• Nappar­12
    Äldre 10 Mar 13:05
    15054 visningar
    21 svar
    21
    15054

    Gjort 3 aborter.. någon annan?

    Jag har gjort 3 aborter. Något jag mår fruktansvärt dåligt över och senaste aborten tänker jag på dagligen :(

    1. Första gången var jag 20 år gammal och i förhållande med en kille som var missbrukare, han rökte hasch dagligen och bodde i Spanien så jag hade inget annat val än att göra kirurgisk abort då i v.10 pågrund av att jag inte fick något stöd av föräldrar och var rädd att det skulle vara något fel på fostret..

    2. Ett år senare träffade jag en äldre man, 34 år gammal och jag själv var då 21 år. Jag blev gravid IGEN trots p-piller och vi hade då bara "dejtat" några månader innan det visade sig att denna man fortfarande var GIFT och hade 2 barn med en annan kvinna... jag gjorde då en sen abort i v.13 där jag var tvungen att föda ut fostret i tvåstegsabort. Denna smärtsamma process tog 2 veckor på sjukhuset och är det något av det värsta trauma jag gått igenom. Både pågrund av mannens svek (att han var gift och jag var hans älskarinna) men också för att jag ville verkligen behålla barnet denna gången, men att mannen tvingade mig göra abort och hotade mig.

    3. Senaste aborten var för 4 månader sedan. Det är nog den jag ångrar allra mest. Jag har ett stabilt förhållande med en underbar man, 31 år gammal vi bor ihop och har båda fast jobb och har varit tillsammans nu i 1 år. När jag fick reda på att jag var gravid fick han kalla fötter och sa direkt "Gör abort vi är inte redo än!" och utan att tänka klart gick jag och gjorde en medicinsk abort i v.7... nu ångrar vi oss båda och han säger själv att han önskade att jag inte gjorde abort. Efter aborten hamnade jag i en djup depression och fick sömnsvårigheter. Nu vill jag inget annat än att bli gravid igen hur bisarrt detta än låter!

    Är det någon annan som har gjort 3 aborter? Är rädd nu att jag inte kommer kunna få barn i framtiden som "straff" för det ja gjort. De första två aborterna ångrar jag inte då jag annars inte hade träffat min underbara sambo men har fått extrem barnlängtan nu och vänner som blir gravida och jag dör av avundsjuka och känner mig bitter och ångrar något så fruktansvärt min senaste abort.. Vi försöker nu att bli gravida igen.. men är orolig att ärren efter aborterna aldrig riktigt kommer läka och att jag ständigt kommer påminnas om vad jag gjort!! Är också arg på min sambo som inte stöttade mig att behålla den senaste graviditeten. Vi båda vill verkligen ha barn ihop nu och fattar inte hur jag kunde vara så dum att göra abort igen. Det var nästan som jag bara "stängde av" mina egna känslor och vilja. Var jag än går ser jag barnvagnar, gravida kvinnor och längtar så oerhört mycket efter att få barn nu..

  • Svar på tråden Gjort 3 aborter.. någon annan?
  • Äldre 10 Mar 14:20
    #1

    Hoppas ingen annan använder abort som preventivmedel som du gör

  • Äldre 10 Mar 14:32
    #2

    Och att ingen annan kommer med så vidriga kommentarer som Holma. Känns skönt att få döma folk som ber om råd och mår dåligt? Suck!

    Nä, TS, bara haft en tjej som gjort en abort och det var extremt jobbigt för oss båda. Tycker att du omgående ska kontakta en psykolog och få stöd. Ta också kontakt med gynekolog och berätta om din oro så kan de stötta dig. Lycka till!

  • Äldre 10 Mar 14:38
    #3
    Holma skrev 2017-03-10 14:20:44 följande:

    Hoppas ingen annan använder abort som preventivmedel som du gör


    Sjukt onödig kommentar, måste jag säga.

    Själv har jag gjort två. När man blir gravid, preventivmedel till trots, så är jag väldigt glad att det finns abort. Annars hade jag snart haft tre barn som jag hade haft svårt att ta hand om. Det tog två aborter innan läkarna förstod att jag inte är mottaglig för hormonella preventivmedel pga en medfödd hormonell sjukdom. Så du kanske inte borde vara så snabb att döma.
  • Äldre 10 Mar 15:00
    #4
    Holma skrev 2017-03-10 14:20:44 följande:

    Hoppas ingen annan använder abort som preventivmedel som du gör


    Man kan inte använda abort som preventivmedel.

    Och nej det är väl inget man bör upprepa för ofta men ibland ställer livet till det.
    Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Julian 140920
  • Äldre 10 Mar 15:59
    #5

    Vet några kvinnor som gjort minst 3 aborter.Båda slarvade med skydd.

  • Äldre 10 Mar 17:44
    #6

    Du får nog fler svar om man kan svara anonymt, bara ett tips. Det finns säkert många som gjort det men få som vill vara öppna om det på internet...

  • Äldre 13 Mar 04:22
    #7

    Min farmor har gjort sju aborter, hennes mans mamma över femtio (!!!) under sitt liv.

  • Lia4
    Äldre 13 Mar 05:19
    #8
    jagärjagvemärdu skrev 2017-03-13 04:22:51 följande:

    Min farmor har gjort sju aborter, hennes mans mamma över femtio (!!!) under sitt liv.


    Va? Hur har detta gått till?
  • Äldre 13 Mar 12:35
    #9
    Lia4 skrev 2017-03-13 05:19:30 följande:
    Va? Hur har detta gått till?
    Hur menar du?
  • Äldre 18 Mar 13:31
    #10

    Jag gjorde min första medisika abort i fredags, alltså igår. Det va nog det värsta jag varit med om.. Så lite info man får av läkare. Jag hade ingen aning om att "vattnet skulle gå", fostersäcken kom och efter en stund massor av klumpar med blod. Jag känner sån himla ilska emot min partner nästan avsky. Det känns som att allt är hans fel även om jag vet att jag har lika stort ansvar i detta (om att skydda mig) vissa stunder känns det som att jag vill sätta mig ner o grina, andra stunden måste man vara stark på jobbet, med barnen (han har 2, jag har 1 varannan vecka), inför vänner, inför hela omvärlden. Kan man komma in i en depression efter en sådan här sak? Vi har bara träffats i 6 månader och jag vet att allt är på tok för tidigt för en liten. Har så himla svårt att visa känslor och prata om det. Vet inte varför om det är någon rädsla..


    .
Svar på tråden Gjort 3 aborter.. någon annan?