra och gråta...som vi har kämpat! Ber till högre makter att det är vår tur nu och att vi får träffa en liten lagom till Lucia  


    Grattis!!! Underbart att höra! <3
  • Maria25

    Någon här som använder NC/tempar?

    Har de senaste dagarna haft äl-känningar och nästan(!) positiva tester. Så var säker på att tempen skulle fortsätta hållas hög nu så äl kunde sättas ut. Men istället sjunker den mer än någonsin ungefär. Någon som varit med om det/vet vad det kan bero på? Har inte gjort något annorlunda från andra dagar...

  • Maria25
    Emmie79 skrev 2017-04-06 07:48:49 följande:

    Åh, tänk om det är det! Jag vågar inte riktigt tro. Titta på den här bilden utan kontrast, det syns ju inte!


    Tycker mig se ett svagt streck även på denna bild! Fortsätt testa kommande dagarna :)
  • Maria25
    Isathe skrev 2017-04-07 08:31:06 följande:

    Måste bara få dela med mig av detta, jag som inte ens trodde att jag skulle få utslag denna månaden på Ägglossningstest. Nu gäller det bara att de släpper något ägg, vet att de inte alltid gör det trots utslag. Vi hade sex i onsdags morse och i morse. Sen är frågan om vi ska försöka få till det sent ikv eller vänta tills imorgon bitti. Vad säger ni alla?


    Förhoppningsvis släpper ägget om 24-48 h, så mys imorgon igen skulle jag säga om ni redan gjort det en gång idag! :)
  • Maria25

    Att tempa är ju helt fantastiskt. Har cykel på 38-40 dagar oftast, men i stort sett aldrig lyckats hitta ÄL med tester. Fick en mental breakdown då jag tolkade tempen som att jag ej hade ÄL alls pga låga temp. Men vips, verkar som jag har ÄL senare än jag alltid trott!

    Nu är det ju kört denna månad, men värdefull insikt inför kommande månader!

    (Och grattis till er som plussat denna månad! <3)

  • Maria25
    Sara2017 skrev 2017-04-12 06:27:18 följande:

    Ni som tempar, hur hög höjning brukar ni ha efter äl?

    Cd 40-43 (äl på 43) hade jag 36,07-36,13

    Cd 46-48 (äl+3-5) har jag 36,43-36,49

    Brukar man inte komma upp till typ 37 i temp?

    Börjar tappa hoppet om att det tagit sig :(


    Det kan variera väldigt mycket från person till person! Huvudsaken är som jag förstått det att tempen höjs med minst 0,3 grader efter ÄL och det har det ju gjort för dig! :)

    (Min kommer hellre inte upp över 37 :) )

  • Maria25

    Idag kom mensen som en blixt från klar himmel. Vet att vi missade ÄL, som var CD27. Idag är CD 35. Lång cykel, kort lutealfas. Tänk vad man lär sig om kroppen genom att tempa kombinerat med tester.

    Hoppar vidare till maj-tråden och håller tummarna att vi inte ses där!

Svar på tråden För oss med BIM i april 2017