• Jencie

    Sjuk av mpr vaccin? (18 mån)

    Min son fick vaccinet sen 1 mars. Den 3dje fick han feber (vilket omöjligt inte kan beror på vaccinet) han har haft feber sedan den tredje men bara korta stunder om inte så hög 38-38,5 tills igår då feber plötsligt är uppe i 39.5 grader och ihållande.

    Vi var kontakt med vc igår då det var hans sjätte feberdag hon trodde inte det berodde på vaccinet och att vi skulle avvaka. Idag har han 39 grader igen (dag 7)

    Min fråga

    Kan den plötsliga feberökningen bero på att det nu är biverkning av vaccinet och hur länge ska man avvaka egentligen?

  • Svar på tråden Sjuk av mpr vaccin? (18 mån)
  • Iarwain
    Lars48 skrev 2021-01-18 07:41:19 följande:
    Letade efter info om biverkningarna av MPR vaccinet och fick syn på den här tråden.
    Min son fick också feber andra dagen efter vaccinationen. Det var så hög som 40,2 grader och håll i sig i ett dygn. Efteråt har han fått mild feber korta stunder precis som TS beskriver.
    De här symptomen är väldigt lik varann och kommer efter mpr vaccinet.
    Det skulle vara ett väldigt märkligt sammanträffande att liknande symptom efter mpr vaccinet skulle bero på annat förutom vaccinet !
    Jag tror som TS att feber symptomet efter 2 dagar har visst med vaccinet att göra.
    Såna biverkningar som meddelas till BVC tror jag inte att införs i statistiken eftersom de tar det för givet att symptomen har ingenting med vaccinet att göra!.
    Därför går det inte att lita på de beskrivna biverkningarna som står på förpackningen.
    jag tror starkt på att det finns ett stort mörktal biverkningar som inte ens blir dokumenterad för vaccinet.
    Ångrar djupt att inte samlade information före vaccineringen och det jag efter åt.
    För vår del blir det knappast någon dos 2 mpr vaccin.
    Det räckte med oväntade och överraskande biverkningar med det första !.

    Detta är en registrerad biverkning av MPR vaccinet, du bör rapportera detta och läkaren är då skyldig att införa detta.
    Sedan kan man aldrig visa att det är vaccinet som orsakade det.

    Sedan så får du väga dessa, ganska lindriga, symptom, mot risken att få någon av de sjukdomar vaccinet skyddar mot.

    Återigen, läs på...


    Människor är korkade! Men jag tänker inte överförklara för de som har som sin enda uppgift att missförstå så mycket som möjligt
  • Pilsner
    annabellelee skrev 2021-01-18 07:56:55 följande:
    Så ditt barn fick feber några dagar, och därför är du nu villig att låta ditt barn sprida mässling? Var är logiken i det?

    Små barn är ofta sjuka. Tusentals, ja tiotusentals barn får feber varje år. Att två barn med 3-4 års mellanrum båda får feber någon dag efter vaccinering är därför inget konstigt.
    Lars48 skriver antivaccin-inlägg i diverse trådar.


  • hawthorne
    Lars48 skrev 2021-01-18 07:41:19 följande:
    Letade efter info om biverkningarna av MPR vaccinet och fick syn på den här tråden.
    Min son fick också feber andra dagen efter vaccinationen. Det var så hög som 40,2 grader och håll i sig i ett dygn. Efteråt har han fått mild feber korta stunder precis som TS beskriver.
    De här symptomen är väldigt lik varann och kommer efter mpr vaccinet.
    Det skulle vara ett väldigt märkligt sammanträffande att liknande symptom efter mpr vaccinet skulle bero på annat förutom vaccinet !
    Jag tror som TS att feber symptomet efter 2 dagar har visst med vaccinet att göra.
    Såna biverkningar som meddelas till BVC tror jag inte att införs i statistiken eftersom de tar det för givet att symptomen har ingenting med vaccinet att göra!.
    Därför går det inte att lita på de beskrivna biverkningarna som står på förpackningen.
    jag tror starkt på att det finns ett stort mörktal biverkningar som inte ens blir dokumenterad för vaccinet.
    Ångrar djupt att inte samlade information före vaccineringen och det jag efter åt.
    För vår del blir det knappast någon dos 2 mpr vaccin.
    Det räckte med oväntade och överraskande biverkningar med det första !.
    Oh.
    Du är ytterligare en som kämpar hårt för rätten att medverka till att många andra dör.
    För det är exakt det som saken handlar om:
    Genom lögner och propaganda vill du att människor ska sprida dödliga sjukdomar. Sjukdomar som gör att människor, oftast barn, blir mycket svårt skadade av sjukdomarna eller att de dör.

    De som sprider antivaccpropaganda är i mina ögon långt värre än vilka massmördare som helst. För de vill döda fler människor, helt i blindo...
  • Lars48
    annabellelee skrev 2021-01-18 07:56:55 följande:
    Så ditt barn fick feber några dagar, och därför är du nu villig att låta ditt barn sprida mässling? Var är logiken i det?

    Små barn är ofta sjuka. Tusentals, ja tiotusentals barn får feber varje år. Att två barn med 3-4 års mellanrum båda får feber någon dag efter vaccinering är därför inget konstigt.
    För mig är det väldigt konstigt eftersom den enda feber biverkningen som är beskriven ska komma efter 7-10 dagar efter vaccineringen. Febern ska vara mild (runt 38 grader) och inte så hög som 40 !.
    Om vaccinet ger överraskande biverkningar då tappar man förstås förtroendet för det.
    Som jag skrev tidigare de här biverkningarna som jag och TS beskrivit kommer aldrig med i statistiken av den märkliga anledningen att de inte kan kopplas till vaccinet !.
    Varför kan de inte bli kopplad till vaccinet, jo eftersom de passar inte in i biverkningsmallen. Biverkningarna ska vara exakt de som är beskriva om det uppstår biverkningar som inte är beskrivna då kan de inte komma från vaccinet ?
    Finns det nån logik i det tycker du ?!!
    Är min logik dålig jämfört med det här ?
    Jag hittar knappast nåt fel i min logik. Jag litar inte på nåt som ger biverkningar som jag inte har räknat med. Vad är det andra biverkningar som det här vaccinet kan ge som vi inte har någon aning om ? som kommer som en överraskning som en blixt från klar himmel.
    Är det verkligen fel logik att tänka på det viset ?
  • Lars48
    hawthorne skrev 2021-01-18 09:55:24 följande:
    Oh.
    Du är ytterligare en som kämpar hårt för rätten att medverka till att många andra dör.
    För det är exakt det som saken handlar om:
    Genom lögner och propaganda vill du att människor ska sprida dödliga sjukdomar. Sjukdomar som gör att människor, oftast barn, blir mycket svårt skadade av sjukdomarna eller att de dör.

    De som sprider antivaccpropaganda är i mina ögon långt värre än vilka massmördare som helst. För de vill döda fler människor, helt i blindo...
    Du har verkligen fel. Det är varken lögner eller propaganda. 
    I vanliga fall jag är väldigt för vaccin och samtidigt motståndare till antivaxxers. Det framgår av mina inlägg i andra forum-
    Du ska inte hoppa på en person som skriver av sina egna erfarenheter på det viset.
    Det ger ingen konstruktiv diskussion. 
    Mina och andras erfarenheter kanske resulterar i något som är bra för barnen. Man kanske ska höja vaccinationsålder till 3,4 år istället för 18 månader. Eftersom barnen är då känsligast för tillväxt.
    Min rekommendation till dig är att sluta med påhopp och komma med nåt konstruktiv istället. 
  • Lars48
    Pilsner skrev 2021-01-18 09:32:25 följande:
    Lars48 skriver antivaccin-inlägg i diverse trådar.
    Du ska oxå sluta med påhopp så fort någon skriver sina erfarenheter om mpr vaccinet.
    Jag får skriva i hur många trådar som helst om jag vill. Jag sprider definitivt inte antivaxxers propaganda. Det är mina egna erfarenheter om du verkligen är ute efter sanningen. 
    Men det kanske inte spelar så stor roll för dig vad som är sant och vad som är inte sant. 
  • Iarwain
    Lars48 skrev 2021-01-18 10:54:15 följande:
    För mig är det väldigt konstigt eftersom den enda feber biverkningen som är beskriven ska komma efter 7-10 dagar efter vaccineringen. Febern ska vara mild (runt 38 grader) och inte så hög som 40 !.
    Om vaccinet ger överraskande biverkningar då tappar man förstås förtroendet för det.
    Som jag skrev tidigare de här biverkningarna som jag och TS beskrivit kommer aldrig med i statistiken av den märkliga anledningen att de inte kan kopplas till vaccinet !.
    Varför kan de inte bli kopplad till vaccinet, jo eftersom de passar inte in i biverkningsmallen. Biverkningarna ska vara exakt de som är beskriva om det uppstår biverkningar som inte är beskrivna då kan de inte komma från vaccinet ?
    Finns det nån logik i det tycker du ?!!
    Är min logik dålig jämfört med det här ?
    Jag hittar knappast nåt fel i min logik. Jag litar inte på nåt som ger biverkningar som jag inte har räknat med. Vad är det andra biverkningar som det här vaccinet kan ge som vi inte har någon aning om ? som kommer som en överraskning som en blixt från klar himmel.
    Är det verkligen fel logik att tänka på det viset ?
    Fel läs på...

    Feber över 39,5* klassas som vanliga, upp till 10%.
    Vanligen utbryter det dag 5-12, men om det kommer någon dag tidigare ser inte jag som otroligt. (men jag är inte läkare)

    Du är helt "ute och cyklar" vad gäller hur man hanterar biverkningsrapporter. Mycket "halmgubbe"...
    Vad säger din läkare om när du pratar med honom/henne om detta?
    Människor är korkade! Men jag tänker inte överförklara för de som har som sin enda uppgift att missförstå så mycket som möjligt
  • Iarwain

    Ska tillägga att feber som biverkning är mycket vanligare vid första sprutan än vid andra.


    Människor är korkade! Men jag tänker inte överförklara för de som har som sin enda uppgift att missförstå så mycket som möjligt
  • Lars48
    Iarwain skrev 2021-01-18 11:48:36 följande:
    Fel läs på...

    Feber över 39,5* klassas som vanliga, upp till 10%.
    Vanligen utbryter det dag 5-12, men om det kommer någon dag tidigare ser inte jag som otroligt. (men jag är inte läkare)

    Du är helt "ute och cyklar" vad gäller hur man hanterar biverkningsrapporter. Mycket "halmgubbe"...
    Vad säger din läkare om när du pratar med honom/henne om detta?
    Jag har inte kunnat ta upp det med nån läkare eftersom vårdcentralen tar inte emot barn som har feber pga Coronapandemin.
    Vi var på Astrid Lindgren och fick träffa sjuksköterskor där och de tyckte att det har ingenting med vaccinet att göra. Det måste bero på något annat. Vad kunde de inte förklara. 
    Jag har tagit upp det med BVC och hon som gett vaccinet säger att det har ingenting med vaccinet att göra och hon vill inte heller rapportera det som biverkningar av vaccinet. 
    Om det ringer 100 föräldrar och säger samma sak tror jag att hon kommer att säga exakt samma sak till allihopa. 
    Därför tycker jag att biverkningsrapporter är i högsta grad bristfälliga. 
    Om det rapporteras nån biverkning som passar ihop med det man redan vet då rapporteras det som biverkning annars det klassas som ''det har ingenting med vaccinet att göra''.
    jag är 100% säkert på att det dyker upp en annan förälder som fyller på i den här tråden med exakt samma symptom som jag och TS. 
    Det kan vara nästa vecka eller om några år. men det kommer. 
    Här kan biverkningsrapporterna arkiveras på betydligt bättre sätt än hos BVC.
  • Iarwain
    Lars48 skrev 2021-01-18 13:22:23 följande:
    Jag har inte kunnat ta upp det med nån läkare eftersom vårdcentralen tar inte emot barn som har feber pga Coronapandemin.
    Vi var på Astrid Lindgren och fick träffa sjuksköterskor där och de tyckte att det har ingenting med vaccinet att göra. Det måste bero på något annat. Vad kunde de inte förklara. 
    Jag har tagit upp det med BVC och hon som gett vaccinet säger att det har ingenting med vaccinet att göra och hon vill inte heller rapportera det som biverkningar av vaccinet. 
    Om det ringer 100 föräldrar och säger samma sak tror jag att hon kommer att säga exakt samma sak till allihopa. 
    Därför tycker jag att biverkningsrapporter är i högsta grad bristfälliga. 
    Om det rapporteras nån biverkning som passar ihop med det man redan vet då rapporteras det som biverkning annars det klassas som ''det har ingenting med vaccinet att göra''.
    jag är 100% säkert på att det dyker upp en annan förälder som fyller på i den här tråden med exakt samma symptom som jag och TS. 
    Det kan vara nästa vecka eller om några år. men det kommer. 
    Här kan biverkningsrapporterna arkiveras på betydligt bättre sätt än hos BVC.
    Så du bygger en halmgubbe av att du inte får rapportera som biverkning. Du har ingen aning om hur det ska fungera.

    Det är inte upp till sköterskan, utan behandlande läkare. Sköterskan skulle inte kunna rapportera oavsett, så vitt jag vet.

    Läkare är skyldiga enligt lag att rapportera möjliga biverkningar. Men när Covid är som det är så får det nog stå åtsidan.
    Samtidigt är denna biverkan redan känd...
    Människor är korkade! Men jag tänker inte överförklara för de som har som sin enda uppgift att missförstå så mycket som möjligt
Svar på tråden Sjuk av mpr vaccin? (18 mån)