• Aniiee

Dagens lunch

Dagens lunch för slarviga Aniiee består av lätt förkolnad pommes frites med dippsås gjord på majonnäs, ketchup, oxfond, vitlök och BBq Grill&Mesquite.

Vad består din lunch av? Vad får dina barn i skolan/på förskolan?

Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Svar på tråden Dagens lunch
  • klyban
    Nandez skrev 2019-05-04 11:57:27 följande:
    Låter jobbigt smile4.gif

Det gick bra Flört
    Men pumpa den hemma med starkt chilipulver och rödlök och sallad.

Lunch blir nog en överbliven lasagne, sen blir det nått asiatiskt, troligt att jag bara hittar på nått.
    Men blir nog mot den koreanska kryddningen, speciellt när jag har precis köpte den fermenterade chili pastan.

hur många meter var det?
  • Nandez
    klyban skrev 2019-05-04 13:15:04 följande:

Det gick bra Flört
    Men pumpa den hemma med starkt chilipulver och rödlök och sallad.

Lunch blir nog en överbliven lasagne, sen blir det nått asiatiskt, troligt att jag bara hittar på nått.
    Men blir nog mot den koreanska kryddningen, speciellt när jag har precis köpte den fermenterade chili pastan.

Skönt att höra

Mycket kryddstarkt idag.
  • klyban
    Nandez skrev 2019-05-04 13:17:12 följande:
    Skönt att höra smile1.gif

Mycket kryddstarkt idag.

Är en periodare på stark chilli.
    Men denna fermenterade chilipastan ger en annorlunda och god smak, som man kan hitta på en massa med.
    Tog även med miso pasta, så den kanske jag lägger i bakgrunden.

Jaja, vet inte, vi får se, kan även bli imon och jag kör nått enkelt och snabbt.
    Vädret pendlar lite, och kan vara kallt ibland, så vi får se, återkommer vad det sen blev.

hur många meter var det?
  • Nandez
    klyban skrev 2019-05-04 13:23:05 följande:

Är en periodare på stark chilli.
    Men denna fermenterade chilipastan ger en annorlunda och god smak, som man kan hitta på en massa med.
    Tog även med miso pasta, så den kanske jag lägger i bakgrunden.

Jaja, vet inte, vi får se, kan även bli imon och jag kör nått enkelt och snabbt.
    Vädret pendlar lite, och kan vara kallt ibland, så vi får se, återkommer vad det sen blev.

Spännande
  • klyban
    Nandez skrev 2019-05-04 13:56:11 följande:
    Spännande smile1.gif

Det blev en champinjonsås med sherry, makaroner och lövbiff istället :p (Gick snabbast så)

Men idag så har jag börjat på detta, ska bara fundera på vilket sätt jag ska ta och göra det på.

hur många meter var det?
  • klyban

Det blev stir fry kyckling med pak choi, champinjoner, habanero, osv..., och kokosmjölksris med salladslök.
    Min röda paprika hade gett upp, så bilden ser lite tråkigare ut än vad den borde vara.
    Det svarta är svarta sesamfrön.

Barnen sa starkt och mycket gott, får hålla med.

Tog en bild också, det är sällan det sker.
    sv.tinypic.com/view.php&s=9#.XM707KRS-Hs

hur många meter var det?
  • Nandez
    klyban skrev 2019-05-05 12:30:21 följande:

Det blev en champinjonsås med sherry, makaroner och lövbiff istället :p (Gick snabbast så)

Men idag så har jag börjat på detta, ska bara fundera på vilket sätt jag ska ta och göra det på.

Låter gott
  • Nandez
    klyban skrev 2019-05-05 16:41:07 följande:

Det blev stir fry kyckling med pak choi, champinjoner, habanero, osv..., och kokosmjölksris med salladslök.
    Min röda paprika hade gett upp, så bilden ser lite tråkigare ut än vad den borde vara.
    Det svarta är svarta sesamfrön.

Barnen sa starkt och mycket gott, får hålla med.

Tog en bild också, det är sällan det sker.
    sv.tinypic.com/view.php?pic=xc7lok&s=9#.XM707KRS-Hs

Spännande mat