• Aniiee

Dagens lunch

Dagens lunch för slarviga Aniiee består av lätt förkolnad pommes frites med dippsås gjord på majonnäs, ketchup, oxfond, vitlök och BBq Grill&Mesquite.

Vad består din lunch av? Vad får dina barn i skolan/på förskolan?

Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Svar på tråden Dagens lunch
  • klyban

Böjar med en paket nudlar extra starka, pimpar med en del saker.(sesamolja, rostade sesamfrön och jordnötter, salladslök och nått mer, hoisin och lime låter som vi är sugna på)

Sen är det en bra fråga, äta gårdagens asiatiska köttfärsgryta.
    Eller göra nått med den masa jag köpte igår och göra tacos av nått slag.

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Nandez
    klyban skrev 2019-12-13 15:54:08 följande:

Böjar med en paket nudlar extra starka, pimpar med en del saker.(sesamolja, rostade sesamfrön och jordnötter, salladslök och nått mer, hoisin och lime låter som vi är sugna på)

Sen är det en bra fråga, äta gårdagens asiatiska köttfärsgryta.
    Eller göra nått med den masa jag köpte igår och göra tacos av nått slag.

Gott
  • klyban
    Nandez skrev 2019-12-15 13:35:10 följande:
    Gott

Mmmm, det var det, det hettar på gott i munnen också.

Har också köttgrytor på G snart, men bara för jag jag en 3kg fransyska FRYST.
    Men har inte orkat engagera mig än, men måste ha ut den ur frysen, för den tar en satans plats.
    Det blir kalops och en rövindsvariant helt klart, och nog en texas chili också, det var ett tag sedan jag gjorde en sådan.
    Och nu har jag all chili också.

På tal om din köttgryta då ;)

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Nandez
    klyban skrev 2019-12-15 13:48:29 följande:

Mmmm, det var det, det hettar på gott i munnen också.

Har också köttgrytor på G snart, men bara för jag jag en 3kg fransyska FRYST.
    Men har inte orkat engagera mig än, men måste ha ut den ur frysen, för den tar en satans plats.
    Det blir kalops och en rövindsvariant helt klart, och nog en texas chili också, det var ett tag sedan jag gjorde en sådan.
    Och nu har jag all chili också.

På tal om din köttgryta då ;)

Låter gott.

Kokar min köttgryta med lök, morötter, äpplen,lagerblad och hel svartpeppar. Reder grytan och i med grädde och soja. Serveras med insk kälrotslåda. Mums