• Lillalykke

    Hjälp oss att välja ett av dessa namn till lillasyster

    Storasyster heter Lilly och storebror Wilmer. Nu kommer lillasyster och vi behöver verkligen hjälp till att hitta det namnet som "klingar" finast till storasyskonen.
    Våra förslag är: 


    Isabelle
    Hennie
    Juni
    Celine
    Ella
    Ines
    Iris
    Edith
    Vida
    Livia
    Lerke
    Alva

    Vilket är DIN favorit? Tack-tack-tack snälla Kyss

     

  • Svar på tråden Hjälp oss att välja ett av dessa namn till lillasyster
  • Anonym (fint)

    Jag gillar Ella, har det som andranamn. Men jag tycker Iris också är fint :)

  • Anonym (2 stav)

    Eftersom bägge syskonen har två stavelser i sitt namn så vill du har det till syskonet!
    Hennie, Alva eller Ella är fina namn. Iris också men känns lite "hårt" jämfört med de andra.

  • fluu

    Iris och Edith är två av mina favoritnamn, men jag tycker ändå attElla passar bäst med syskonens namn.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

    Eller ja, Henny är också ett favvonamn, men då ska det stavas så också.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • LoveRain

    Isabelle - vackert namn, känns lika feminint som Lilly

    Hennie - fint men använd stavningen Henny

    Juni - känns trist och lite intetsägande samt avhugget, Julie är bättre i så fall

    Celine - passar inte ihop med Wilmer, tänker mig Celine som en liten mörkhårig tjej i stan och Wilmer som en söt, storvuxen rödhårig kille från landet ???? hade kunnat passa ihop med Lilly och Lilly hade haft den mer internationella stavningen med ett L

    Ella - funkar men lite trist IMO

    Ines - helt ok

    Iris - passar med Lily då det är en blomma, starta ett tema?

    Edith - inte mitt favoritnamn men det passar bra med Lilly och Wilmer

    Vida - låter vackert men känns inte alls som det passar men övriga namn, varför inte Liv istället? Samma betydelse men passar mer med övriga barns svenskklingande namn

    Livia - vackert namn

    Lerke - aldrig hört men tänker på lärka och våren. Vill du ha ett namn som passar ihop med övriga barns namn är det dock inte rätt namn

    Alva - fint namn som passar ihop med Wilmer och med Lilly

    Jag hade valt Henny eller Alva om jag var du

Svar på tråden Hjälp oss att välja ett av dessa namn till lillasyster