• Aniiee

Dagens lunch

Dagens lunch för slarviga Aniiee består av lätt förkolnad pommes frites med dippsås gjord på majonnäs, ketchup, oxfond, vitlök och BBq Grill&Mesquite.

Vad består din lunch av? Vad får dina barn i skolan/på förskolan?

Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Svar på tråden Dagens lunch
  • klyban

Tortilla med ost, skinka, purjo(brukar inte ha denna, men purjo älskar skinka och senap, så den får åka med), senap, jalapeno, lök och paprika.
    Det blir det strax, och en välbeprövad och god maträtt.

hur många meter var det?
  • Nandez
    klyban skrev 2019-05-07 14:14:54 följande:

Tortilla med ost, skinka, purjo(brukar inte ha denna, men purjo älskar skinka och senap, så den får åka med), senap, jalapeno, lök och paprika.
    Det blir det strax, och en välbeprövad och god maträtt.

Låter mumsigt
  • klyban

Misosoppa med Gochujang(Koreansk fermenterad chilipaste), potatis, morot, daikon, kyckling och med kokoswasabikräm.
    imgur.com/1B29V7m

hur många meter var det?
  • Nandez
    klyban skrev 2019-05-09 14:40:26 följande:
    Misosoppa med Gochujang(Koreansk fermenterad chilipaste), potatis, morot, daikon, kyckling och med kokoswasabikräm.
    imgur.com/1B29V7m
    Ofta spännande mat hos dig
  • klyban
    Nandez skrev 2019-05-09 16:41:21 följande:
    Ofta spännande mat hos dig smile1.gif

Försöker hitta på nya saker.
    Allt är ifrån ett ursprungsrecept som jag aldrig ens tillagat, sist gjorde jag den med gös och lite annorlunda och färre saker.
    Har kört ett race med länder också och med barnen involverade, hittat en del gott där.

hur många meter var det?
  • Nandez
    klyban skrev 2019-05-09 23:48:29 följande:

Försöker hitta på nya saker.
    Allt är ifrån ett ursprungsrecept som jag aldrig ens tillagat, sist gjorde jag den med gös och lite annorlunda och färre saker.
    Har kört ett race med länder också och med barnen involverade, hittat en del gott där.

Det är roligt att testa nya maträtter.