Anonym (EV) skrev 2017-03-18 12:00:56 följande:
Ja så känner jag också!
Dock så vet jag att han inte svarar när jag ringer och inte svarar angående detta på sms. Sen så är jag lite skeptisk att neka eftersom barnet vill träffa honom och verkar ganska så uppskruvad över det nu men sen å andra sidan så har jag ensam vårdnad och har varit den som har fått stötta barnet när pappan varit helt frånvarande förut. Sen så är det ju inget pyttelitet barn det rör sig om heller utan hen går på mellanstadiet nu och har utvecklats mycket både mentalt och fysiskt sen pappan träffade hen senast men det är en känslig ålder och jag vill inte att han rör om för mycket i grytan.
Usch, det är inte lätt... Samtidigt som jag känner att vi vill ha en förklaring för hans beteende för att vi ska kunna ge honom någon liten gnutta förtroende igen så är det som andra skriver inget som jag/vi kan kräva.
På vilka grunder skulle du begära bevakat umgänge?
Du kan aldrig få "övervakat" umgänge mellan honom och barnet mot hans vilja och utan att tingsrätten beslutar om det. Varför ska du ha det tycker du? Du behöver ingen förklaring även om du önskar att få en. Hans barn behöver han däremot prata med och förklara sin situation till.
Att barnet och din nya sambo har en bra relation är toppen. Däremot gör det inte din sambo till barnets pappa och du kan inte utesluta pappan för att du känner för det.
Har pappan någonsin haft genensam vårdnad om barnet eller har du aldrig godkänt det?