• Anonym (Undrar)

Flyga med magsjuka barn?

Som rubriken lyder, kan man flyga med magsjuka barn? Är en semesterresa som inte är avbokningsbar.

• Svar på tråden Flyga med magsjuka barn?
  • Anonym (Nej tack)

Kan kan du väl men hur snällt är det mot barnet och övriga resenärer?
    Jag iaf hade blivit väldigt arg om jag fick reda på att det sitter en magsjuk människa jämte mig så jag riskerar att bli dålig på min semester.

• Anonym (Sandra)

Nej. För barnens skull och för medpassagerares skull och för att ni inte blir påsläppta på planet om kabinpersonalen märker det.

Kan ni inte avboka med läkarintyg ens?

• Påven Johanna II

Ja, självklart. Det mesta materialet i kabinen är ju avtorkningsbart och så finns det ju så behändiga små spypåsarna på flyget. Man kan flyga med alla smittsamma sjukdomar i den mån man orkar ta sig ombord, kanske sitter en förälder med barn som har fågelinfluensa just i denna stund och tänker samma sak. Ska ni till samma resmål kan ni ju utbyta telefonnummer och smittor med varandra.

• Alexi

Kan och kan, jag blev magsjuk på flygplatsen en gång och kräktes hela vägen till resmålet, på en charterresa. Det går men var den ansolut värsta resan i mitt liv. Och vad medpassagerarna tänkte kan jag ju bara ana...

• Anonym (Undrar)

Hur smittsamt är det? Alla säger att det är "jättesmittsamt", men jag har inte smittats av mina barn en enda gång trots att jag fått spyan rakt över mig.

• Bullimor

Nej, absolut inte!
    Hur kan du ens överväga att utsätta både ditt barn och dina medpassagerare för det?

Fattar du inte att andra riskerar att få tillbringa sin semester på toa för att du är en egoist?

• Långbenopluto

Men snälla nån! Jag förstå att magsjukan smittar andra så mycket när det finns folk som tror dom kan flyga med magsjuka barn

• Anonym (Nonono)
    Anonym (Undrar) skrev 2017-03-07 07:31:01 följande:

Hur smittsamt är det? Alla säger att det är "jättesmittsamt", men jag har inte smittats av mina barn en enda gång trots att jag fått spyan rakt över mig.

Vissa smittas lättare, andra är nästintill immuna.
    Där har du anledningen.

Ger du dig iväg så hoppas jag att ni inte kommer ombord.
  • Anonym (Z)

När min äldsta va 2 så började hon kräkas i bilen 20 min från Arlanda. Det blev att byta kläder och blöja på Arlanda. Flygresan var relativt lugn, blev ett par blöjbyten. Själva resan blev bra, vi åkte till Spanien när det var ca 20-25 grader så ingen jätte hetta. Hon satt mycket i vagnen och vi byte mycket blöjor men i övrigt va hon hyfsat matglad och lekte i sanden på stranden. Efter ca halva veckan blev även magen stabil och hon började äta som en häst.

• Anonym (?)

Illa att du ens överväger att göra det.Det är för oväntade händelser man ser till att ha avbokningsskydd.

Det är illa nog att du struntar i medresenärerna men ditt eget barn då? Du vet nog själv att det inte är speciell roligt eller ens enkelt att ge sig ut i en bil, till flygplatsen, om man mår illa?

Svar på tråden Flyga med magsjuka barn?