Inlägg från: Percafluviatilis |Visa alla inlägg
  • Percafluviatilis

För oss som försöker bli gravida med första

Hänger gärna på här! Är 27 och min partner är 34. Vi har försökt i fem månader nu och är på sjätte försöket. Jag hade ägglossning 17/3 och har bim 29/3. Har bara 25-26 dagars cykel och 12 dagar lutealfas så kan väl trösta mig att jag inte behöver vänta så länge mellan försöken iallafall. Jag gör inget annat än att äta MittVal Kvinna, B12 mot brist som upptäcktes i oktober samt även alg-omega3. Är vegetarian, äter relativt hälsosamt och tränar regelbundet. Blivit rådd att sluta med kaffe men tror inte på att förändra sitt liv allt för mycket så jag fortsätter allt med mina två koppar/dag! :)

Tror största anledningen till att det inte tagit sig än för oss är att vi båda tidvis har ångest och är stressade (inte över barnverkstan utan generellt).

• Percafluviatilis
    HannaPanna92 skrev 2017-03-27 19:41:12 följande:

Hej! Hur har det gått för dig, har du fått något positivt test? :D (om du testat tidigt)

Jag har bim om 10 dagar och fy så långa dagarna är haha. Man vill ju så gärna ha svar direkt!

Inte testat än ;) bim imorgon.
  • Percafluviatilis

Hade bim igår eller idag (min lutealfas har diffat på en dag fram och tillbaka det senaste). Jag kanske testar imorgon, men helst väntar jag nog till på lördag då jag verkligen inte vill jinxa på något sätt. Känner inget i kroppen förutom en svag molvärk emellanåt och det brukar jag få innan mens, så jag ställer ändå in mig på det värsta. Tycker även att brösten börjat sjunka ihop så som de gör på mig alldeles innan mens... Blä.

• Percafluviatilis
    HannaPanna92 skrev 2017-04-05 14:34:05 följande:

Och där knackade tant röd på. Hur går det för er andra? Jag får satsa på nästa ägglossning & hoppas på ett januaribarn :p Nästa försök är nr 12 och händer inget då kommer min läkare skicka mig till en gynekolog, vilket känns skönt att veta! Dock är det tråkigt att som frisk 25 åring inte kan få barn utan en massa utredningar och hjälp.

Vad tråkigt! Hoppas det tar sig nästa gång så ni slipper utredning. Samtidigt skönt att bli utredd om det inte tar sig.

Vi försöker för sjunde gången nästa vecka. Knappt ens pepp för det känns liksom menlöst, nästan så jag redan nu är inställd på att mensen kommer om tre veckor. Men, har börjat försöka se det som en nedräkning till att få hjälp istället och hoppas att det ska göra mig mer avstressad (känner mig mer obrydd av den tanken just nu iallafall).
  • Percafluviatilis

Är på dag 13 idag och brukar då börja få stegring på ägglossningstest men inte denna gången och jag har inte heller fått några ägglossningsflytningar :( Man har ju i snitt bara ägglossning 10/12 cykler så detta kanske är en sådan cykel då... Hade en likadan i december vid försök nr 2.

• Percafluviatilis
    Hedblomster skrev 2017-04-12 09:39:05 följande:

En sak jag har funderat på: eftersom jag aldrig har varit gravid förut kan jag ju egentligen inte veta att om jag ens KAN bli gravid. Och jag har en så märklig känsla av att det kommer att bli svårt och ta låååång tid... Jag vet inte varför? Antingen stämmer det, eller så är jag bara pessimistisk. Ni vet när man vill något mest av allt i hela hela världen, då känns det ju som att man aldrig kommer att få det? Det kan ju bara vara den känslan jag har... 

Jag har tänkt likadan och nu är vi visserligen på försök nr 7 så kanonsnabbt har det ju inte gått oavsett om det blir ett plus denna månaden. Känner väldigt väl igen känslan iallafall. Vågar aldrig hoppas samtidigt som det är det enda jag hoppas på.
  • Percafluviatilis
    Hedblomster skrev 2017-04-12 13:44:46 följande:

Åh men då är det verkligen er tur nu! Håller tummarna!

Ja, vi får se. Denna gången har jag dock inte ens haft ägglossning ännu. Skulle haft idag men kroppen verkar vara 2-3 dagar efter denna gången. Hoppas den kommer bara så man slipper vänta en månad till på att försöka! Tack för peppen :)
  • Percafluviatilis
    Mudcakemonster skrev 2017-04-13 06:40:13 följande:

Och nu kom tant röd fyra dagar sen..

Vad tråkigt :( Så surt när den ska dra ut på det också!
  • Percafluviatilis

Äl+6 imorgon, bim är nästa onsdag på äl+11 (12 om man räknar med äl-dagen) eller, om jag som sista cykeln fått tillbaka 13 dagars lutealfas, nästa onsdag. Kommer inte mensen innan lördag morgon så testar jag då. Dvs om 10 långa dagar!!! :((( Trååååkigt!

Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första